|  | Great Eastern |  | 
|  08-21-2012 | #1 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Great EasternGreat EasternGreat Eastern, modern okyanus aşırı yolcu gemilerinin ilk örneği sayılan buharlı gemi   Isambard Kingdom Brunel ve J  Scott tarafından Eastern Navigation Company için tasarlanmıştır  1858'de suya indirilmiştir   İngiliz donanmasına ait Great Eastern'in görevi, İngiltere ile Büyük Britanya ve Kuzey İrlanda Birleşik Krallığı, İngiltere Avrupanın kuzeybatı kıyısında yer alan Britanya Adalar Topluluğu üzerinde, dört ülkeden müteşekkil bir devlet  Bu adalar topluluğu Büyük Britanya ve İrlanda Adalarıyla birlikte, 5000 küçük adadan meydana gelmiştir  Batısında İrlanda Denizi, doğusunda Kuzey Denizi, kuzeyi, güneybatısı ve kuzeybatısı Atlas Okyanusu ile çevrilidir  Hindistan arasında sefer yapmaktı  Zamanının en büyük gemisi şeklinde ün saldı  Boyutlarının bu kadar büyük olmasının başlıca nedeni, gidiş ve dönüş yolcukluklarında kullanılacak yakıt maddelerinin birlikte taşınması zorunluluğundan ileri geliyordu  Çünkü o dönemde, kömür gereksinimini doğu ülkelerinden karşılama olanağı yoktu   Bu dev deniz taşıtı kızağa konduğu andan başlayarak, pek çok şanssızlıkla karşılaşmıştır  Tersanede ölümle sonuçlanan sayısız iş kazaları, yapımı üstlenen şirketin iflas etmesi bunlara birer örnektir  Great Eastern'in bu kötü yazgısı daha sonra da sürmüştür  Asyada bulunan ve yüzölçümü bakımından dünyada yedinci, nüfus bakımından ikinci sırada yer alan devlet  Kuzeyinde Keşmir ve Çin, kuzeydoğusunda Nepal ve Bhutan, doğusunda Bangladeş ve Birmanya, güneydoğusunda Seylan, güneyinde Hint Okyanusu, kuzeybatısında Pakistan bulunur  Üçgene benzeyen Hindistan yarımadası, ülkenin en büyük kısmını kaplar  Ülkenin kapladığı alan 3  287  590 km2 olup, kuzey-güney uzunluğu 3200 km, batı-doğu uzunluğu ise 2400 kilometredir  30 Ocak 30 Ocak Gregorian Takvimine göre yılın 30  günüdür  Sonraki sene için 335 gün var (Artık yıllarda 336)   1858 tarihinde denize indirilen gemi, bir yıl hareketsiz kalmış sonunda ilk yolculuğuna çıkacağı gün, baş mühendisine inme inmiştir  Yolculuk sırasında da gemide çıkan bir yangın görevlilerden altı kişinin ölümüne yol açmıştır  Bu dev geminin ilk günden başlayan şanssızlığı, hizmet verdiği sürece kazalar, yangınlar, iflaslar gibi büyük zararlara yol açan olaylarla sürüp gitmiştir   Daha sonraları Great Ship Company'e satılan gemi New York ticaret hattında çalıştırılmaya başladı  Ama geniş ambarlarını tam şekilde doldurulamadığı için devamlı zararına seferler yaptı  New York adında birden fazla başlık bulunmaktadır  ABDnin kuzeydoğusunda yer alan, bu kıtanın en büyük nüfuslu şehri  New York eyâletinin güneydoğu kesiminde, Hudson Irmağının ağzında yer alır  Şehrin alanı 787 km2, nüfûsu ise yaklaşık 10 milyon civârındadır  1864'de SteamShip Company'ye satıldı ve kablo döşeme gemisi olarak kullanıldı  1864 yılı olayları, ölümler, doğumlar ve diğer önemli gelişmeler Avrupa ve Avrasya olarak bilinen eski dünya kıtasının batısındaki büyük yarımada olan Avrupa, Sami dillerde Erep (yahut Irib) Güneşin Battığı taraf anlamına gelir  Fenikelilerden Yunanlılara geçen bu ad, Yunanca'da Europa olmuş ve Ege Denizi'ne göre batıda bulunan ülkelere bu ad verilmiştir   Amerika'yı birbirine bağlayan denizaltı Amerika ile ilgili bilgi başlıkları   telgraf kablolarının döşenmesi sırasında 3  400 km uzunluğunda ve 4  500 ton ağırlığındaki kabloları taşıyacak başka bir araç bulunmadığı için Great Eastern'den yararlanılmıştır  1866- 1874 yılları arası yıllara rastlayan bu dönem geminin en sakin ve başarılı günleri olmuştur  Bir ara kablo döşeme işine ara vererek  ABD'li ziyaretçileri 2  Paris Dünya Sergisi'ne götürmek üzere,  Liverpool'dan New York'a gönderildi  Bu yolculuğa katılan Jules Verne Yüzen Şehir adlı romanında bu gemiyi anlattı   Bu büyük transatlantik oniki yıl süren uzun bir işsizlik döneminden sonra 1889 yılında hurdaya çıkarılmış ve bir yıkıcıya satılmıştır  Ancak parçalama işlemi, elde edilecek hurdanın gelirinden çok yüksek olduğu için yıkıcı da bu işten zarar etmiştir   Karşılaştığı bütün şanssızlıklara karşın, Great Eastern gemi mühendisliği alanında büyük bir çığır açmıştır  211 m boyunda, 25 m genişliğindeki bu gemi 32  000 ton ağırlığındaydı  Bu boyutları ancak yarım yüzyıl sonra yapılan Lusitania transatlantiği aşmıştır  Saatte 15 deniz mili hız yapabilen Great Eastern'in motorları 2  600 beygir gücündeydi  15  000 ton kömür, 6  000 ton yük, 400 personel ve 4  000'den fazla yolcu taşıyabilecek güçteydi  Ne var ki, Great Eastern'in hiçbir seferine 1  500'den fazla yolcu katılmamıştır   Kaynaklar Vikipedi | 
|   | 
|  | 
|  |