Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Genel Kültür & Serbest Forum > ForumSinsi Ansiklopedisi

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
araçları, geliştirme, hava, insansız, konuları, tasarım

İnsansız Hava Araçları Tasarım Ve Geliştirme Konuları

Eski 08-20-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

İnsansız Hava Araçları Tasarım Ve Geliştirme Konuları




Tasarım ve geliştirme konuları
İHAlar dünya üzerinde birçok ülke tarafından tasarlanmakta ve üretilmektedir Ancak ABD ve İsrail bu teknolojinin geliştirilmesinde öncü olmuştur 2006 yılında dünyada üretilen İHAların %60 ABD de yapılmıştır 2016 yılında bu oranın %5 ila %10 arasında artacağı düşünülmektedir[21] Northrop Grumman ve General Atomics firmaları bu endüstri dalında üretikleri Global Hawk ve Predator/Mariner sistemleri ile öncü durumdadırlar[21] İsrailli ve Avrupalı firmalar bu alanda ikinci sırada kalmasındaki en önemli neden hükümetlerinin bu teknolojiye yeterli fon ayırmaması ve ABD yapımı sistemlerin yüksek kapasitelerden ötürü çoğunlukla ihaleleri kazanmasıdır [21] Avrupalı üreticiler pazarın sadece %4ünde boy göstermektedir[21]
Özerklik derecesi




İHA görüntü ve kontrol merkezi CBP






HiMAT Remote Cockpit Synthetic Vision Display (Resim: NASA 1984)


İlk İHAlar Vietnam Savaşı sırasında gövdelerine yerleştirilen kameralar ile film ve resim çeken uçaklardı Bu uçaklar ya düz bir hat üzerinde veya dairesel hareketlerle uçar görüntüyü toplar yakıtı bitene kadar uçar sonra yere inerlerdi İnişten sonra resimler analistler tarafından çıkartılıp incelenirdi Drone adıda verilen bu basit yapıdaki araçlar sadece uzaktan kumanda ile uçabilen basit bir uçaktı Yeni nesil radyo frekaslarının kullanılmaya başlanması ile İHAlar çok daha fazla uzaktan kumanda ile kullanılmaya başlandı ve "uzaktan kumandalı araç" terimi kullanılmaya başlandı Günümüzde birçok İHA hem uzaktan kumanda hem de bilgisayarlı otomasyon yardımı ile uçmaktadır Daha gelişmiş sürümleri hız ve uçuş yolunu sabitleyen, yerleşik-kontrol ve / veya rehberlik sistemlerinin yardımıyla düşük seviyeli insan pilot görevlerinde uçabilir Günümüzde hala birçok haber ve tartışmada bu çok gelişmiş uçaklar için drone kelimesi kullanılarak hata yapılmaktadır

Sensor füzyonu: Araç içerisinde bulunan farklı algılayıcılardan gelen bilgilerin birleştirilmesi
Haberleşme: Haberleşmenin sağlanması ile eksik ve tamamlanmamış bilgilerin biraraya getirimesi
Yol planlaması: Yakıt ve hava şartlarına göre uçuş planının yapılması
Yörünge Üretimi (bazen Harekat planlama olarakta adlandırılır): Bir noktadan belli bir noktaya gitmek için optimal kontrol manevra belirlenmesi
Yörünge yönetmeliği: Yörüngede uçuş sırasında özel kontrol sistemleri bazı sınırlamalarda esneklik gösterir
Görev tahsisi ve planlama: Zaman ve ekipmana göre görev dağılımın belirlenmesi
Ortaklaşa taktikler: Eldeki verilen ışıında görev senaryolarından en yüksek başarı oranına sahip olanın belirlenmesi

Dayanıklılık




RQ-4 Global Hawk, yüksek irtifadan keşif görevleri için kullanılan bu model 36 saat aralıksız uçabilir


İHA'lar pilotlu uçaklara nazaran çok daha uzun sure havada kalabilirler Burada ki en büyük avantajları pilotların fiziksel dayanıklıkları ile sınırlı olmamalarıdır İnsansız bu uçuşlar araç türlerine göre değişir İçten yanmalı motora sahip İHAların uçuş süresi ağırlık başına yaktığı yakıt oranına (Breguet dayanıklılık denklemi) göre değişir Güneş enerjisi ile çalışan İHAlar potensiyel olarak sınırsız uçabilirler Ancak bu dalda en uzun uçuş rekoru halen 2003 yılında düşerek parçalanmasına rağmen Aerovironment Helios Prototype modelinin elindedir Yakıt ile uçan İHAlar için en önemli sorun havada yakıt ikmalinin şuan için yapılamamasıdır ABD Hava Kuvvetleri tarafından yapılan çalışmalar sonucunda 2010 yılından itibaren buna olanak sağlayacaktır
Gelişmiş Savunma Araştırma Geliştirme Ajansı (Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA)) 5 yıl boyunca yere inmeden havada kalabilecek bir İHA yapmak için sözleşme imzalamıştır Bu projenin adı "Vulture"dir Üretici yerden herhangi bir yakıt desteği sağlamadan havada kalabilecek bir İHA yapmayı taahhüt etmiştir450 kilo olması düşünülen araç 60000 ila 90000 feet arasında bir irtifada uçacaktır[22]

Dikkate değer uzun süreli uçuşlar


İHA

Uçuş süresi

Tarih

Notlar


QinetiQ Zephyr Solar Electric
82 saat 37 dakika
28-31 Temmuz 2008
[23]


Boeing Condor
58 saat, 11 dakika
?
Günümüzde Kaliforniya'da bulunan Hiller Aviation Museum sergilenmektedir,
[24]



QinetiQ Zephyr Solar Electric
54 saat
Eylül 2007
[25][26]


IAI Heron
52 saat
?
[27]


AC Propulsion Solar Electric
48 saat, 11 dakika
3 Haziran 2005
[28]


MQ-1 Predator
40 saat, 5 dakika
?
[29]


GNAT-750
40 saat
1992
[30][31]


TAM-5
38 saat, 52 dakika
11 Ağustos 2003
Atlantiği geçen en ufak İHA
[32][33]



Aerosonde
38 saat, 48 dakika
3 Mayıs 2006
[34]


I-GNAT
38 saat, 10 saatlik yakıtı varken indi
?
[35]


RQ-4 Global Hawk
36 saat
?
[36][37]


Aerosonde "Laima"
26 saat, 45 dakika
21 Ağustos 1998
Atlantiği geçen ilk İHA
[38][39]



Vulture(UAV)
Daha uçmadı Potensiyel olarak 5 sene
?
DARPA projesi - [40]

Kaynak : Wikipedia

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.