![]() |
Franchising |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() FranchisingFranchising, sözleşmeye dayalı, direkt bütünleşmiş bir pazarlama sistemidir ![]() ![]() ![]() ![]() Bölge Franchise alan (Area Franchisee): Veren pazarın her noktasını aynı etki, nlikte ulaşamadığı takdirde belli yükümlüklerini ve haklarını bölgesel olarak bölge franchise alana devreder ![]() ![]() ![]() ![]() Alt franchise alan ( Sub Franchisee) : Bölge franchise alan tarafından, tek bir işletme için sistemi ve markayı kullanma hakkı verilen kişi veya kuruluştur ![]() ![]() Franchise giriş bedeli (Royalty): Franchise alanı sisteme girmek için Franchise verene ödediği başlangıç bedelidir ![]() Franchise kullanım bedeli (Franchise Fee) : Alanın işletme süresince sistemi ve markayı kullanması karşılığında periyodik olarak franchise verene ödediği sabit veya hasılata göre belirlenen bedeldir ![]() Master Franchise alan (Master Franchisee): Yurt dışında geliştirilmiş bir sistemin bir ülkedeki haklarını alan kişi veya şirket master franchise alan olarak adlandırılır ![]() Franchise veren (Franchisor, Franchiser): Sistemin ve markanın haklarına sahip olan ve franchise antlaşması ile bu hakları üçüncü yatırımcılara kullandıran kişi veya kuruluştur ![]() ![]() ![]() Franchise alan (Franchisee ): Sistemin ve markanın belli bir satış - hizmet noktası ve / veya bölgesi için haklarını anlaşma ile alarak uygulayan bağımsız yatımcıdır ![]() NEDEN FRANCHISING? İstihdam kapasitesini artırır ![]() Şehirlere olan göçün ve dengesiz şehirleşmenin önüne geçer ![]() Geri kalmış bölgelere teşebbüs gücü gerektirir ![]() Kabiliyetlerin gelişmesi açısından eğitim merkezi olurlar ![]() Makro ekonomik dengesizliklere karşı denge unsurudurlar ![]() Marjinal siyasi ve sosyal akımlara karşı yumuşatıcı role sahiptirler ![]() ![]() İşinizi kurmanızı ve riskleri en aza indirgemenizi sağlarlar ![]() Tekbaşınalıktan kurtarıp bir sistemin halkası yaparlar ![]() Kendini ispat etme ve tanıtma çabalarından kurtarırlar ![]() Düşük giderlere etkin reklam sağlarlar ![]() Mal ve hizmet standartlarında sürekliliği sağlarlar ![]() Yenilenme ve geliştirmeden de faydalanma imkanı sağlarlar ![]() Piyasa kredilibilitesine sahip olma imkanı sağlarlar ![]() Düşük tek tip dizayn ve dekorasyon imkanı sağlarlar ![]() Hızlı ciro ve kar artışı sağlarlar ![]() Hızlı büyüme ve Pazar payını arttırma imkanı sağlarlar ![]() Teknolojik transfeden faydalanma imkanı sağlarlar ![]() İş ve hizmet anlayışının batılılaşmasını sağlar ![]() Markaya güven oluştururlar ![]() Tüketiciyi korurlar ![]() Dışa açılmayı sağlarlar ![]() Taklitçilikten korunmaya güven getirirler ![]() Yer seçiminde faydalı olurlar ![]() |
![]() |
![]() |
|