![]() |
İbn-İ Sinâ |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() İbn-İ Sinâİbn-i SİNÂ: Bakımlıyız ![]() (980 - 1037) Ailesi Belh'ten gelerek Buhara'ya yerleşmişti ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İbn Sinâ ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Buhara Emiri Nuh İbni Mansur’u ağır bir hastalıktan kurtardı ve bu yüzden de Samanoğulları sarayının kütüphanesinde çalışma iznini aldı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İbni Sînâ ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Eserleri Batı dillerine Latince yoluyla çevrilerek Avicenna diye şöhrete ulaşan İbn Sinâ ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Matematik ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Şifa adlı eseri bir felsefe ansiklopedisidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İbn Sinâ ![]() ![]() İbn Sinâ’nın asıl büyüklüğü doktorluğundadır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İbn Sinâ’nın Kanûn adlı eseri XII ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bugün hala Paris Üniversitesi’nin tıp fakültesi öğrencileri St ![]() ![]() ![]() ![]() Aristotelesçi felsefe anlayışını İslam düşüncesine göre yorumla***** ![]() ![]() ![]() Buhara yakınlarında Hormisen'de doğdu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İbn Sinâ'nın felsefeye karşı ilgisi deney bilimleriyle başlamış ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bilgi sezgi ile kazanılan kesin ilkelere göre sonuçlama yoluyla sağlanır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İbn Sinâ'ya göre varlık ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mantık insanı gerçeklere ulaştırmaz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mantığın konusu incelenirken ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İbn Sinâ mantığında en önemli yeri tanım tutar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Önermeler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tümeller ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Fiziğin konusu madde ve biçimden oluşan nesnelerdir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İbn Sinâ'nın felsefesinde ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Canlı sorununa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Us konusunda İbn Sinâ ayrı bir düşünce ortaya atmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İnsan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yaratılış konusunda İbn Sinâ ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Evrenin varlığı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İbn Sinâ metafiziği genelde Aristoteles metafiziği ile Yeni-Platonculuk ve Kelam'ın bireşimidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Varlık üç bölüme ayrılır: 1 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 2 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 3 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İbn Sinâ'nın benimsediği tanrıbilim dört ana konuyu içerir; Evren ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Evren yaratılmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ölüm ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İnsanları yaratan Tanrı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tanrı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Madde ve biçimin ilişkileri üzerinde bilimleri iç bölümde ele alırlar: 1 ![]() ![]() 2 ![]() ![]() ![]() 3 ![]() ![]() Matematik ![]() ![]() ![]() ![]() Felsefe ise ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İbn Sinâ ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Başlıca Yapıtları: El-Kanun fi't-Tıb ![]() ![]() ![]() ![]() Kitabü'l-Necat ![]() ![]() ![]() ![]() Risale fi-İlmü'l-Ahlak ![]() ![]() ![]() ![]() İşarat ve'l-Tembihat ![]() ![]() ![]() ![]() Kitabü'ş-Şifa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|