Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Genel Kültür & Serbest Forum > ForumSinsi Ansiklopedisi

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
eğitim, hürkuş, teknik, uçağı, özellikler

Hürkuş Eğitim Uçağı Teknik Özellikler

Eski 08-20-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Hürkuş Eğitim Uçağı Teknik Özellikler




Teknik Özellikler

Seyir Hızı : 250 kts
G Limitleri: +7g / -35 g
Tırmanma :15000 ft'e 5 dk
Oturma Düzeni : Kademeli tandem
Basınçlandırmaâ?: Var
Anti-G sistemi: Var
OBOGS : Var
0/0 Fırlatma koltuğu:Var
Aviyonikler : Elektronik

HÜRKUŞ uçağı aynı zamanda halk arasında "glass/cam kokpit" olarak bilinen tamamen dijital elektronik gösterge sistemlerine sahip olacaktır Bu dijital elektronik göstergelerin temel amacı kokpitteki aşırı miktarda gösterge saati kalabalığını azaltarak pilotların kontrol yeteneklerini artırmaktır Elektronik dijital göstergelerin kullanımı verilerin pilota, muharip uçaklardaki bütünlük içerisinde ulaştırılmasını sağlayacaktır Bu anlamda HÜRKUŞ oldukça çağdaş ve yüksek teknoloji kullanan bir eğitim uçağı olacak ve pilotları muharip uçaklara hazırlayacaktır Tüm uçuş, yatış-dönüş, suni ufuk ve durum göstergeleri, motor göstergeleri ve uçak sistemlerine ait göstergeler 2 ana LCD ekranda pilota iletilecektir Bunun dışında yedek uçuş göstergesi de bağımsız bir LCD ekran olacaktır Tüm seyrüsefer ve iletişim ekipmanları tek bir elektronik panelden kontrol edilecek, bu da kontrollerin oldukça düzenli olmasını sağlayacaktır Bu üstün elektronik yetenekleri HÜRKUŞ'u sınıfının en iyilerinden biri yapmaktadır Tahminlere göre 2010 lu yıllarda dünya ordu ve hava yollarının envanterlerindeki eğitim uçaklarının pek çoğu ekonomik ömrünü doldurmaktadır Dolayısı ile yüzlerce eğitim uçağı açığından oluşan ciddi bir Pazar beklenmektedir Bu nedenle HÜRKUŞ'un EASA'dan sertifiye edilmiş ve sınıfında üstün özellikler taşıyan bir uçak olması oldukça önemlidir Üstün elektronik özellikleri ve bir eğitim uçağı için sıra dışı olan uçak sistemleri (OBOGS, 0/0 fırlatma koltuğu gibi) sayesinde bir jet uçağındaki sistemlere oldukça yakındır Dolayısı ile HÜRKUŞ temel pilotaj eğitimi yanı sıra muharip pilotların temel eğitimlerinde de kullanılabilecek bir uçaktır
HÜRKUŞ aynı zamanda Türk mühendisleri tarafından geliştirilecek uçuş kontrol yazılımını içeren merkezi kontrol bilgisayarlarını da taşıyacaktır
HÜRKUŞ'un içerdiği elektronik gösterge ve kontrol sistemleri şunlardır;

1Elektronik uçuş göstergesi EFI

2Motor gösterge ve pilot ikaz sistemi EICAS

3Çoklu kontrol paneli CCP

4Entegre bağımsız gösterge sistemi ISIS

5Entegre ses ve veri kayıt sistemi CVRFDR

6İletişim Kontrol Sistemi IS

7Merkezi görev bilgisayarları MC1 ve MC2

8Başüstü göstergeler HUD

9Başüstü kontrol paneli UFCP

HÜRKUŞ'un farklı versiyonlarında içereceği aviyonik cihazlar şunlardır

1Hava veri bilgisayarı ADC

2Acil durum yer bildiricisi ELT

3Durum ve baş doğrultusu referans sistemi AHRS

4Radar altimetre RADALT

5VHF seyrüsefer ve aletli iniş sistemi VOR/ILS/MB

6Otomatik yön bulucu ADF

7Mesafe ölçüm sistemi DME

82 ADET VHF telsiz

9İkinci versiyonda V/UHF telsizler

10Telsizler için yedek kumanda paneli

11İlk versiyonda SSR verici

12İkinci versiyonda dost düşman ayırma sistemi IFF

13Elektronik uçuş göstergesi EFI

14Motor gösterge ve pilot ikaz sistemi EICAS

15Çoklu kontrol paneli CCP

16Entegre bağımsız gösterge sistemi ISIS

17Entegre ses ve veri kayıt sistemi CVRFDR

18İletişim Kontrol Sistemi IS

19Merkezi görev bilgisayarları MC1 ve MC2

20Başüstü göstergeler HUD

21Başüstü kontrol paneli UFCP

22Entegre ataletsel seyrüsefer sistemi/küresel konumlandırma sistemi INS/GPS

23Görüntü kayıt sistemi VR

24Veri transfer sistemi DTS
HÜRKUŞ projesinin yukarıdaki oldukça gelişmiş elektronik, mekanik ve aerodinamik konfigürasyonda gerçekleştirilebilmesi için TAI mühendislerinden oldukça kalabalık bir ekip çalışmaktadır
HÜRKUŞ projesinde teknik özelliklerin sağlanmasının yanı sıra ürünün insan ilişkisi ile ilgili de çalışmalar yapılmaktadır HÜRKUŞ insan makine arayüzünün uygun bir şekilde sağlandığı, pilot güvenliği; pilot rahatlığı, kullanılabilirlik, güvenlik ve idame edilebilirlik kriterlerinin ergonomik açıdan da düşünüldüğü bir uçak olacaktır
Kaynak : Wikipedia

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.