![]() |
Mesih İsa'nın İkinci Gelişi |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Mesih İsa'nın İkinci GelişiMESİH İSA’NIN İKİNCİ GELİŞİ I ![]() Mesih’in ikinci gelişi üzerinde niçin düşünürüz? Mesih’in ikinci gelişi tek tek her bir Hristiyan için ne ifade ediyor? 1 ![]() Çıkış 6:7 Sizi kendi halkım yapacak ve Tanrınız olacağım ![]() ![]() II ![]() ![]() ![]() ![]() Vahiy 21:3 Tahttan yükselen gür bir sesin şöyle dediğini işittim: «İşte, Tanrı'nın konutu insanların arasındadır ![]() ![]() ![]() Tanrı’nın halkı ile birlikte olma isteğini kurtuluş tarihi boyunca yinelediğini görmekteyiz Çıkış 3:7 RAB, "Halkımın Mısır'da çektiği sıkıntıyı çok iyi biliyorum" dedi, "Angaryacılar yüzünden ettikleri feryadı duydum ![]() ![]() 8 Bu yüzden aşağıya indim ![]() ![]() 10 Gel, halkım İsrail'i Mısır'dan çıkarmak için seni Firavun'a göndereyim ![]() 11 Musa, "Ben kimim ki Firavun'a gidip İsrailliler'i Mısır'dan çıkarayım?" diye karşılık verdi ![]() 12 Tanrı, "Kuşkun olmasın, ben seninle olacağım" dedi, "Seni benim gönderdiğimin kanıtı şu olacak: Halkı Mısır'dan çıkardığın zaman bu dağda bana tapacaksınız ![]() Tanrı’nın halkı ile birlikte olma isteğinin en belirgin ifadesi tapınma toplantısıdır ![]() Bu yüzden Tanrı kendi halkını Mısır’dan çöle çağırırken öncelikle bir tapınma toplantısı için çağırıyor (Çıkış 7:16; 8:1, 20; 9:1, 13; 10:3): Çıkış 4:22 Sonra Firavun'a de ki, 'RAB şöyle diyor: İsrail benim ilk oğlumdur ![]() 23 Sana, bırak oğlum gitsin, bana tapsın, dedim ![]() ![]() ![]() Çıkış 10:7 Görevlileri Firavun'a, "Ne zamana dek bu adam bize tuzak kuracak?" dediler, "Bırak gitsinler, Tanrıları RAB'be tapsınlar ![]() 8 Böylece, Musa'yla Harun'u Firavun'un yanına geri getirdiler ![]() 9 Musa, "Genç, yaşlı hep birlikte gideceğiz" dedi, "Oğullarımızı, kızlarımızı, davarlarımızı, sığırlarımızı yanımıza alacağız ![]() ![]() Böylece sonsuzlukta Tanrı halkının “Musa'nın ve Kuzu'nun ezgisini” tapınmada kullanmaları daha da açıklığa kavuşuyor: Vahiy 15:3-4 Tanrı'nın kulu Musa'nın ve Kuzu'nun ezgisini söylüyorlardı: «Gücü her şeye yeten Rab Tanrı, senin işlerin büyük ve şaşılacak işlerdir ![]() Ey ulusların kralı, senin yolların doğru ve adildir ![]() Rab, senden korkmayıp adını yüceltmeyecek olan kim var? Çünkü kutsal olan yalnız sensin ![]() Çünkü bütün uluslar gelip senin önünde tapınacaklar ![]() Çünkü senin adil işlerin açıkça görüldü ![]() Vahiy 19:5 Sonra tahttan yükselen bir ses şöyle dedi: «Ey Tanrımızın bütün kulları! Küçük büyük, O'ndan korkan hepiniz, O'nu övün!» 6 Sonra büyük bir kalabalığın sesini, gürül gürül akan suların ve güçlü gök gürlemelerinin sesini andıran sesler işittim ![]() ![]() ![]() Tanrı’dan (Tanrı’nın tahtından) gelen tapınma çağrısına büyük bir kalabalık “Haleluya” diyerek cevap veriyor ![]() ![]() ![]() ![]() 2 ![]() Malaki 3:1 İşte ulağımı gönderiyorum ![]() ![]() ![]() Tanrı lütuf ve gerçek ile dolu olarak Mesih’te aramıza geldiğinde bu vaat gerçekleşmeye başlamış oldu ![]() ![]() Tanrı, kendi halkı ile beraber olma isteğini ve halkının arasındaki varlığını toplanma (buluşma) çadırında fiziksel bir işaret ile (Çıkış 25:22; 40:34-37) göstermişti –antlaşma sandığı ve bulut ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ancak sürgünle birlikte yıkılan tapınak daha sonra restore edildiği halde Tanrı’nın tapınakta görkemli bir varlığı gözükmemişti: Hagay 2:3 Aranızda bu tapınağı önceki görkemiyle gören kaldı mı? Şimdi size nasıl görünüyor? Bir hiç olarak görünmüyor mu?[4] Böylece kendi bedenini önceki tapınağın yerine koyan (Yuhanna 2:19) İsa Mesih, kendisini düğün törenindeki bir damata benzettiği (Markos 2:19-20) sözlerinde Tanrı’nın Eski Ahit’ten bu yana vurguladığı gerçeklerin artık kendisinde tamamlanmış ve mühürlenmiş olduğunu ilan etmiş oldu: Yuhanna 2:19 İsa şu yanıtı verdi: "Bu tapınağı yıkın, üç günde onu yeniden kuracağım ![]() Markos 2:19 İsa şöyle karşılık verdi: "Güvey aralarında olduğu sürece davetliler oruç tutar mı? Güvey aralarında oldukça oruç tutmazlar! 20 Ama güveyin aralarından alınacağı günler gelecek, onlar işte o zaman, o gün oruç tutacaklar ![]() Böylece Mesih’in aramıza gelmesi ile Tanrı’nın daha önce tapınakta kendisini fiziksel bir şekilde beyan etmesinin ötesinde bir yücelikle açıkladığını görüyoruz –Baba'dan gelen, lütuf ve gerçekle dolu bir yücelik (Yuhanna 1:14) ![]() Böylece Tanrı’nın halkı ile birlikte olma ve tapınağa gelme vaadi Mesih’in birinci gelişinde görkemle açıklanmış ve ortaya çıkmış olduğu için Mesih’in ikinci gelişine olan bakış açımız şu anki kiliseye bakış açımızı belirler ![]() Hristiyanlar olarak Mesih’in ikinci gelişine bakarak bu günümüzü düzenleriz ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|