![]() |
Elektronik Kumandalı Uçuş |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Elektronik Kumandalı Uçuş250pxBir Airbus A321 uçağının fly by wire tipindeki kokpiti Fly-by-wire en temel anlamıyla elektronik kumandalı uçuş olarak adlandırılabilir ![]() ![]() ![]() ==Açıklama== Klasik yöntemde pilotun kumanda ettiği levye uçuş kumanda yüzeylerine kalın kumanda kabloları ile fiziksel olarak bağlıyken ve temelde mekaniki bir harteket iletimi mevcutkenü, fly-by-wire sistemiyle donatılmış uçaklarda bunun aksine kumanda yüzeyleri ile sidestick arasında hiçbir fiziksel bağlantı yoktur ![]() ![]() ==Sistemin temel çalışma prensibi==Pilot tarafından Pilot Pilot bir hava vasıtasını kullanmak ve idare etmekle vazifeli kimse ![]() ![]() Tarihi: İnsanlar yaratıldıklarından beri uçmaya çalışmışlar, birçok kişi de başarılı veya başarısız neticelenen uçuş denemeleri yapmıştır: Bizde H sidestick`e uygulanan kuvvet sidestick tarafından algılanır ve bu algılanan hareket elektriki sinyallere çevrilerek, Uçuş bilgisayarına gönderilir ![]() ![]() ==Avantajları== Bu sistemin sıkı bir savunucusu olan uçak üreticisi Airbus`ın savunmasındaki en temel bu sisteme eklediği ve pilotun aşırı komutlarını kısıtlayan sistemdir ![]() ![]() ![]() Ancak Airbus`ın bu sistemin sıkı bir savunucusu olmasının aksine bir başka uçak üreticisi olan Boeing firması uçuş esnasında son sözün pilot tarafından söylenmesi gerektiği prensibiyle yani pilotun uçağa istediği hareketi tam olarak verebilmesi gerektiğini savunur ve yeni tip uçaklarında dahi klasik lövye kumanda sistemini kullanmaktadır ![]() ==Uygulama Alanları== Özellikle son teknoloji Airbus A320, A330, A340, A380 tipi uçaklar bu kategoridedir ![]() Bu makale, online kullanıcı topluluğu tarafından oluşturulan ve düzenlenen özgür ansiklopedi projesi Wikipedia'nın Türkçe versiyonu Vikipedi'deki Elektronik kumandalı uçuş maddesinden kopyalanmıştır ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|