![]() |
İtü Bilgi İşlem |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() İtü Bilgi İşlemİTÜ Bilgi İşlem Merkezi; 1964 yılında İTÜ bünyesinde bulunan tüm idari ve akademik personel ve hizmet alan tüm öğrencilere hizmet vermek amacı ile kurulmuştur ![]() ![]() ![]() bilgisayar Bilgisayar çok sayıda aritmetiksel veya mantıksal işlemlerden oluşan bir işi, önceden verilmiş bir programa göre yapıp sonuçlandıran elektronik araç, elektronik beyin ![]() ![]() altyapısının yenilenmesi ve iyileştirilmesi amacına yönelik ilk büyük çalışma 1994 yılında başlatılmıştır ![]() Ayazağa yerleşkesine Ayazağa, Şişli fiberoptik altyapı döşenmiş, Fiberoptik eğilmeleri bükülmeleri sorun oluşturmadan ışığın bir hat boyunca ilerlemesini sağlayan kablolara verilen addır ![]() ![]() ![]() ![]() ATM ve Eşzamansız Aktarım Modu (İngilizce: ``Asynchronous Transfer Mode``, ``ATM``), verileri, 53 byte sabit büyüklüğünde hücreler halinde ileten bir ağ tekniğidir ![]() ![]() ![]() ethernet teknolojilerinin karışımının kulanıldığı ağ hizmetleri gerçekleştirilmiştir ![]() Sistem Destek Grubu Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Sistem Destek Grubu, İTÜ yerleşkeleri için bilgisayar ağları ve internet servislerinin tasarım, kurulum, yönetim ve güvenliğinden sorumludur ![]() İTÜ-BİDB Sistem Destek Grubu, 2 Ethernet kartı Unix Instructor, 3 Cisco Certified Network Associate (CCNA), 5 Microsoft Certified Systems Administrator (MCSA) ve 3 Microsoft Certified Systems Engineer (MCSE) sertifikalarına sahip toplam 13 sistem yöneticisinden oluşmaktadır ![]() Sistem Destek Grubu, 20 Red Hat Linux Enterprise Server, 22 Windows Server 2003 , 3 SGI, 2 Sun Solaris Unix sunucu altyapısı üzerinde sorumlu olduğu işler temel olarak şunlardır: # Sunucuların kurulum, konfigürasyon ve yönetimleri # Sunucu yazılımlarının kurulum, yönetim ve güncelleştirilmesi # Dizin servislerinin (directory services) tasarım ve yönetimi # DNS, DHCP, FTP, WINS servislerinin tasarım ve yönetimi # E-posta sistemlerinin tasarım ve yönetimi # Veri depolama ağlarının (SAN, NAS) tasarımı ve yönetimi # E-posta listeleri yönetimi # Antivirus ve antispam sistemlerinin tasarım ve yönetimi # Sunucu ve istemci cihazlar için merkezi izleme ve yönetim sistemlerinin tasarımı # Linux ve Windows Web servislerinin tasarım ve yönetimi # Terminal servislerininin yönetimi # Kullanıcı hesabı işlemleri # Sunucu ve kullanıcı verileri için yedekleme sistemlerinin tasarımı ve yönetimi # Dosya paylaşımı ve yazıcı sistemlerinin tasarımı ve yönetimi # Sistemlerin performans analizi ve istatistiksel verilerin toplanması # Öğrenci laboratuvarlarındaki bilgisayarların kurulum, bakım ve yönetimi # Kampüs yazılımları için lisans yönetimi # Akademik hesaplama sunucularının yönetimi # Kullanıcı, laboratuvar ve sistemlerin kullanım politikalarının belirlenmesi # Merkezi yama uygulama sistemlerinin tasarımı ve yönetimi # Doküman ve proje yönetimi sistemlerinin tasarımı ve yönetimi # Sanal özel ağ ( VPN) sistemlerinin tasarımı ve yönetimi # Saldırı tespit sistemlerinin (IDS) tasarımı ve yönetimi Ağ Hizmetleri Planlama ve Destek Grubu İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Ağ Hizmetleri Planlama ve Destek Grubu, 6 tam zamanlı ve 4 yarı zamanlı çalışandan oluşmaktadır ![]() ![]() ![]() İTÜ/NET, Cisco powered bir yapıya sahiptir ![]() ![]() ![]() ![]() İTÜ bünyesinde, CCSP, CCNA ve CCNP kursları verilmektedir ![]() İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı altındaki Ağ Grubunun başlıca görevleri: # İTÜ`de yeni yapılan binaların gerekli fizibilite çalışmalarının yapılması, ağ projesinin hazırlanması, alınacak cihazların teknik özelliklerinin belirlenmesi ve şartnamelerinin hazırlanması ![]() ![]() ![]() # İTÜ/NET`in LAN, WLAN ve WAN bağlantılarının sürekliliğinin sağlanması ![]() # İTÜ`de bulunan ağ cihazlarının bakımı, kurulumu ve konfigürasyonun yapılması ![]() # Kullanılan programlar yardımıyla ağ performasının ve durumunun sürekli monitor edilmesi ![]() # İTU/NET`e dışarıdan gelebilecek saldırılara karşı korunması amacıyla güvenlik duvarı ( firewall) yönetilmesi ![]() ![]() # İTÜ/NET`te genel IP adres bloklarının dağıtılması ![]() ![]() ![]() # İTÜ/NET`e çevirmeli ağ bağlantı hizmetinin ve Sanal Özel Ağ (VPN) hizmetinin verilmesi ![]() # İTÜ/NET`te transparan proxy hizmetinin verilmesi ![]() Yazılım Geliştirme Grubu Yazılım Geliştirme Grubu, üniversite içerisinde ihtiyaç duyulan özel uygulamaların teminini, gerek kendisi geliştirerek, gerekse dış kaynaklardan elde ederek veya hazır paket satın alınmasını önererek sağlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yazılım Geliştirme Grubu genel olarak Windows ortamında yazılım geliştirmektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dış bağlantılar [http://www ![]() ![]() ![]() ![]() Bu makale, online kullanıcı topluluğu tarafından oluşturulan ve düzenlenen özgür ansiklopedi projesi Wikipedia'nın Türkçe versiyonu Vikipedi'deki İTÜ Bilgi İşlem maddesinden kopyalanmıştır ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|