|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
döneminde, fünun, genel, metinlerin, nelerdir, serveti, öğretici, özellikleri |
![]() |
Servet-İ Fünûn Döneminde Öğretici Metinlerin Genel Özellikleri Nelerdir? |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Servet-İ Fünûn Döneminde Öğretici Metinlerin Genel Özellikleri Nelerdir?Servet-İ Fünûn Döneminde Öğretici Metinlerin Genel Özellikleri Nelerdir? Bakımlıyız ![]() Servet-i Fünûn dönemi öğretici metinlerinde bireysel ve edebi konular işlenmiştir ![]() -Servet-i Fünûn öneminde edebi tenkit daha çok kendilerine yapılan eleştirilere cevap verme ve Serveti Fünun edebiyatının tanıtılması önlerinde yoğunlaşmıştır ![]() -Dil ağırdır ![]() -Servet-i Fünûn dönemi öğretici metinler edebî tenkit ![]() ![]() -Gezi yazısı ![]() ![]() ![]() -Hüseyin Cahit Yalçın ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -Oluşturulan ürünler halkın sorunlarından uzaktır ![]() -Edebiyat tarihi ve felsefe alanında hiçbir çalışma yoktur ![]() SERVETİFÜNUN DÖNEMİ ÖĞRETİCİ METİNLER Servetifünun yıllarında eski veya mutedil edebiyat taraftarlarıyla yeni edebiyatın ateşli mensupları arasında yapılan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vezinlerin ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bunun dışında ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Genç sayılacak bir yaşta ölümü ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Aynı kitapta ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ServetiFünûn yıllarında ya mühim değer taşımayan yahut herhangi bir edebî hareket yapamayan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Servetrfünûn yazarlarının mektup ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kaynak: Resimli Türk Edebiyatı Tarihi / Nihad Sami BANARLI 1-Servet-i Fünûn döneminde tenkit (eleştiri): Edebiyat ve sanat tartışmaları daha çok “Dekadanlık ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 2-Servet-i Fünûn döneminde Hatırat (anı): Servet-i Fünûn döneminde anı türünde başarılı eserler verilmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 3-Servet-i Fünûn döneminde Hiciv ve Mizah: Servet-i Fünûn döneminde Hüseyin Suat Yalçın hiciv ve mizaha yöneldi “ Gâve-i Zâlim” takma adıyla siyasi ve sosyal hicivler yazdı ![]() 4-Servet-i Fünûn döneminde Gezi Yazısı: Servet-i Fünûn döneminde gezi türünde başarılı örnekler verilmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 5-Servet-i Fünûn döneminde Fıkra: Servet-i Fünûn döneminde azda olsa fıkra örnekleri verilmiştir ![]() ![]() HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 1-Öğretici metinlerde dilin ![]() -Öğretici metinlerde dil ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 2- a)Günlük yaşantınızda eleştiri yapıyor musunuz? Neleri niçin eleştirirsiniz? -Eleştiri ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() b)Sizce eleştirinin amacı ne olmalıdır? -Eleştirinin bir amacı olmalıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 3-Hatıra ve gezi yazılarının ![]() -Bir yazarın kendisinin yaşadığı ya da tanık olduğu olayları sanat değeri taşıyan bir üslupla anlattığı yazılara anı denir ![]() ![]() Anı ve gezi yazılarının tanımları dikkate alındığında hem anı hem gezi yazısı ile insanların hayatlarında önemli yer tutan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 4-Tarih derslerinde edindiğiniz bilgilerden hareketle Serveti Fünun döneminin sosyal ve siyasi şartlarıyla ilgili neler söyleyebiliriz? -Bu dönem özellikle imparatorluk üzerinde kötü emeller besleyen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İdealist fikirlerle ortaya çıkan Jön Türklerin dış tehlikeler karşısında tam bir milli bütünlük içerisinde bulunulmak yerine ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Batı; düşüncede ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Konu Tarama Soruları 1 ![]() A) Aşk – ı Memnu B) Mai ve Siyah C) Kırık Hayatlar D) Kırk yıl E) Nedime CEVAP 2 ![]() A)Halkı bilgilendirmek ![]() ![]() B)Diğer dönemlere oranla tiyatroya daha çok değer verilir ![]() C)Türkçe yetersiz bulunur ![]() ![]() D)Arapça ![]() ![]() E)Yeni kavramları karşılamak için yeni tamlamalar türetilir ![]() CEVAP:B 3 ![]() A)Yepyeni ad ve sıfat tamlamaları oluşturulur ![]() B)Halkın anlayabileceği açık ![]() ![]() C)Çokça sıfat ![]() ![]() D)Fransızca’dan alınan sözcükler Türkçeleştirilir ![]() E)Yan cümlecik ![]() ![]() CEVAP:B 4 ![]() A) Mehmet Rauf B) Tevfik Fikret C) Halit Ziya Uşaklıgil D) Ahmet Mithat Efendi E) Cenap Şahabettin |
![]() |
![]() |
|