|  | Skoda Favorit Dış Aksam |  | 
|  08-20-2012 | #1 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Skoda Favorit Dış AksamDış Aksam Otomobilde dış aksam olarak kastedilen bölge otomobilin mekanik ve elektronik aksamı dışında kalan kaporta, iç döşeme vb  gibi bölgeleridir  Skoda Favorit'te kesin değer olmamakla birlikte tahmini 0,8mm kaporta saçı kullanılmıştır  Şasisinin altında uzunlamasına profil metal aksamlı elemanı yoktur  Yani Otomobilin kaportası aynı zamanda şasi görevini görmektedir  Skoda Favorit'in altı yerden ne kadar yüksek görünse de motorun altı yani karter bölümü yere oldukça yakındır ve alttan gelebilecek darbelerde karter büyük hasar almaktadır  Favorit'in orijinalinde bulunan motor koruyucu eleman alttan gelebilecek sert darbelerde karteri yeterince koruyamamaktadır  Bu yüzden motorun zarar görmemesi için alt tarafının daha sağlam metal malzemeler ile kapatılması gerekmektedir  Fakat bu kapatma işlemi sonucunda otomobilde bulunan bir sistem sayesinde büyük kazalarda içerideki insanlara zarar vermemesi için motorun yere düşmesini sağlayan sistem işlevini yitirmektedir  Favorit'in yolcu taşıma bölümü 90'lı yılların konfor anlayışına sahiptir  Otomobilde büyük camlar ile geniş görüş açısı, abartısız iç döşemeler ile ferah iç mekan, yumuşak koltuklari ve yumuşak amortisörleri Favorit'i diğer otomobillerden ayıran özelliklerdendir  En büyük dezantajları ise hidrolik direksiyon vb  sistemlerin bulunmaması ve freninin sert olması gibi nedenlerden dolayı kullanımının zorlayıcı olmasıdır  Bu haliyle günümüzün konfor anlayışının yani basık, sert manevra kabiliyetine sahip fakat kullanımın çok yumuşak olduğu otomobillerin tam tersidir  Skoda Favorit'in en çok benzetildiği ve karşılastırıldığı otomobil Lada Samara'dır  Esasında iki otomobil arasındaki tek benzer nokta tasarımlarının birbirine yakınlığıdır  Samara Rusya'da, Favorit Çekoslovakya'da üretimidir  İkisi arasındaki en önemli farklılık ise Samara'nın silindir hacminin 1  5 litre, Favorit'in silindir hacminin ise 1  3 litre olmasıdır  Buna bağlı olarak Samara daha çok yakıt tüketmekte fakat daha fazla güç elde edilmekte, Favorit'te ise daha az yakıt tüketilmekte ve daha az güç üretilmektedir  Bunların haricinde Favorit'in yolcu bölmesi Samara'nınkinden daha konforludur  Lada Samara'nın bagaj alanı boyunun uzunluğundan dolayı Favorit'inkinden daha büyüktür fakat bu açıdan bakıldığında Lada Samara ile Skoda Favorit'i değil Skoda Forman'ı kıyaslamak daha doğru olacaktır  İki otomobil arasındaki bir diğer farklılıksa kaporta kalınlıklarındaki farktır aslında Samara ve Favorit aynı saç kalınlığında üretimiş olmalarına rağmen Samara'nın kaportası macun kalınlığından ötürü daha kalın durmaktadır  Kaynak : Wikipedia | 
|   | 
|  | 
|  |