Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Eğitim & Öğretim > Tarih / Coğrafya

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
alevileri, arap

Arap Alevileri

Eski 08-25-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Arap Alevileri





Nusayriler (Arap Alevileri) Suriye’nin Lazkiye Banyas ve Tartus illerinde ve Hatay Adana ve Mersin’de yerleşmiş dini etnik gruptur Suriye yönetimindeki Esedlerin de mensubu olduğu Nusayriler Suriye’de sayıca azınlık (Suriye’nin toplam nüfusunun %14′ü) olmalarına rağmen iktidardadırlar
Adana ve Mersin’de yaşayan yerel halk tarafından Fellah (çiftçi) olarak adlandırılan Arap halkıyla etnik köken ve dini inanç bakımından ilgileri bulunmamaktadır Fellah olarak adlandırılmalarının da sebebi Çukurova’da sadece tarım yapmalarıdır
Adana ve Mersin’deki Arapların kökeni üzerine iki ayrı görüş vardır: Kavalalı Mehmet Ali Paşa döneminde 19 yy başında Mısır’ın Anadolu’ya saldırısından sonra Mısır ordusundaki askerlerin bir bölümünün dönmeyip Anadolu’da kaldığı ilk önermedir Ancak daha kuvvetli olan erken Hıristiyanlık döneminde zaten burada olmaları ve daha sonra yaklaşık İS 7 – 8 yüzyılda bölgenin İslam-Arap ordusunun akınına uğramasıyla Arapların yerleşmesi şeklindedir
kendini adlandırma konusunda çeşitlilik gösterir Mezhebin kurucusu ve Muhammed ibn-i Nusayr’in isminden türeyen Nusayri sözcüğünün kendileri için kullanılmasını istemediklerinden Türkiye’de genelde Arap Alevisi denir Sadece kendilerinin Ehl-i Beyt inancında olduğunu söylerler Anadolu Aleviliği ve Caferiyye Şiiliği ile itikadi yönden kesinlikle benzememektedir
Dünya genelinde yaşayan Nusayriler; Suriye Lübnan ve Türkiye’dedir Ancak Dünya’nın farklı bölgelerinde de özellikle Almanya ve Fransa’da da Nusayriler yaşamaktadır Nusayrilerin Hatay ilin genel nüfusu içindeki oranı ise il merkezdeki oranın altındadır (%50′a yakın) Ana dilleri Arapça’dır Türkiye’de ise Hatay’ın katılmasından (1939) sonra doğmuş olan daha genç nesil tarafından Türkçe konuşulmaktadır
Nusayriler hayvanların ve kadınların ruhlarının var olmadığına inanırlar Bu sebeple Nusayrilerin itikadi inanışları erkeklerden oluşan topluluk içindeki sırlardan ibarettir Nusayrilere göre Kur’an’ın iki manası vardır Gizliliği anlayamayanlar için zahiri (yani yüzünden okunan mana) geçerlidir Ancak Nusayriler İsmailiyye öğretisi gereği bâtıni tevillere göre hareket ederler Dolayısıyla Kuran-ı Kerim’e bir Sünni ya da Şii din adamının hiçbir zaman yükleyemeyeceği manaları verebilirler İçki haram değildir sadece erkekler için söz konusu olan reenkarnasyon dinin temel inancını oluşturur namaz şekillerle değil sadece dua ile kılınır gibi anlamları Kur’an’dan çıkardıklarını söylerler Allah’ın bazen insan sıfatıyla ortaya çıktığına ve onun en son Dünya’ya geldiği zamanki sıfatının İmam Ali olduğuna inanırlar
insanlık tarihinin yedi kademesini gerçekleştiren “Sâmet” (susan)’i “Nâtık” (konuşan)’ın üstünde tutarak Ali’yi “Sâmet” Muhammed’i “Nâtık” ve sahabelerden Selman-ı Farısi’yi “kapı” olarak tanırlar Bunların baş harfleri Ayn ع Mim م ve Sin س i önemserler Ayrıca bu üçlü Ay Güneş ve gökyüzü olarak da bilinir Reenkarnasyon inancına sahip olup önceki hayatta sevap kazananlar insan olarak ve kötülükleri işleyenlerin ise hayvan olarak tekrar Dünya’ya geleceğine inanırlar Nusayrilere göre Cennet ve Cehennem bu Dünya’dadır yedi defa Nusayri inancıyla Dünya’ya gelen bir inançlı Nusayri gökyüzünde yıldız olarak mutlak iyiliğe (rahmete) kavuşacaktır
temelinin ne zaman ortaya çıktığı belli olmayan bir sır üzerine şekillenir Arap alfabesindeki üç harfle simgelenen sır genel halk tarafından dahi bilinmez Bu sırrı bilmek için ermek “eve giden yola” gitmek gerekir Bu sırrın yanı sıra ibadet de gizlilik içinde yapılır
Nusayriler namazlarını kılmak için bir camide toplanırlar Burası günümüz anlamıyla bir cami de olabilir bir türbe de hatta birinin evi dahi olabilir Namaz Sünni ya da Şia anlayışındaki namazla ilgisizdir Soyla babadan oğula geçen şeyhlerin önderliğinde erkeklerin toplanıp dua ettikleri bir törendir Secde ya da rükû gibi namaz biçimleri bulunmaz Namazdan önce abdest alınir Kâbe’ye dönmek gibi bir şart da bulunmaz Namaz için camide toplanma şartı da yoktur

Bir Nusayri Şeyhi


Alıntı




Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.