08-23-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Ömer Uluç - Ressam
Ömer Uluç - Ressam
1950'de, bir süre Nuri İyem'in atölyesinde çalışan Ömer Uluç 1951-1952 yılları arasında Fransız Kültür Derneği'nde düzenlenen Tavanarası Grubu karma sergilerine katıldı 1953'te Maya Galerisi'nde Kuzgun Acar ve Güngör Güven ile üçlü bir sergi oluşturdu Aynı yıl A B D'ne giderek 1957'ye kadar mühendislik eğitimi gördü Bu arada özel olarak resim çalışmalarını sürdürdü 1955'te Boston'daki karma sergiye resim verdi 1958'de İstanbul Amerikan Haberler Merkezi Galerisi'nde İlhan Koman, Sadi Çalık, Ferruh Başağa ve Nuri İyem'in de yer aldığı, tümü soyut yapıtlardan oluşan karma bir sergiye katıldı 1959-1964 yılları arasında kişisel sergiler açtı, bu arada grup sergilerine resim vermeyi sürdürdü Fransa, Hollanda ve İngiltere'de yapıtlarını sergiledi 1970'te T R T'nin düzenlediği Kültür, Sanat ve Bilim Ödülleri'nden resim dalındaki ödülü, başka sanatçılarla paylaştı 1975-1977 yılları arasında Batı Afrika'da bulundu 1978-1980 yıllarında İstanbul Atatürk Kültür Merkezi'nde sanat danışmanlığı yaptı Yurt dışında düzenlenen çağdaş Türk sanatı sergilerine yapıtlarıyla katıldı Halen serbest sanatçı olarak yaşamını Fransa'da sürdürmektedir
SANATI
Ömer Uluç, Nuri İyem atölyesinde başlayan ilk çalışmalarında model ve doğa etütlerine öncelik vermişti 1950 yıllarının sonlarına doğru, A B D'nde gördüğü ve izlediği resimlerin de etkisiyle soyut yapıtlara yöneldi Ancak onun kafasında biçimlendirmeye çalıştığı resim, güncel sanat akımlarının yedeğinde oluşan, doğaya benzeyen ya da doğa-dışı kavramları model alan bir anlayışın ürünü değildi Akademik kariyerin yönlendirdiği ve genellikle ortak bir sistematik temel üstüne oturan eğilimlerle de yakından ilgili değildi Zaten 1958'de soyut anlayışların sergilendiği ve Ömer Uluç' un da katıldığı karma sergi, akademik öğretinin dışında sanat yapılabileceğini, özgün sanat anlayışlarının kişisel ve bilinçli çıkışlarla ilgili olabileceğini kamtlamak amacını taşıyordu Ömer Uluç'un 1970'lerden sonra büyük bir hızla yöneldiği geniş fırça tuşlarına dayalı resim anlayışı, çağdaş Batılı resim tekniklerini ve eğilimlerini bütünüyle dışlamaksızın, Doğu kültür kaynaklarıyla da açıklanabilecek yeni ve özgün bir yorum getirmekte, figürü ise kategorik bir sınıflamanın dışında ele almaktadır Ömer Uluç'un resminde figür, renk ve biçim sorunlarının çözümünde yardımcı bir öğe olarak kendini gösterir; olağan ve kendiliğinden bir gelişmenin doğal bir parçası gibi görünür Bu yönüyle, figüre bağlı olup olmamanın ötesinde, daha kökten çözümler arayan kuşağın araştırıcı çabalarına yakındır
|
|
|