Arimaa Tasarımının Amacı |
08-20-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Arimaa Tasarımının AmacıTasarımının Amacı Arimaa, farklı kurallarından dolayı bilgisayarlar için satrançtan daha zor bir oyundur, aslında onu tasarlayan Omar Syed'in amacı tam buydu 1997'de dünya satranç şampiyonu Gary Kasparov'un, Deep Blue adlı bilgisayarla oynadığı maçta yenilmesinin ardından Syed, bilgisayarların satrancı iyi oynayabilmesinin yapay zekaya sahip oldukları anlamına gelmediğini kanıtlamak ve yapay zeka alanında ilerleme kaydedilmesini sağlamak için satranç takımıyla oynanabilen yeni bir oyun, Arimaa'yı icat etti ve 2020 yılına kadar, en iyi oynayan insanları yenebilen bir bilgisayar programının yaratıcılarına 17000 dolarlık bir ödül sunuyor Daha fazla bilgi için bu sayfanın İngilizcesine bakınız Kaynak : Wikipedia |
|