Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Genel Kültür & Serbest Forum > ForumSinsi Ansiklopedisi

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
karting, yarışma

Karting Yarışma

Eski 08-20-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Karting Yarışma




Yarışma




Granja Viana'daki sprint yarışı, Brezilya


Kart yarışı genellikle motorsporlarının en ekonomik türü olarak kabul edilir Serbest zaman aktivitelerinde, neredeyse herkes tarafından yapılabilen, ve kendisi gibi motorsporlarının içinde kendisine, FIA(CIK adıyla) tarafından düzenlenenen tek spor, 8 yaşından büyük kişilere de lisanslı olarak kart sürme izni verilir

ABD'de kartinge FIA'nin bu işte adı bile gözükmez, bunun yerine birçok organizasyoncular yarışı düzenler, örneğin IKF (Uluslararası Kart Federasyonu), WKA (Dünya Karting Birliği), IRA (Uluslararası Yarış Birliği), KART (Amerikalı Kartçıların Yarış Üçlüsü), ve daha yakında olan Karting Yıldızları tarafından düzenlene Indy Yarış Ligi'dir Birleşik Krallık'ta MSA (Motor Yarışları Birliği Karting yarışlarını düzenler Bazı birlikler, örneğin NatSKA Uluslararası Karting Birliği organize yarış toplantılarını başından sonuna kadar MSA'nın yetkisindedir Avustralya'da Avustralya Karting Birliği tarafından yönetilen biri adına FIA ve CAMS'dır Çeşitli kart pistleri tecrübeli olmaya izin veren türdedir (Avrupa'dan resmi olarak onaylanan yarışlarda bile olsa) Yarış sınıflandırmalar yaşları 7 veya 8 (Amerika'da 5 yaşındaki çocuklar için "Çocuk Kartları" vardır) ve genellikle sürmeye 3 yıllık-yaşlık gruplandırmalar veya kilo taksimatlıya değin "uzman" statüsü için 15 veya 16 yaş arası, diziler üstüne bağlı olur
Yarış formatları
Genellikle, yarış formatları aşağıdaki gibidir:
Sprint
Sprint yarışı ayrılmış, benzer kart pistleri küçük yol adetleri, sola ve sağa dönüşlerle olur Pistlerin uzunluğu genel çeyrek mil (400 metre) ile bir mil (1600 metre) arasındadır Sprint formatı dizisi kısa-devam eden şeklinde, normal olarak kısa sayıda turlar için, finali nitelendirmek için, çeşitli puan skorlarını hesaplanması, yarışın ayrıntılı kazananına belirmek için kullanılır Genellikle devam süresi normal olarak 15 dakikayı aşmaz Burada, hızlı ve mükemmel geçiş en çok önemlilik taşıyan şeydir Bu normalde formatın içinde üç ısınma turu ve final yarışında birincilik pozisyonu için çalışılır FIA Şampiyonalarında, Karting Dünya Şampiyonası da dahil bu formatın içinde yer alırlar
Dayanım




Az dayanım yarışı, Daytona, ABD


Dayanım yarışları büyütülmüş periyotlarda, 30 dakikadan 24 saate kadar veya daha fazla, bir veya daha fazla sayıda pilottan oluşur Genelde, tutarlılık, güvenirlilik, ve pit stratejisi hızdan daha büyük önemlilik taşır "Dayanım" olarak bilinen yarışlar ABD'de, en çok WKA & IKF tasdik edilmiş yarışları genellikle son 30 dakikada (Sprint dayanımı) veya 45 dakikada (Az dayanım) ve yarışın devamlılığı dışında pit stoplarıdır Dayanım yarışları tamamen dolu-ölçü yol yarışı pistleri genellikle 15 ila 4 mil arasında uzunlukta beklemektedirler(Mesafe değişmektedir) Daha güzeli kadar iyi 24 Saat Le Mans yarışı ayrıca otomobiller için 24 saat karting için yer almak ki onu Alain Prost, Fransa'da yapmıştır Bu yarış 1986'dan beri yapılmaktadır Kazananlar listesinde Sébastien Bourdais (1996'da), dört kere Champ Car şampiyonu ve şimdilik geçici Formula 1 Toro Rosso pilotu olarak yer almaktadır
Hız yolu
Hız yolu yarışları asfaltta veya oval kil pistleri ki bunlar normalde 1/6 mil ve çeyrek mil uzunluğundadır Pistler aslında iki düz ve dört sola dönüşlü virajlardan meydana gelirken, bazı pistler simetrik ve sık sık paralel biçimde yumurta gibi veya üçlü ovallerden meydana gelir 'Ofset' kart şasileri gelişmiş kesin elle ayarlanabilme için sadece sola dönüş içinde yarış rekabeti oval veya üçlü oval pistleri olarak yer alırlar Hız yolu yarışları dereceli olarak uzunluğu 4 turluk olanları hızla ilerleme kupasında, 20 turlukları ise ana yarışlar içindir İki ana yarış formatı pis hız yolu yarışlarında kullanılıp ısınma yarışlarında ve süreli yarış niteliğindedir

Uluslararası Kart Federasyonu (IKF) yarışlarında yarış formatları iki 10 turluk ısınma turlarını izleyen 20 turluk final vardır Bitiş pozisyonu iki ısınma yarışında kullanılan hesaplayıcı başlangıç pozisyonundan yarışın asıl belirleyici niteliğine göre hesaplar
Dünya Karting Birliği (WKA) zaman niteliğini kullanır Kartlar donanımlı aktarıcılarla dışarıdan pistin içine grup olarak 5 veya daha az sayıyla en hızlı turu başarmaktır 20 tur sonunda yarış özellikleri belirli sıralama turu zamanlarına bağlıdır
Amerikan Kart Yarışı Birliği (AKRA) grup aktarıcı sıralama turu hesaplamaya 20 tur özelliği başlangıç pozisyonuna göredir

Yarış kategorileri
Burada birçok farklı sınıflandırmalar veya formula karting içindedir Uluslararası CIK-FIA yaptırımlı uluslararası şampiyonaları KF1, KF2, KF3, KZ1, KZ2 ve Süperkarttır Bu addedilen en üst seviye gibi karting ve ayrıca bütün dünyadaki ulusal şampiyonalarda yarıştırılır Buna Dünya Şampiyonası (KF1) karar vermiştir 2008 geçici Dünya Şampiyonu İtalyan Marco Ardigò'dur CIK-FIA kategorileri:

KF1 (en üst seviye), KF2, KF3, KF4'tür(bu yüzden basit kategorisindedir) Hepsi de su soğutmalı vites kutusu olmayan 125 cc'lik uzun ömürlü iki vuruşlu motoru başlatıcı ve debriyajlı, her biri farklı teknik belirtimler (ses emiciler, hava kutuları, karbüratör, devir limiti vb) vardır
KZ1 ve KZ2 125 cc'lik vites kutulu kategorisindedir
Süperkartlar 250 cc'lik vites kutulu kategorisindedir

İngiltere'de, en çok bilinen karting dizileri Ulusal Karting dizileri, ayrıca Süper 1 olarak bilinir Üç değişik Süper 1 şampiyonası vardır:

MSA dizileri: Formula A, ICA, Junior ICA, Formula 100 ve Formula Cadet
Rotax dizileri: Minimax, Junior Max, Senior Max, Senior Max 177 ve Rotax DD2
TKM dizileri: Formula Junior TKM, Formula Junior Intermediate, Formula TKM Extreme, TKM Junior and Senior 4-stroke and since 2006, Honda Cadet

NatSKA bütçesini karting birliğine (İngiltere'de) okula ve genç gruplara ayırmaktadır 13 sınıfına ayırmaktadır ABD'de en büyük yarışçı oranı, kirli oval sınıflarındaki ona Briggs & Stratton endüstriyel motorları sağlanmaktadır Bu stil yarışı en güneyde ve ortabatıda belirginleşmiştir Batıda, Avrupa stili sprint yarışı daha çok ortaktır Avustralya'da sınıflar, Midget, Rookie, Junior ve Senior'u içerir Birçok insan bütün dünyada Spec dizilerindeki gibi Rotax Max (Dokun-ve-İlerle sınıfında) veya bunları kullanan Yamaha KT100 motoru ile yarışır

Kaynak : Wikipedia

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.