Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Genel Kültür & Serbest Forum > ForumSinsi Ansiklopedisi

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
eğitim, psikolojisi

Eğitim Psikolojisi 2

Eski 08-21-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Eğitim Psikolojisi 2




Eğitim psikolojisi, çağdaş psikolojinin, Çocukların eğitiminde ve yetiştirilmesinde rol oynayan öğrenme süreçlerini ve karşılaşılan ruhsal sorunları inceleyen kuramsal ve uygulamalı dalı Genel olarak, uygulamalı psikolojinin öğ*renmeye ilişkin çalışmalarla, problem çözme, ölçme gibi konularla ilgili olan dalı; çocukların eğitimi, gelişimi ve yetişmesinde rol oynayan öğrenme süreçlerini ve bu sü*reçte karşılaşılan psikolojik sorunları ince*leyen disiplin


Daha özel olarak da, öğrenme ve öğret*me süreçlerini anlamayı amaçlayan akade*mik psikolojiyle, kişinin öğrenme yeteneği*ni tam olarak gerçekleştirmesini engelleyen handikapları teşhis edip ortadan kaldırmayı amaçlayan uygulamalı psikolojinin bir sentezini yapan psikoloji türü


Eğitim psikologları yalnızca öğrencilerin bilişsel gelişmesiyle değil, yetenek ve öğrenme düzeylerinin ölçümü, yaratıcılık süreçleri gibi öğrenmede rol oynayan çeşitli etkenlerle ve öğrenciler ile öğretmenler arasındaki dinamik iletişimi belirleyen güdüleyici güçlerle de ilgilenirler Öğrenmenin en verimli düzeye getirilmesini amaçlayan eğitim psikolojisi, yalnızca ilk ve ortaöğretimdeki eğitim sistemi sorunlarıyla ilgilenen ve uygulamalı bir alan olan okul psikolojisinden hemen hemen tümüyle farklı, hem deneysel, hem uygulamalı bir psikoloji dalıdır


Eğitim psikolojisinin kökeni, İngiliz bilim adamı ve öjenik biliminin kurucusu Psikolji, Psykhe (ruh) ve logos (bilgi) kelimelerinin birleştirilmesi ile türetilmiş bir sözcüktür, insan ruhunun, özünü, değişik durumlarını inceleyen, duyum, coşku ve düşünme gibi olguların kurallarını bulmaya çalışan bilim dalıdır

Sir Francis Galton'ın (1822-1911) çağrışım ve duyumsal etkinlik konusundaki deneysel çalışmaları ile The Contents of Chitdren's Minds'm (1883; Çocukların Kafasındakiler) yazarı, ABD'li psikolog G Stanley Hall'a (1844-1924) değin uzanır Bununla birlikte, bu alanın en büyük Önderi, çocukların zekâsını ve öğrenme yeteneklerini Ölçüp sınamak için yöntemler geliştiren ABD'li eğitimci ve psikolog Edward Lee Thorndike'tır (1874-1949), Thorndike'ın geliştirdiği öğrenmenin aktarılması kuramına göre, "bir etkinlik alanında öğrenilenlerin, başka bir alana aktarılabilmesi için, bu iki alanın ortak öğeler taşıması gerekir"

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.