Megara Okulu |
08-21-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Megara OkuluMegara okulu Sokratesçi filozof Eukleides`in kurucusu olduğu felsefe okuludur Eukleides Ptolemaioslar, İskenderiye'yi bir kültür merkezi haline getirmek için Müze'ye birçok bilim adamı davet etmişlerdi ve buraya gelenlerden birisi de Eukleides'di MÖ 300 yıllarında yaşamış olan Eukleides hakkında bilinenler çok azdır Şimdi Lübnan'da bulunan, eski sahil kenti Sur'da doğduğu ve meşhur Elementler adlı geometri kitabını kırk yaşlarında iken yazdığı söylenmektedir Megaralı olduğundan okul bu isimle adlandılmıştır Elea okulunun etkisinde de kalmış olan Eukleides, hem bu okulun öğretisini hem de Sokrates`in ahlak ilkesini birleştirmeye çalışan bir sentez ortaya koymuştur Sofistik düşüncedeki eristik yaklaşımını geliştirmişlerdir ``Bir olan iyidir``, temelinde bir ahlak felsefesi biçimlendirmişlerdir İlginç paradoksal düşünüşü devam ettirmişler ve diyalektiği olumsuz anlamda kullanmışlardır Bir anlamda bu nedenle bu okula ``diyalektikçiler`` de denilmektedir Çok yaygın ve güçlü bir okul olmamış, etkili bir süreklilik sağlayamamıştır ==Gözat== Sokratesçi okullarSokratesin düşüncelerini çeşitli bakımlardan geliştirmiş ve yorumlamış olan öğrencilerinin kurduğu okullar Kinikler okulu, Elis-Eteria okulu, Megara okulu ve Kirene okulu bu gruptadırlar Diyalektik Bu makale, online kullanıcı topluluğu tarafından oluşturulan ve düzenlenen özgür ansiklopedi projesi Wikipedia'nın Türkçe versiyonu Vikipedi'deki Megara okulu maddesinden kopyalanmıştır Bu makale, GNU Özgür Belgeleme Lisansı ilkeleri kapsamında özgürce kullanılabilirDiyalektik kavramı, başlangıçta tartışma sanatı, ya da çelişkili yollardan muhataplarını ikna etme sanatı anlamına gelmektedir Karşıtlıkları kullanarak gerçekleştirilen akıl yürütme biçimidir, diyalaktik ve Sokratik yöntem, tartışma ve düşünme sanatı olarak diyalektiğin Antik Çağ'daki en yetkin halidir Değişimin ve hareketin sürekliliği düşüncesi bu aşamada diyalektik olarak ifade edilmiştir Bir fikirden ya da ilkeden içerdiği olulmlu ve olumsuz bütün düşünceleri çıkarma yöntemine diyalektik |
|