08-24-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Peugeot 308 1.6 Hdi Auto6r
Peugeot, 307 modelinin yarattığı olumsuzlukları, kaybettiği müşteri memnuniyeti ve güvenilirliği geri kazanmak için 308 modelinin geliştirme sürecini hızlandırıp modelin piyasaya sürülme tarihini öne almak zorunda kaldı Söylendiğine göre kabin içindeki tüm malzemeler birbirine sürtüğünde çıkan sesler incelenerek iç mekandaki tıkırtı ve trim seslerini en aza indirecek malzemeler seçilmiş Ayrıca otomobilin bütün elektronik aksamı yeniden tasarlanmış, yürüyen aksam da 307 nin makyajlı(elden geçirilip hataları düzeltilmiş) modelinden alınıp 308 e uyarlanarak geliştirilmiş Ancak ben kişisel olarak dış tasarımını beğenmedim Sanki tasarlamaya vakitleri yetmemiş de ellerinde ne varsa onu kullanmışlar gibi duruyor 207 burnu ve farlarını alıp biraz genişletip 407 sisleri ekleyip arkaya doğru 307 den kalan çizgilerle garip bir arka far koymuşlar İç mekan 207 de olduğundan daha kaliteli (ki ben 207 nin iç mekan kalitesini beğenmiştim), dokunma hissi olarak çok başarılı Sanki işçilik konusunda da epey yol alınmış gibi duruyor Tabi ben paranoyaklık ve nefret ile bir
leşmiş biçimde arabada kusur aradığım için örneğin kemer tokalarının bulunduğu kapı direklerinin iç kaplamalarının iki parçasının birleştiği noktada arka kapıdan bakıldığında düzgün oturmadığını gördüm Ancak bu sadece galerideki teşhir araçlarından bir tanesinde vardı Test aracında ve diğer araçlarda göremedim Herneyse, iç mekan kaliteli, özellikle dijital klima olan orta veya üst donanım seçeneğini alırsanız epey hoş görünen bir konsola sahio oluyorsunuz Sürüşe gelince, benim kullandığım model en baz donanıma sahip olmasına rağmen bol miktarda hava yastığı, abs ve en önemlisi esp ye standart donanımda sahip olması Panik fren anında araç stabilitesini korumaya devam ediyor ve epey kısa bir mesafede durduğunu söyleyebilrim Yol hissi olarak, 308de 307den alınan hidrolik direksiyon olduğundan dolayı 207 deki gibi elektrik destekli bir sistemin avantajlarına sahip değil Yani manevralar sırasında 207 ye göre daha ağır kalıyor Onun dışında yolla ilgili çok iyi bir hisse de sahip değil ama düzgün çalışıyor Asıl aracın en büyük özelliği Auto 6R isimli şanzımanı Bu aslında tam otomatik bir vites kutusu değil Otomatikleştirilmiş bir düz vites kutusu Yani içinde baskı balatası, senkromeç gibi düzenleri, vites geçişleri hidrolik sistemlerle düzenlenen, bir vites kutusu Yanlış anlaşılmasın bu aracın debriyaj pedalı yok, yani tam otomatik vites kutuları gibi çalışıyor Ancak çok sert kullandığınızda geçişler biraz gecikmeli ve sarsıntılı olabiliyor Ancak yumuşak kullandığınızda ve kullanım tarzına alıştıktan sonra gayet düzgün çalıştığını söyleyebilirim Hill hold özelliği sayesinde yokuş yukarı ve aşağı kalkarken aracı kaydırmıyor Ancak dizel olduğundan ötürü yokuşlarda aracı hareket ettirmek için motor devrinin yükselmesini beklediği için ara sokaklardan caddeye çıkış gibi noktalarda dikkatli olmakta yarar var Ancak bu güne kadar kullandığım bu tip şanzımana sahip araçlar arasında en başarılı şanzıman olduğunu söyleyebilirim (VW grubunun çift kavramalı DSG sini ayrı tutmakla beraber) özellikle direksiyonun iki yanındaki vites kulakçıklarını kullanmak insana keyif veriyor Ayrıca bu şanzıman 2 yıl kadar bir süredir Citroen C4 modelinde de kullanılmakta Yol performansı olarak 110hp lik dizel motor zaten kendini ispatlamış bir motor çekiş gücü yüksek, kayıpsız şanzıman sayesinde motor gücü yola iyi aktarılıyor Yol tutuş olması gerektiği kadar iyi, aracın sürüşü gereksiz yumuşak veya hantal kesinlikle değil Zorlandığında çok fazla yana kayma eğlimi yok Ancak ben koltuk çok geride kullandığımdan ötürü, arka koltuklarda diz mesafesi 207den daha fazla olmayacak şekilde daralmış gördüm Boyut olarak bu kadar büyük bir arabada daha fazla diz mesafesi olmasını beklerdim Sonuç olarak eğer ki tasarımını ve marka olarak peugeot yu seviyorsanız, fiyatına göre almaya değecek bir araç gibi göründüğünü söyleyebilrim
|
|
|