![]() |
İslamda Ruh,Öz Ve Yaradılış Üzerine |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() İslamda Ruh,Öz Ve Yaradılış ÜzerineSınırsız olan ahad zât (tek öz) , bir alt boyuta “sınırsız mânâlar” (isimler) olarak tenezzül eder (iner) ![]() ![]() Allah’ın “tenzihi” (varlığının diğer varlıklar olarak algılanan tecelliyattan ayrı bir tanrı gibi düşünülmesi), Allah’ın varlığına “sınır” koymaktır ![]() Bu düşüncenin yanılgısından ancak şöyle kurtulabiliriz… Hak, Uluhiyyet mertebesinde sınırsız esmânın (isimlerin/mânâlarının) sahibidir ![]() Esmâ; O’nun zatının özelliklerinin sonsuz tufanıdır (tecelliyatıdır, açığa çıkışıdır, bitmeyen yansımalarıdır) ![]() Eşyâ (şeyler/kesret âlemi); sınırsız isimlerin mânâlarının görünüşleridir Esmâ mertebesindeki mânâlara da henüz üç boyuta ve zamanla birlikte dört boyuta inmemiş özler anlamında “ruhlar mertebesi” denilir ![]() ![]() ![]() Ruh (öz) mertebesi bir alt algılama boyutuna “örnek öz” olarak tenezzül eder (iner) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Misal âlemi bir alt boyutta “şehâdet âlemi” ve ya diğer ismiyle madde evreni olarak açığa çıkar ![]() ![]() ![]() Buradaki boyutlar bir birinden ayrı tabakalar, katmanlar, kesitler değildir ![]() ![]() İsimlerin, özlerin, misallerin ve kesretin (madde olarak algılanan çokluğun) zâttan ayrı varlığı asla yoktur ![]() ![]() Allah’ın ilim sıfatı nasıl ki sürekli olarak gelişen bilimlerle sürekli daha mükemmele doğru yenilenerek ilerliyorsa… Allah’ın ahadiyetini her çağın insanına o çağın mantık yapısına göre açıklayan tasavvuf ilmi de yenilenen kavramlarla sürekli “teklik” bilincinin sınırsız derinliklerine doğru inmektedir ![]() Hak’ın ilmi sınırsız olduğu için ilmi ile meydana getirdiği mükevvenâtı (ilminde var kıldığı var oluşları) da sınırsızdır ![]() ![]() Evrenlerin ve evrenlere ait nakışlarının, evrenlerdeki canlılarının, olaylarının da başlangıcı ve bitişi söz konusu değildir ![]() Şimdiye kadar var olmuş olan ilmindeki tecelliler, bundan sonra var olacak olanlara göre sonsuzda bir oranında dahi değildir ![]() ![]() Her an sınırsız sayıdaki “var oluş” aynı an içinde “yok” olur ![]() ![]() ![]() Hak’ın ilminini sınırını ve tecelliyatının sınırını “sınırsız” olduğu için bilmek, akıl ve kalb ile tümel olarak kavrayabilmek imkansızdır ![]() Her bir insan esmâ-i hüsnâdan (ilahi isimlerden) özel bir ismin görünümüdür, sûretidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İnsan bu nedenden dolayı kendisinden açığa çıkanı bilir, açığa çıkacak olan hazineleri sınırsız olduğu için kendisi hakkındaki bilgiyi sınırlayamaz ![]() ![]() İnsan kendisini ancak öz ve özet olarak (mücmel/genel olarak) bilir ![]() Beyazıt Bistami bu anlama işaret etmek için; “Ben otuz yıldan beri Allah ile konuşurum ama insanlar benim kendileriyle konuştuğumu zannediyorlar” demiştir Hak’ın kelâmı (kelimeleri) zatındaki esmânın zahiri görünümleridir ![]() ![]() ![]() Nebî tarafından davet olunan ve davete icabet eden zahiren iman eder ![]() ![]() Fakat bazıları da Ebû Talip gibi davet olunur ama icabet etmez… fiili ibadetleri ve lafzen İslamı kabul ve tastik etmez ![]() Hiçbir ameli olmasa da… yalan söylemez, gıybet etmez, dünya sevdasına kapılmaz, mütevazi olur ve her türlü müsbet huyu açığa çıkarır ![]() ![]() Bireylerin son nefesleri tabi oldukları Rabb-i Hâs ismi üzere olur ![]() Nebînin daveti hakikatteki özü değiştirmeye değil, özdeki hakikatleri açığa çıkarmaya yöneliktir ![]() ![]() Hiçbir Nebî/Resul hiç kimseyi iman etmediği için katletmez ![]() Daveti esnasında oluşan nefsi müdafadan dolayı, kendini korumak için, yok etmeye geleni yok etmek için savaşır ![]() ![]() (Arabi'nin 1000 yıl öncesine varan yorumlarından alıntılardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
İslamda Ruh,Öz Ve Yaradılış Üzerine |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() İslamda Ruh,Öz Ve Yaradılış ÜzerineMükemmel ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
İslamda Ruh,Öz Ve Yaradılış Üzerine |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() İslamda Ruh,Öz Ve Yaradılış ÜzerineBizim islam olarak ne neanderthal'i,ne platonu ne sokrates'i,Mansur'u kısacası düşünen ve "farkına" varan kimseyi reddetme,yok sayma lüksümüz olamaz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zaten en temelde istenen "saf ve halis" ameller (eylemler,davranışlar) yapan insandır ![]() ![]() ![]() Selamlar |
![]() |
![]() |
![]() |
İslamda Ruh,Öz Ve Yaradılış Üzerine |
![]() |
![]() |
#4 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() İslamda Ruh,Öz Ve Yaradılış ÜzerineReborn Nickli Üyeden Alıntı Bizim islam olarak ne neanderthal'i,ne platonu ne sokrates'i,Mansur'u kısacası düşünen ve "farkına" varan kimseyi reddetme,yok sayma lüksümüz olamaz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zaten en temelde istenen "saf ve halis" ameller (eylemler,davranışlar) yapan insandır ![]() ![]() ![]() Selamlar Böyle düşünmeniz ne kadar da güzel, İslamiyet'i ben böyle görmekteyim, ancak günümüzde bir inananının İslamiyet'i böyle görebilmesi beni daha mutlu etmektedir ![]() Size de selamlar ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
İslamda Ruh,Öz Ve Yaradılış Üzerine |
![]() |
![]() |
#5 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() İslamda Ruh,Öz Ve Yaradılış ÜzerineSn ![]() Etkili,güzel,doğru ve gerçek bir paylaşımda bulunduğunuz için teşekkürler ![]() İşte İslam kelimesinin anlamı budur ![]() İslam;tüm dinlerin cemi ve tadilattan,doğrulanmış-lanmaktan geçmiş halidir ![]() İçerisinde her din kendisinden bir motif,bir damla bulabilir ![]() Siz,İslamı tanıttınız,bir çok kişi bunu sanki farklı bir din gibi bile alğılayabiliyor ![]() Sorun,İndirilen din ile uydurulan din arasındaki -ayırımın- yapılamamasıdır ![]() Emevi ve Abbasi dönemleri olmak üzere bir çok şeyi kendi nefislerine uyğun şekilde eğip büktüler,Kur'an dan ziyade ![]() ![]() ![]() Kitab dan ziyade hadislere meyil ettiler,olmadı hadis uydurdular,neticede bu güne geldik ![]() '''İçrek''' boşaltılmış,'''kabuk ''' ise kalınlaştırılmıştır ![]() Fakat,Kitab-ı Furkan elimizdedir,dolayısı ile ; ''Eskimez Din'' in zuhur etmesi mümkün ve -an- meselesidir ![]() Burada dikkat edilmesi gereken bir noktaya temas etme fırsatını kullanacağız: Din-diyanet şahsa göre hüküm içermez ![]() ![]() ![]() göre hüküm de içermez ![]() ![]() Kafasına göre din arayanlar;kafasını kayalara çarparak bedelini öder ![]() Din'',Alemlere bir ögüt olduğunu'' ifade buyurmaktadır ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
İslamda Ruh,Öz Ve Yaradılış Üzerine |
![]() |
![]() |
#6 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() İslamda Ruh,Öz Ve Yaradılış ÜzerineŞahsım olarak,hem sizin hemde bu sitemizdeki pekçok katılımcının bana yaptığım yürüyüşte sayısını hatırlayamadığım kadar görüş açısı katmasından dolayı teşekkür ederim ![]() Yolun başlarında olan biri için , ilgi ve alakamın artmasında "spatyom"un büyük etkileri vardır ![]() ![]() ![]() Yazınız ise belki benim 400 mesajda dile getirmeye çalıştığım görüşlerimin güzel bir özetidir ![]() İslam denilerek islama ait olmayan olaylarla yüzleşmeyi öğrenmek adına bana çok şey katmıştır sitemiz ![]() Hanif olarak Kuran odaklı ve tüm insanlığa hitap eden bir dine sahip olmaktanda elbette sonsuz derecede memnunum ![]() |
![]() |
![]() |
|