|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
edebiyatının, fünun, genel, halinde, maddeler, serveti, özellikleri |
![]() |
Serveti Fünun Edebiyatının Genel Özellikleri Maddeler Halinde |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Serveti Fünun Edebiyatının Genel Özellikleri Maddeler HalindeServet-i Fünun Edebiyatının Genel Özellikleri Maddeler Halinde - Serveti Fünun Edebiyatı Ders Notları 1) ?Sanat için sanat? ilkesine beğlıdırlar ![]() 2) Cümlenin dize ya da beyitte tamamlanması kuralını yıkmışlar ve cümleyi özgürlüğüne kavuşturmuşlardır ![]() ![]() ![]() 3) Servet-i Fünuncular aruz ölçüsünü kullanırlar ![]() ![]() ![]() 4) Onlar ?her şey şiirin konusu olabilir? görüşünü benimsemişler; fakat dönemin siayasal baskıları nedeniyle aşk ![]() ![]() ![]() 5) Şiirde ilk defa bu dönemde konu bütünlüğü sağlanmıştır ![]() 6) ?Sanatkârâne üslup? ve yeni bir ?vokabüler? (sözvarlığı) yaratma kaygısıyla oldukça ağır bir dil kullanmışlardır ![]() 7) ?Kafiye kulak içindir? görüşünü benimserler ![]() 8) Şiirde üç değişik biçim kullanmışlardır ![]() a) Batı?dan aldıkları ?sone? ve ?terza-rima? b) Divan edebiyatından alıp ![]() c) Bütünüyle kendi yarattıkları biçimler 9) Şiirde olduğu gibi romanda da (devrin siyasal baskıları nedeniyle) sosyal konulardan uzak dururlar ![]() 10) Romanda ![]() ![]() 11) Romanda da dil ağır ![]() ![]() 12) Roman tekniği sağlamdır ![]() 13) Yazarlar daha çok yaşadıkları ortamı anlatma yoluna gittikleri için konular ![]() ![]() 14) Betimlemeler gözleme dayalıdır ve nesneldir ![]() 15) Bu dönem sanatçıları ![]() ![]() ![]() 16) Her bakımdan Avrupalılaşmak gerektiğine inanmışlar ve Batının ilim ![]() ![]() 17) Dîvan edebiyatı büyük ölçüde zaafa uğratılmış ![]() ![]() 18) ?Sanat ![]() ![]() ![]() 19) Ortaya koyulan edebî ürünlerin ağırlık noktasını aşk ![]() ![]() ![]() ![]() 20) Şiir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 21) Bu dönem şairleri ![]() ![]() ![]() ![]() 22) Hece vezni önemsenmemiş ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 23) En kusurlu yönleri ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|