Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Genel Kültür & Serbest Forum > ForumSinsi Ansiklopedisi

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
henry, moore, tarzı

Henry Moore Tarzı

Eski 08-20-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Henry Moore Tarzı





TarzıReclining Figure (Yaslanmış Figür) (1951), Fitzwilliam Müzesi, Cambridge


II Dünya Savaşı'nın sonrası, Holokost, ve atom bombası çağı 1940 ortalarında heykel sanatında, sanatın kültür öncesi, bilinç öncesi döneme dönmesş gerektiği görüşünü yaygınlaştırdı O dönemin edebiyatında Jean-Paul Sartre gibi yazarlar benzer bir felsefeyi savundu[36] New York'ta en iyi modernist heykeltıraşlardan biri sayılan Alberto Giacometti'nin bir sergisinin açılışında Sartre "Tarihin başlangıcından ve sonundan" söz etti[37] Moore'un İngiltere'nin kuşatmadan yenilmeden çıkmasıyla hissettikleri heykellerine dayanıklılık ve devamlılık karakteri olarak yansıdı[36]Moore'un Stuttgart'ta bulunan bronz "Die Liegende" (Yaslanmış) heykeli ilk yaslanmış figürlerine bir örnektir


Moore'un imza formu yaslanan figürlerdir Louvre'da gördüğü Toltek-Maya figürünün sonrasında Moore'un bu formu araştırması onu giderek artan bir soyutlamaya itmiş ve düşüncelerini tasarım elemanları ile denemeye yönlendirmiştir Moore'un ilk yaslanmış figürleri genellikle kütleye eğilirken daha sonrakiler heykelin katı elemanlarıyla boşluğun yarattığı kontrasta yoğunlaşmıştır Daha yuvarlaklaşmanın ötesinde formların içinde boşluklar oluşturmuştur
İlk figürler daha konvansiyonel boşluklara sahipti, ve uzuvlar bedenden ayrılıp tekrar birleşiyordu Daha sonraki, daha soyut olan figürler de boşluklar doğrudan vücudun içinden geçiyordu Bu şekilde Moore içbükey ve dışbükey şekilleri dönüşümlü olarak kullanır Bu daha ekstrem boşluklar Barbara Hepworth'un heykelleriyle paralel olarak gelişti[38] Hepworth, Henry Moore'un ilk eserlerinden biri hakkındaki yorumları yanlış okuduktan sonra ilk olarak bir gövdeyi deldi Cambridge'de Fitzwilliam Mizesi'nin dışında bulunan boyalı alçı Reclining Figure (Yaslanmış Figür) (1951) Moore'un sonraki dönem heykellerini karakterize eder: Boşluklarla oluşturulmuş soyut kadın figürü Bu heykelin çeşitli bronz versiyonları bulunur Moore'un yeğeni heykellerinin neden böyle basit adları olduğunu sorduğunda Moore şöyle yanıtlamıştır: "Her sanat belli bir gizem içermeli ve izleyiciden bazı talepleri olmalıdır Bir heykele ya da resime çok bariz bir ad vermek o gizemin bir kısmını yokeder ve izleyicinin az önce ne gördüğünü düşünmesine zaman ayırmadan bir sonraki nesneye geçmesine neden olur Herkes baktığını zanneder ama aslında öyle değildir"[39]Double Oval (Çift Oval), 1966, Henry Moore Vakfı


Moore ilk eserlerinde doğrudan oyma yöntemi kullanmıştır 1930'larda Moore, Barbara Hepworth ile birlikte modernizme geçiş yaptı İkisi, Hampstead'da yaşayan diğer sanatçılarla birlikte fikirlerini paylaştılar Moore her heykeli için birçok hazılrık deseni çizdi Bu desenler günümüze kadar saklanabilmiştir ve Moore'un gelişimine bir ışık tutmaktadırlar Çizime çok önem vermiştir ve artrit olduktan sonra bile çizim yapabilmekteydi[40]
İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra Moore'un bronz heykellerinin ölçeği de büyüdü Pratik nedenlerden ötürü doğrudan oymayı bıraktı ve maket yapmak için birkaç asistan tuttu 1940'ların sonuna gelindiğinde artık çoğunlukla kil ve alçıdan yapılan modellerle bronz döküm tekniği ile çalışmaya başlamıştıWall Relief no 1 (Duvar Rölyefi no1), Rotterdam'da Bouwcentrum, 1955


Much Hadham'daki evinde, Moore kafatasları, dallar, çakıltaşları, kayalar ve denizkabukları gibi doğal nesneler koleksiyonu kurarak bunlardan organik formlar için ilham almaya çalışıyordu En büyük eserleri için genellikle yarı ölçekte bir model yaptıktan sonra final model ve bronz döküme geçmiştir Moore genellikle son alçı modeli düzeltmiş ve dökümden önce yüzeye izler yapmıştır[41]
Moore kariyeri boyunca en az üç önemli mimari heykel örneği yaratmıştır 1928 yılında Jacob Epstein ve Eric Gill'e katılarak Londra Metrosu için West Wind (Batı Rüzgarı)nı yapmıştır 1952 yılında, Londra'da Time-Life Binas için dört parçalı beton ekranı tamamlamıştır 1955 yılında ilk ve tek tuğla oyma eseri olan "Wall Relief no 1" (Duvar Rölyefi no 1)i Rotterdam'da Bouwcentrum için yapmıştır Tuğla rölyef iki Hollandalı tuğla ustası tarafından 16000 tuğladan oluşturulmuştur

Kaynak : Wikipedia

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.