|  | Kuranda Reenkarnasyon Var Mıdır? |  | 
|  08-20-2012 | #1 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Kuranda Reenkarnasyon Var Mıdır?Reenkarnasyon ya da yeniden doğuş düşüncesi Kuran’da açık değildir  Süleyman Ateş’te, Yaşar Nuri Öztürk de yeniden doğuşun Kuran’da açık olmadığını yazmışlardır  Bende bu konuyu inceleyen biri olarak kesin olarak bir hükme varamadım  Bir orantı yapmam istenirse yeniden doğuşun olduğu fikri epey daha ağır basar diye düşünüyorum  Kuran’da yeniden doğuş düşüncesi yoktur diyenler aşağıdaki ayetleri gerekçe göstermektedir  "Nihâyet onlardan birine ölüm gelip çattığında der ki, Rabbim beni geri gönder! Ta ki boşa geçirdiğim dünya hayatımda artık iyi ameller işleyeyim  Hayır! O, söylediği boş bir laftan ibarettir  Onların arkalarında ise, yeniden diriltilecekleri güne kadar bir berzah vardır" (Mü'minûn, 99-100)  "Sizden birinize ölüm gelip çatmadan önce, size nasib ettiğimiz imkânlardan Allah yolunda harcayın! Ölüm gelip çatınca: Ya Rabbî, az mühlet ver bana, bak nasıl hayırlar yapacağım, tam takvâ ehlinden olacağım! diyecek olsa da Allah, vâdesi gelen hiçbir kimsenin ecelini ertelemez  Allah yaptığınız her şeyden haberdardır" (Münâfikûn, 10-11)   "Haydi görelim sizi, can boğaza geldiğinde, O vakit can çekişenin yanında bulunan sizler bakar durursunuz  Biz ise, ona sizden daha yakınız, ama siz göremezsiniz  Haydi bakalım eğer âhirette vereceğiniz hesap yoksa, iddianızda tutarlı iseniz, çıkmakta olan o rûhu geri döndürsenize!" (Vakıa, 83-87)   "… Yahut azabı gördüğünde, keşke bir kere daha dönme imkânım olsaydı da iyilerden olsaydım diyeceği günden sakının" (Zümer, 58), "Onların ateşin karşısında durdurulup, ah! Keşke dünyaya geri gönderilsek de bir daha rabbimizin âyetlerini yalanlamasak ve inananlardan olsak! dediklerini bir görsen! Hayır! Daha önce gizlemekte oldukları şeyler (günahlar) onlara göründü  Onlar dünyaya gönderilseler bile, nehyolundukları şeyleri mutlaka tekrar yaparlardı  Onlar kesinlikle yalancıdırlar" (En'am, 27-28)  "Rabbimiz! bizi cehennemden çıkar! Eğer bir daha (eski halimize ve günahlara) dönersek o zaman gerçekten zalimlerdeniz  Buyurdu ki, kesin sesinizi! Konuşmayın!    " (Mü'minûn, 107-108)  Tüm bu ayetlerde görüldüğü gibi hiç biri yeniden doğuşla ilgili değildir  Bu ayetlerin tümü, kişilerin yaşamış oldukları hayatlarındaki yanlışları telafi etmek için tekrar geri dönmek istemeleridir  Örneğin Ali olarak yaşayıp ölen birinin yaptığı yanlışları düzeltebilmek için Ali olarak yaşadığı hayatına geri dönmek istemektedir  Yani zamanda geri giderek yaşadığı noktaya tekrar geri giderek yanlışını düzeltmek istemektedir  Kuran böyle bir şeyin olamayacağını söylemektedir  Kuranda, ölen kişinin tamamen başka bir hayatla tekrar dünyaya dönüşünü engelleyen bir yasak gözükmemektedir  Yeniden doğuşun var olduğunu savunan bir sürü Internet sitesi vardır  Onlardan yararlanabilirsiniz  Ben konuyu fazla uzatmamak için pek kimsenin dikkatini çekmeyen ama bana göre yeniden doğuşu destekleyen önemli birkaç ayeti alacağım   NUH 17 Allah sizi yerden bir bitki bitirir gibi bitirdi  RUM 19 O, ölüden diri çıkarır, diriden ölü çıkarır ve toprağa ölümünden sonra hayat verir  Sizler de işte öyle çıkarılacaksınız  RUM 50 Şimdi bak Allah'ın rahmetinin eserlerine! yeryüzünü ölümünden sonra nasıl diriltiyor? Şüphe yok ki O, mutlaka ölüleri diriltir  O her şeye kâdirdir  KAF 11 Bunları kullara rızık olması için (yetiştirmekteyiz)  O su ile ölü bir toprağa can verdik, işte hayata çıkış da böyledir  Bu ayetlerin benzerleri Kuran’da çoktur  Allah bir bitkinin ilkbaharda nasıl canlandığını, yada bir tohumun kışın ölmediğini bilmektedir  İnsanın oluşmasına örnek olarak özellikle bitkiyi seçmiştir  Toprağın kışın uykuya yatmasını ölümle (toprağa ölümünden sonra hayat verir) özdeşleştirmektedir  Oysa toprak kışın ölmez, sadece bekler  İşte insanda ölmez bir yerde bekler   Toprağa can verdiği gibi insanı da hayata çıkarır  Yani doğa her kış bekler ve baharda uyanır  İşte insan da ölümde bekler ve sonra bitki gibi çıkar  Sonra tekrar tekrar    Final ise kıyamettir  İnsan son kez kıyamette dirilecektir  Öneml bir soru daha vardır  Kıyamet kaç kere olmuştur? Kıyametin çok defa koptuğunu bizzat Kuran söylemektedir  Kuran’da insandan önce dünyada yaşamış birçok kavim saymaktadır  Bu kavimler kıyametle dünyadan gitmişlerdir  Ad kavmi yâda Semud kavmi gibi kavimler kıyamet sürecini yaşayarak gittiler   SAD 12 Onlardan önce Nuh kavmi, Âd kavmi ve saltanat sahibi Firavun da yalanlamışlardı  SAD 13 Semûd kavmi, Lut kavmi ve Eykeliler (Şuayb kavmi) de yalanlamışlardı  İşte o çeşitli partiler bunlardır   SAD 16 Bir de: "Ey Rabbimiz! Hesap gününden önce bizim azabdan payımızı acele ver" dediler  SAD 17 Şimdi sen onların dediklerine sabret de kuvvetli kulumuz Davud'u hatırla  Çünkü o, zikir ve tesbih ile bize yönelmişti  Bu ayetlerde eskiden yaşamış olan kavimlerin hesap gününden bahsetmektedir  Fakat kıyamet zamanı gelmediğinden hemen kopamaz  Belli bir süre geçmesi gerekir  Ad kavmine hitaben peygamberleri uyarı yapıp, kıyametin geleceğini anlatmaktadır  ŞUARA 135 "Cidden ben sizin hakkınızda büyük bir günün azabından korkuyorum  " Bu ayetler tek başına sanki bizden önce yok olmuş aztekler gibi izlenim vermektedir  Oysa Kuran'dan önce ve sonrasını okuduğumuzda bu kavimlerin kıyamet sürecini yaşayarak yok olduklarını anlıyoruz  Ayetler çok yer aldığı için buraya almadım  Bu ayetlerdeki gibi daha çok ayet Kuran'da vardır  Eğer tek kıyamet varsa, bizim yaşayacağımız kıyamet olmak zorundadır  O zaman bu ayetlerdeki kıyametler ne anlama gelmektedir   Kuran’da ruh konusu gizlidir  Bizzat Allah ruh konusunu gizlediğini söylemektedir  İSRA 85 Ey Muhammed! Sana ruhtan soruyorlar  De ki: "Ruh Rabbimin bildiği bir iştir ve size ilimden ancak az bir şey verilmiştir  "Ona bağlı olarak da yeniden doğuş ve tekamül bilgisi yarı açık bir şekilde sunulmuştur  www  spatyom  com | 
|   | 
|  | 
|  | Kuranda Reenkarnasyon Var Mıdır? |  | 
|  08-20-2012 | #2 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Kuranda Reenkarnasyon Var Mıdır?Tabiki her konunun Kuran ve inanç ekseninde konuşulabilmesi gerekir  Ne zararı olabilir,inanır/inanmazsın  O okuyanın bileceği iş  Yeterki aleni yalan ve dalga geçme olmasın  O zaman önyargı devreye girer  Ömür billah uğraşsan o önyargıyı yıkamazsın  Neyse Turgon'un sorgulama yapması ve araştırması dahilinde bir takım bilgiler sunması çok ama çok normal  bize uysun/uymasın bir fikre/inanca  sahip olması çok daha normal  Neyse  "Reenkarnasyon ya da yeniden doğuş düşüncesi Kuran’da açık değildir " Evet,insanlığın bugünkü bilgi ve bilinç düzeyinde "şimdilik " öyle  (Sorun bizde,kitap kendi içinde açıktır  ) "Kuran’da ruh konusu gizlidir"    Kuranın gizli kısmı olmaması gerekir  Olursa yaratan bizden bir şey saklıyor demektir,saklanan şeyde genelde mübah olmayan bir şey olacağından yaratanda eksiklik var mı?sorusuna yöneltir,şirke girebilir olmayacak noktalara varırız  " Kendi ruhundan üfledi " denerek gizli birşey olmadığını söyleyelim ve 1000 yıl önce yaşayan insanın  yeni bulunan "domuz gribi"ndeki bilgisi neyse bizimde ruh konusundaki bilgilerimiz o düzeyde olabilir  (teşbihte hata olmamıştır umarım)  Bu konuda daha  evrimleşmemiz gerekebilir  (Doğrusunu Allah bilir) Son olarak bir alıntı yapıyorum Bora Arpınar'dan ; " Vakıa suresi 60-62  Ayetlerdeki ölüm ve tekrar yaratılma kavramları   Önce ayetleri görelim; ''Aranızda ölümü biz taktir ettik ve biz yerinize diğer benzerlerinizi getirmemiz ve sizi bilemiyeceğiniz bir yaratılışta ve suretlerde tekrar yapılandırmamız hususunda önüne geçileceklerden de değiliz  (ayrıca bak İnsan 28) (İnsan 28- Onları yaratan ve vücutlarına biçim veren biziz  İstediğimiz zaman onları benzerleri ile değiştiririz) İşin esasını Allah bilir  Bu ayetlerden mahşerdeki yaratılış anlaşılabileceği gibi,dünyada yeniden bedenlenme yani reankarnasyon da anlaşılabilir  Hatta ayetler ikinci manayı anlamaya daha uygundur  Nitekim Fahrettin Errazi den Elmalılı ya kadar birçok müferris getirdikleri açıklamalarla ikinci manayı ortaya koymuş ancak geleneksel kabule uyarak reankarnasyon dan bahsetmemişledir  Reankarnasyonun Kur'an a ters düşmediğini savunan Süleyman Ateş bu ayetleri açıklarken şu satırlarıda yazmıştır  ''Birinci ayette ,yeniden yaratılack insanın bedeninin bu bedenin aynı değil ,benzeri olacağı:''Sizi bilmediğiniz bir biçimde yaparız'' anlamındaki ikinci cümledende yeniden yaratılacak insanın,bilinmeyen bir biçimde yaratılacağı anlaşılır  Daha önce geçen benzeri ayetlerle karşılaştırılırsa bu ayetlerden de kemal bulmadan ölmüş insan ruhunun bilinmeyen bir zamanda ve bilinmeyen bir biçimde yeni bir bedene sokulup bedensel hayata getirileceği manası çıkarılabilir  " | 
|   | 
|  | 
|  |