08-21-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Levi Strauss
Lévi Strauss Belçika'da doğdu ve Paris'in önde gelen enstitülerinde eğitim aldı Strauss çalışmalarındaki yaklaşımına bakıldığında genç döneminde Marks, Freud ve yerbilimine olan ilgisinin etkileri sezilebilmektedir Kendisi bu durumu şöyle açıklar:
"Her üçü de kavrayışın, gerçekliğin bir türünün diğerine indirgenmesine dayandığını, bu doğru gerçekliğin asla belirgin olmadığını ve gerçeğin doğasının zaten anlaşılması güç olana bakma kaygısı ile imlediğini gösterir"
Belçika (Hollandaca: België, Fransızca: Belgique, Almanca: Belgien), Kuzey Avrupa'da bulunan, Avrupa Birliği ve NATO üyesi ülkedir Federal devlet yapısına sahip olup, Hollandaca'nın bir lehçesinin resmi dil olduğu Flaman Bölgesi (Vlaanderen), Fransızca'nın resmi dil olduğu Valon Bölgesi (Wallonie) ve her iki dilin de resmi sıfatını taşıdıkları Brüksel Başkent Bölgesi (Région de Bruxelles-Capitale)'den oluşur
Nazi Avrupası ve İkinci Dünya Savaşı yıllarında II Dünya Savaşı, 1939-45 arasında hemen hemen dünyanın her yanını kapsayan uluslararası savaş I Dünya Savaşının çözümsüz bıraktığı anlaşmazlıklarla belirlenen yirmi yıllık gergin bir dönemin ardından patlak veren savaşta Almanya, İtalya, ve Japonyanın oluşturduğu Mihver devletleriyle Fransa, İngiltere, ABD, SSCB ve daha sınırlı bir konumla Çinin oluşturduğu Müttefik devletler karşı karşıya geldi
Amerika'ya sığınan düşünürler arasında yer alan Lévi Strauss burada Roman Jakobson'la tanıştı ve dilbilime merak sardı Yapısalcı dilbiliminin etkisi altında Levi Strauss, kültürel sistem içine daha derin, oluşturucu mantığı yerleştirmek için yüzeydeki olasılığın incelenmesinin ötesine geçilmesi gerektiğini savunmuştur Yapısalcı bakış açısı, "kollektif bilinç altı" yaklaşımı ile Amerika ile ilgili bilgi başlıkları
Durkheim'ın kollektif bilincine paralellik gösterir The Elementary Structures Of Kinship çalışması ile tanınmaya başlayan Strauss, bu yapıtında bilinen bütün akrabalık sistmelerini basit altta yatan bir kültürel mantığın ifadesi olarak açıklamaya çalışır Daha sonraki çalışmaları mit, ritüel ve sınıflandırma sistemlerinin analizine odaklanır
|
|
|