Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Genel Kültür & Serbest Forum > ForumSinsi Ansiklopedisi

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
çevrimiçi, ipekyolu

İpekyolu Çevrimiçi

Eski 08-21-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

İpekyolu Çevrimiçi




{ class=toccolours style=float:right; margin:0 0 1em 1em; width:25em; font-size:90%; clear:right; cellspacing=4
-
! colspan=2 style=align:center; background-color:#eee; font-size:140%; height:35px İpekyolu
-colspan=2 style=padding-bottom:1em;text-align:center; Joymax Costyle=vertical-align: top; text-align: right;Geliştiren(ler)style=vertical-align: top; text-align: left; JOYMAX COstyle=vertical-align: top; text-align: right;Dağıtıcıstyle=vertical-align: top; text-align: left; JOYMAX COstyle=vertical-align: top; text-align: right;
Planlayanstyle=vertical-align: top; text-align: left; JOYMAX COstyle=vertical-align: top; text-align: right;
Çıkış Tarihistyle=vertical-align: top; text-align: left; 2005style=vertical-align: top; text-align: right;
Türstyle=vertical-align: top; text-align: left; MMORPGstyle=vertical-align: top; text-align: right;
Modestyle=vertical-align: top; text-align: left; MMOstyle=vertical-align: top; text-align: right;
Reytingstyle=vertical-align: top; text-align: left; nonestyle=vertical-align: top; text-align: right;
Platformstyle=vertical-align: top; text-align: left; Win 98/me/2k/XPstyle=vertical-align: top; text-align: right;
Sistem Gereksinimleristyle=vertical-align: top; text-align: left; Intel Pentium 3 800Mhz cpu,256Mb ram,3d grafik hızlandırıcılı geforce2 vga,DirectX 90b ve uyumlu ses kartı,30Gb boş hdd alanı,internet bağlantısıstyle=vertical-align: top; text-align: right;
Kullanımstyle=vertical-align: top; text-align: left; Klavye,mouse
}


``İpekyolu Çevrimiçi`` (SRO ya da Silk şeklinde de adlandırılır) bir devasa çoklu oyunculu çevrimiçi rol yapma oyunudur( MMORPG) yakın geçmişte Devasa oyunculu çevrimiçi rol yapma oyunu

beta testleri aşamasını bitirmiş,şubat 21`de altın seviyeye geçmiş(full sürüm) ve tamamen bedava olarak sunulmuştur Güney Koreli firma JOYMAX Co tarafından sunulmaktadır Oyunda ana tema olarak alınan konu ise İpekyoludur

==Özet
İpekyolu`nun temel olarak odaklandığı tema kervancılıktır Oyun 20 seviyeden sonra oyuncuların 3 farklı meslekten birini tercih etmesine olanak tanır, bunlar ise tüccarlık(trader), ödül avcılığı(hunter)ve hırsızlıktır(thief) Tüccarın işi mallarını bir şehirden diğerine olası düşman saldırılarından da koruyarak taşımaktır Mallar ticaretinin yapıldığı bir şehirden alınıp bir diğerinde satılır ve, satılan şehirde bu malların ticareti yapılmadığı için, asıl değerinden kat kat yüksek fiyata satılır Bu ise tüccarın zorlu yolculuğuna verilmiş cömert bir ödül gibidir, fakat tüccarın taşıdığı malların değeri ne kadar yükselirse yolculuğu bir o kadar riskli hale gelecektir Bazı oyuncularsa tüccarları soymak için hırsız rolüne bürünürler Hırsızın amacı ise tüccarları öldürmek, malları yağmalamak ve kendi karları için satmaktır Hırsızlar genellikle takım oyunu oynarlar, hedeflerini özenle seçip parti veya guild şeklinde saldırırlar Avcılar ise bu iki meslek arasında biryerdedir Onların hedefi ise hırsızları öldürmektir ve genellikle tüccarlar tarafından kiralanırlar ve kervan boyunca koruyucu görev üstlenirler Herhangi bir işi başarı ile bitirmek karakterimize deneyim puanı kazandırır(experince points) Bu puanlar mesleğinizin seviyesini yükseltmeye ve karakterinizin mesleği ile alakalı ekstra getiriler sağlamasına yararlar Meslekler sabit değildir ve on dakikada bir değiştirilebilirler Her nedense, ne zaman hırsız puanı kazansanız tüccar ve avcı puanı kaybediyorsunuz Bu diğer kombinasyonlar içinde geçerlidir Bu arada oyuna İslami ve Avrupai unsurların da gireceği bir güncelleme de planlanmaktadır Bu bize yeni canavarlar, yeni yetenek kağıtları ve yeni *****lar ve de tahminen yeni başlangıç noktaları sağlayacaktır Oyunda İslam liderleri Türk karakterler olarak hazırlanmıştır

==Amaç==
İpek yolu diye bilinen bu uzun yolda birçok karakterin farklı amaçları vardır,macera dolu bu yolda,canavarları öldürerek güç kazanmak,şanını ve ününü yaymak genel amaçtırBununla birlikte aslında bu konu karakterinizi yaratırken kullandığınız model için çok da önemli değildir

==Topluluk==
Oyunun oldukça geniş ve giderek büyüyen oyuncu topluluğu vardır ve yeni serverlara ingilizce konuşan topluluklar için gayet rağbet görmektedirİpek yolu bir MMORPG olarak bütün oyuncuların aynı server ve aynı çevre içerisinde oynadığı bir oyundurOyuncular tek başına veya partilere katılarak oynayabilir(deneyim paylaşımlılar için 8-experience share-diğeri içinse 4 kişi olarak),nesnelerini tüccar olarak satabilir,ya da direk takas edebilirlerŞimdiye kadar oyundaki son durum şöyledir,harita ana şehirlere bağlı olmak üzere 3 ana bölgeden oluşur bunlar ise Çin, Batı Çin ve Oasis Krallığıdır,bunlar ise yolculuk edilebilen,savaşılabilen,mağaralar ve eşsiz canavarların bulunduğu bölgelerden oluşurİpek yolu büyük bir dernek(guild)sistemine sahiptir ve bu sistem büyük grupların dernek adı altında biraraya gelmesini sağlarBir dernek üyesi savaşırsa derneğinin seviye atlamasına yardımcı olacak dernek puanı kazanır ki yeni seviye ile dernek daha çok oyuncu alabilir ve başka yararları da olurBunların yanı sıra dernekçe ticaret yapmak mümkündür ayrıca düşman dernek de kabul edilinebilirNormalde sadece üst seviye oyuncular dernek kurarlar,fakat öte yanda yine de düşük seviyeli oyuncuların yeteri kadar para sağlaması durumunda konu ile ilgili NPC(non player charecter-oyuncu olmayan karakter)aracılığı ile dernek kurması mümkündürSon zamanlarda parti eşleştirme sistemi de oyuna dahil edilmiştirOyuncular parti listelerine partilerini ekleyip oyuncu arayabilirler ve bu yolla bir partiye katılmak mümkündürParti oluştururken istediğiniz level sınırını ve partinin asıl amacını belirleyebilirsinizOtomatik pot sistemi de son zamanlarda eklenmiştirBu özelliğe aksiyon penceresinden(action window),veya kısaca T tuşuna basarak erişebilirsinizHatta aynı pencereden yine son zamanlarda eklenen etkileyici hareket(charming action)olarak adlandırılan tuşla da maymununuzu dans ettirebilirsiniz

==Grafikler/Ses==
Oyun grafik ve oynanabilirlik açısından oldukça güçlü ve sesler ise ortalamanın üstünde olarak,eşsiz bir new age stili ile doğu tınıları yakalayıp oyuna gerektiği ambiyansı ve güçlü temayı veriyorNeredeyse bütün meziyetler(skill),ataklar,ve marifetler(abilities)kendine özgü özel animasyonlar ve seslerle eşsiz bir biçimde donatılmış ve karakter modellemelerine de özenilmiş

==Karakter Geliştirme==
Oyunda karakterlerimizin seviyesine göre ayrı ayrı avantajları bulunan unsurlar vardırBu unsurlar Güç Ustalıklarıyla(Force Masteries-tecniques)direk ilişkilidir,bunlar:Ateş(fire),Buz(cold),Yıldır ım(l ightning) ve Güç(force),***** ustalıkları ise:Mızrak/Büyük Kılıç(Spear/Glavie),Kılıç/Jilet Kılıç(Sword/Blade),ve Ok(Bow)durSabitlenmiş bir meziyet ustalığı yoktur ve bu tamamen sizin seçiminize bağlıdırMeziyetler belirli bir ücret karşılığı geri de alınabilirMeziyet puanlarınız ve deneyim puanlarınız birbirinden ayrı olarak yükselirler,böylece meziyetleriniz seviye atlarken istediğiniz şekilde geliştirebilirsinizBu arada karakter yaratma size birçok size ayrı ayrı seçenekler vererek,kadın-erkek,istediğiniz vücut şekli,ve karakteristik özellikler olan boy ve kilo arasından seçiminizi yapmanıza izin verir

===Deneyim Kazanma===
İpekyolunda karaterinizin kazandığı deneyim puanları tamamen sizin bir kabiliyet üzerindeki en yüksek seviyenizin karakter seviyenizle arasındaki puan farkıyla ilişkilidirBir canavarı öldürdüğünüzde oyun sizin en yüksek kabiliyet seviyenizi karakter seviyenizle karşılaştırırAradaki fark ne kadar büyük olursa kazanacağınız kabiliyet puanınız artacaktır(böylece kabiliyet puanı biriktirme denilen şey gerçekleştirmiş olacaksınız--sp farming--ki 1 ve 20 leveller arasında yapılması önerilir)Eğer aradaki fark az ise karakter seviyeniz için daha çok deneyim puanı elde edeceksiniz

Eğer hızlı seviye atlamak istiyorsanız ustalık seviyenizi mümkün olduğunca yüksekte tutmanız gerekir,fakat unutmayın ki ileri seviyelerde kabiliyet puanı biriktirmek çok bezdirici bir uğraştır

==*****lar==
3 kategori içerisinden seçebileceğiniz 5 ayrı ***** türü vardır,ana kategoriler ise;kılıç(sword),mızrak(polearm)ve ok`durOk dışında her kategori kendi içerisinde büyüsel ve fiziksel güçlerine göre ikiye ayrılırKılıç grubunda,Kılıç(sword)daha yüksek büyü hasar gücüne sahipken daha az fiziksel hasar gücü vardırFakat kılıcın alternatifi olan Jilet Kılıç ise daha az büyüsel,fakat daha çok fiziksel hasar gücüne sahiptirAynı şekilde mızraklarda Büyük Kılıç(glaive)daha çok fiziksel daha az büyüsel hasar gücüne sahipken,Mızrak(spear)ise daha çok büyüsel ve daha az fiziksel hasar gücüne sahiptirKılıçlara ve Mızraklara nazaran Okların hem büyüsel hem fiziksel hasar güçleri daha az olmasına rağmen okun menzilli saldırı avantajı vardırKılıçların hepsi tek elle kullanılıyor olmasına rağmen kılıç kullanıcılarının kalkan taşıma seçenekleri vardır

==Giysiler/Zırhlar==
Savunma teçhizatı 6 vücut bölgesine ayrılmıştır,bunlar;ayaklar,bacaklar,eller/kollar,omuz ve kafa`dırOyuncular bunun yanı sıra 2 büyülü yüzük,1 büyülü kolye,ve bir çift büyülü küpe takabilirler(bunla beraber takılar oyuncunun görünümünde bir değişiklik yaratmazlar)Savunma teçhizatı ise 3 ana bölüme ayrılır,bunlar;Zırh(armor),Koruyucu(protector)v e Düz Giysi(garment)dirZırhlar en yüksek fiziksel defansa sahip olmalarına karşın en düşük büyüsel savunmayı sağlarlar ve koruyucular ile karışık giyinilebilirler,Koruyucular ise dengelenmiş bir fiziksel ve büyüsel defansa sahiptirler ve zırhlarla birlikte giyilebilirlerKomple olarak giyinilmiş bir koruyucu takım kullanıcıya %10 yürüme hızı ve mana kullanımda %10 azalma sağlarGiysiler ise koruyucu veya zırhlarla beraber giyinilemezler,en düşük fiziksel defansa sahip olmalarına karşın en yüksek büyüsel defans sağlarlarTakım olarak giyinilen giysiler kullanıcıya %20 yürüme ve %20 oranında mana kullanımda azalma sağlarlarBu üç tür savunma teçhizatı kendi içlerinde iyi dengelenmiştir ve yapacağınız tercihler ve farklı kullanım şekillerine, karakterinizin yapısına ve ortama göre de uyumludurTeçhizatlar 8 farklı seviyededir ve yedinci seviyeye kadar NPC`lerden temin edilebilirYedinci seviyeden sonra kullanacağınız teçhizatlar sadece canavarlardan düşürülebilir veya diğer oyunculardan sağlanabilir

==Nesne Pazarı==
Oyun ücretsiz olmasına rağmen son zamanlarda nesne pazarı oyuna eklenmiştirOyuncu kredi kartları vasıtası ile resmi siteden belirli ücretleri ödeyerek oyundaki hesabına oyunda ipek olarak geçen değeri aktarırBelirlenen ipek değeri ile evcil hayvan gibi,deneyim çoğaltıcı belge(exp enhancin scroll)veya nesne satmak için açacağı dükkanının dekorasyonu değiştirecek kağıt vsgibi çeşitli şeyler satın alınabilir

==Nesne Sınıfları
Halihazırda bulunan 4 farklı nesne türü vardır ve bu nesnelerin her biri kendine has özellikler barındırırlar

===Normal nesneler===
Normal,ya da bir başka deyişle beyaz nesneler en çok karşılaştığımız nesnelerdirBu kategorideki tüm nesneler npc`lerden temin edilebilir ve kendi sınıflarının muhtemel en düşük değerlerine sahip olurlarÖrnek olarak,npc`den satın aldığınız bir ***** genel olarak 2 kritiğe sahipken,daha yüksek kritiğe sahip *****lar kolaylıkla bulunabilirlerC

===Sihirli Nesneler (blue, mavi)===
Sihirli nesneler bir ya da iki nesne modifiyesine sahip olup,sınırları ise karakterin ya str int puanlarını yükseltmekten,karakterin anormal durumlardan(donma,yanma gibi) daha az zamanda sıyrılmasına yardım etmeye kadardırÖteki tip modifiyeler ise simya ile sağlanır,o da aşağıda açıklanmıştır(alchemy)

===Mühürlü Nesneler(seal)===
Mühürlü nesneler ise gayet az rastlanan değişikliklerle bulundukları levelin üstündeki nesnelerin özelliklerine sahip olurlarYere düştüklerinde,kendilerine has görüntüleri onların normal itemlerden rahatlıkla ayırabilmektedirÇantanızda ise,mühürlü nesneler yanıp sönerek parlarlarHer nesne mühürlü olarak düşürülebilirBunlara rağmen mühürlü zırhlar size özel bir görüntü sağlamayacaklardır,fakat *****lar ve kalkanlar kendilerine özgü bir parıldama saçarlar3 değişik seviyede mühürlü nesne vardır,bunlar:Yıldız Mührü+5),Ay Mührü(+10),Güneş Mührü(+15),olarak sıralanırlar

Yıldız Mührü : Seal of Star(SoS)

Ay Mührü : Seal of Moon (SoM)

Güneş Mührü : Seal of Sun (SoSun)

===Dünyevi Olmayan Nesneler(ethereal)===
Bu nesnelerin asıl özellikleri tamir edilememeleridirBu nedenle dayanıklılıkları da normal nesnelerden birkaç kat üstündürBu nesneler sadece eşsiz canavarlardan(unique boss)düşürülebilirlerVe bu yaratıklar bu oyunda UNİQUE MONSTER olarak adlandırılırlarÖrn:Lord Yarkan(lvl 80),tiger woman(lvl 20),uruchı(lvl40),isyataru (60)Bunlar orataya geldiklerinde birileri onlara saldırırve bu uniqueler yanlarında canavarlar çıkartırlarÖrn Tiger woman yanında Hep tigerler ve bunların giantlarını çıkartır

==Simya(alchemy)
Simya sistemi oyuncuların nesnelerini kolaylıkla geliştirmelerine olanak tanır+1,+2 we daha üzeri nesneleri de hazır bir biçimde canavarlardan düşürmeniz de mümkündürBu artılar gösterildiği değerlerde o nesnenin kaç level yukarıda özelliklere sahip olduğunu gösterirÖrnek olarak 32 seviye bir kılıcın +3 modifiyelenmiş hali onu 35seviyenin özelliklerine sahip olmasına olanak tanır*****lar ve kalkanlar +3`den itibaren beyaz titrek bir ışığa sahip olurken,+5 nesneler ise mor bir parıldama yayarlar+7`de mavi bir parıldama,en yüksek artı seviyesinde yani +9`da ise altın parıldama yayarlar

===Yöntem===
Simya yöntemi seçeneği karakterin hareketler(character actions) bölümünde yer alırBir nesneyi yükseltmek için oyuncu nesnesini uygun bölüme yerleştirmesi,ve yükseltmek istediğini nesnenin türündeki elixir`ini de yanına yerleştirmelidirOyunda 3 tür elixir bulunmaktadır,hepsi de canavarlardan düşerler we sırayla protector elixirler her tür zırha,aksesuar elixirleri ise mücevherlere,ve ***** elixileri ise sadece *****lara uygulanabilmektedirKendi başlarına her nasılsa başarı oranı nispeten düşüktürŞans tozları(lucky powder)her şehirde bakkal npc`lerinden(grocery npc)alınabilirFakat burada dikkat edilmesi gereken şans tozunun derecesidir(grade)nesnenizin derecesine göre şans tozu kullanmanız gereklidir

Simyada başarı durumunda nesne bir seviye yükselirBaşarısızlık durumunda ise nesnenin dayanıklılığını kaybetme,bir o kadar kırılma yani komple kayıp mümkündürBaşarısızlık yüzdesi ise her başarılı yükseltmeden sonra otomatikman yükselir

===Nesne Değişiklikleri===
Hali hazırda simya ile direk alakalı üç değişik modifiyeli nesne durumu mevcuttur,bunlar:ölümsüzlük(immortal)dayanıkl ılık( steady),ve şans(lucky)olarak ayrılır ve kullanım sayıları önceden üzerlerinde yazılı olduğu gibi belirtilmiştirÖlümsüzlük nesneyi başarısız simya durumunda kırılmaktan kurtarır,dayanıklılık ise başarısız simyada nesnenizin dayanıklılık oranının düşmesini engeller(durabilty)Şans ise başarılı simya oranını arttırır

==Görevler==
İpek yolunda birbirinden farklı birçok görev vardır,hemen hemen hepsi de görev NPC`sinin sizden istediği şeyler doğrultusunda belirli sayıdaki canavarı öldürüp istenilen nesneleri NPC`ye götürmektirBu görevlerin ödülleri çoğunlukla para,deneyim puanları,kabiliyet puanları,bazı görevlerde ise belirli nesneler(bunlar sağlık/mana potları gibi veya ***** olabilir)ödül olarak alınabilirGörevler sizin canavar daha fazla canavar öldürerek questi bitirme yolunda daha fazla deneyim puanı kazanmanıza vesile olurlarBu görevler sizin karakter seviyenize göre ayarlanmış olup,hangi bölgelerin sizin seviyeniz için güvenli olduğunu öğrenmenizi sağlarlar

==Çarpışma==
Oyundaki çarpışmalar türünün diğer oyunlarına nazaran daha kullanıcı dostu ve daha görsellerKarakterin aldığı hasar,saldırı hızı ve menzili karakterin kullandığı *****a ve karakterin özelliklerine bağlıdırBir canavar öldürüldüğünde oyuncu için para ve nesneler bırakıyorBir dakika içerisinde bu nesneler alınmadığı takdirde diğer bir oyuncu bu nesneleri alabiliyorBu özellik oyuncuların birbirlerinin düşürdüğü nesneleri çalmaktan alıkoymaktadırKarakter seviyesi beşi geçtikten sonra karakter öldüğünde bir miktar deneyim puanı kaybederler ve çoğunlukla doğmak için seçtikleri şehre yeniden dönerler,alternatif olarak başka bir oyuncu eğer canlandırma yeteneği varsa ölmüş karakteri canlandırabilirEğer bir oyuncu birden fazla kez ölürse üzerinden nesne düşebiliyorKarakterler sağlık ve mana kazandıran nesnelere çok ihtiyaç duyuyorlarÇıldırma durumu da oyunda mevcuttur(berserker mod),bu durum eğer oyuncu yeteri kadar canavar öldürmüşse çıldırma bölümü dolar,ve kullanıldığında karakter parlayan, şeytansı bir canlıya dönüşür,bu karakterin saldırı,savunma ve hız özelliklerini bir süreliğine yükseltirBu nedenle de ya acil durumlarda,ya da güçlü canavarları öldürmek için kullanılırSüre dolduğunda karakter normale döner ve çıldırma bölümü yeniden dolmaya başlarKarakterlerin *****larını güçlendirmek için kullandığı birçok büyü vardırBöylece *****lar buz,ateş veya yıldırım ile güçlendirilebilirBunlar genellikle karakterin gücünü yükseltir ve her elementin her canavarda yaptığı etki farklıdırBu büyüler mana puanları kullanır ve kısa sürede biterler

==Önerilen karakter yapıları

a)Güç(STR)Yapıları

``Str/Fire ya da Ice/Glavie:`` Bu yapı fazlasıyla sağlık puanı ve fiziksel defansa sahiptirGüçlü fiziksel hasar verme avantajları ile grup saldırılarında büyük canavarlara karşı koruyucu lider pozisyonundadır
``Str/Fire ya da Ice/Blade:``
Glavie kullanan yapıya nazaran daha düşük hasar verme kabiliyeti olmasına rağmen aynı özellikleri taşırKalkan taşıması ise saldırıları önlemek adına bu yapıya avantaj sağlar
``Str/Fire ya da Ice/Bow:``
Grup saldırılarında büyük canavarları öldürmek için daha iyi bir yardımcı bulamazsınızUzaktan yaptıkları güçlü fakat öteki yapılara göre biraz ağır kalan fiziksel saldırıları ile olay mahallinden en az hasar ile sıyrılanlar bu yapıda olanlardır

b)Büyü(INT)Yapıları

``Int/Fire ya da Light/Spear:``
Bu yapı tahminen oyun içerisindeki en yüksek hasar gücüne sahip yapıdırBu güç 30seviyede açılan ateş veya yıldırım saldırıları ile(fire and ligthning nuke) inanılmaz düzeylere ulaşır
``Int/Fire ya da Light/Sword:``
Mızrak kullanan versiyonuna nazaran biraz daha düşük hasar verse de bu yapı da çok yüksek hasar gücüne sahiptirYine belirteceğimiz üzere kalkan kullanımı avantajları vardır

c)Melez Yapıları

``2 Int/1 Str:``
Level atladıkça gelen karakter puanlarından iki tanesini int özelliğine, 1 tanesini str özelliğine verirler Büyü güçleri, Güç (Str) yapılarına göre daha fazladır; büyü(Int) yapılarına göre daha zayıftır Aynı şekilde güç özellikleri de Int yapılarına gmre daha fazladır; fakat Str yapılarına göre daha zayıftır Karakterin amacı giysi, takı ve *****larının artı puanlarından yararlanarak Büyü dengesini %100`e çekmek ve olabilecek en yüksek güç dengesine sahip olabilmektir

``2 Str/1 Int:``
Level atladıkça gelen karakter puanlarından iki tanesini str özelliğine, 1 tanesini int özelliğine verirler Büyü güçleri, Güç (Str) yapılarına göre daha fazladır; büyü(Int) yapılarına göre daha zayıftır Aynı şekilde güç özellikleri de Int yapılarına gmre daha fazladır; fakat Str yapılarına göre daha zayıftır Karakterin amacı giysi, takı ve *****larının artı puanlarından yararlanarak güç dengesini %100`e çekmek ve olabilecek en yüksek büyü dengesine sahip olabilmektir

Melez karakterler oyunun başlangıcında yeni başlayanlara önerilmeyen karakterlerdi Fakat, oyun sistematiğinin daha iyi öğrenilmesi ile iyi geliştirilmiş bir melez karakterin de gayet güçlü olacağının farkına varılmıştır

==Elementler==
Elementler 4`e ayrılırlar bunlar;Ateş,Su,Toprak ve Hava`dırGüç sınıfı size kendinizi iyileştirme ve edilgen(passive) özellikleri vardırAteş sınıfının sağlam bir hasar gücü vardır ve hedefleri ayrıca yakarlar(belli bir zaman dilimi içerisinde belli derecede kademeli olarak)Buz nispeten az hasar gücü verir fakat hedefleri dondurma özellikleri vardır(hedefin saldırı hızını ve fiziksel hızını düşürür)ve hatta onları tamamen buz kütlesine çevirerek sabitleyebilirlerYıldırım elementi ise yüksek bir hasar gücü vardır ve bunun yanında hedefin savunma yüzdesini düşürürler ki bu da hedefin daha fazla hasar almasına neden olurSürekli saldırı amacı gütmeyen öğretiler saldırı amacı güden öğretilere benzer özelliklere sahiptirlerBuz öğretileri düşmanı yavaşlatırken ateş öğretileri hasarı çoğaltır ve düşmanı yakar,yıldırım öğretisi ise hareket hızını çoğaltır ve hasımın savunma yüzdesini düşürürMeziyetler nispeten birebir karşılaşma için dengelenmiştir,fakat belirli meziyetler belirli *****larla daha iyi sonuçlar verir ve bu seçimler tamamen kullanıcıya kalmıştırElementlerin her türlü birleşimi ve karışık kullanımı mümkündür ve bu konuda herhangi bir kısıtlama yoktur DD

==Birebir Karşılaşma==
İpekyolunda birebir karşılaşmalar mümkündür(pvp)Karakter seviyeniz 10 olduktan itibaren NPC`lerden alacağınız farklı tür pelerinlerle şehrin dışında farklı renkten pelerin giyen biriyle karşılaşabilirsinizPelerin karşılaşmalarında oyuncu deneyim puanı kazanmaz veya kaybetmezSeviye 20`den sonra(ki karşıdaki oyuncunun da 20`den yüksek olması koşulu ile)hiçbir iş üstlenmeyen veya pelerin giymemiş bir oyuncuyu öldürmek sizi katil yaparKatil olduğunuzda isminiz kırmızı yazar,bu sizin öteki oyuncular tarafından öldürülebilmenize olanak tanırEğer bir oyuncu katil durumundayken ölürse deneyim puanı,para veya nesne kaybedebilirFarklı işlerdeki karakterler(ticaretci,avcı,hırsız) birbirlerine saldırabilir ve bu sayede iş deneyimi,nesne veya para kazanmayı amaçlarlar

==Mağaralar==
Downhang Taş Mağarası(downhang stone cave) 4 kata sahiptir,her katta farklı seviyelerde canavarlar bulunur ve seviye katlar aşağıya indikçe yükselirBuradaki canavarlar 61-70 seviyelerindedir50seviyeye gelmeden mağaralara girmek mümkün değildir ve önerilen ise 60 levelden itibaren burada deneyim kazanmanızdırBir öteki mağara düşük seviyeli oyuncular içindir ve Ch`in Mezarlığındadır(Ch`in Tomb) fakat henüz açılmamıştır

Görüntüleri izlemek için direkt bağlantı: [http://wwwsilkroadonlinenet/dataroom/gamemovie2asp?MovieDiv=Play3]

Görüntüleri indirmek için direkt bağlantı: [http://joymaxnefficientcom/joymax/SRO_Movie/SRO_Mov_Play3zip]

Linkler
===Resmi Siteler===[http://wwwjoymaxcokr JOYMAX Corporation][http://wwwsilkroadonlinenet ``Silkroad Online`` - English Edition][http://wwwsilkonlinejp/ ``Silkroad Online`` - Japanese Edition][http://krsilkroadyahoocom ``Silkroad Online`` - Korean Edition]

===Resmi olmayan ve oyuncu kitlesi kaynaklı siteler===[http://wwwsilkroadhasit ``Silkroad`` Aege forum (also guild forum for Abandoned)][http://wwwsilkroadforumscom/ ``Silkroad`` Forums][http://wwwsilkroadgatheringcouk/ ``Silkroad`` The Gathering][http://wwwsilkroadaegecom/ ``Silkroad`` Aege][http://wwwsilkroadonlineorg ``Silkroad`` Online Unofficial Fansite and Forum][http://wwwsilkroadtaverncom ``Silkroad`` Tavern, Large community and fan site][http://silkroad-oasiscom ``Silkroad`` Oasis][http://wwwsilkroadonlinede ``Silkroad`` A german Silkroad Community][http://sroolymposorg ``Silkroad Online`` Görevler, Haritalar, Alchemy ve Diğer Bilgiler]

===Öteki topluluk kaynakları===


Bu makale, online kullanıcı topluluğu tarafından oluşturulan ve düzenlenen özgür ansiklopedi projesi Wikipedia'nın Türkçe versiyonu Vikipedi'deki İpekyolu Çevrimiçi maddesinden kopyalanmıştır Bu makale, GNU Özgür Belgeleme Lisansı ilkeleri kapsamında özgürce kullanılabilir İpek Yolu

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.