(Reenkarnasyon Ve Kuran) |
08-20-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
(Reenkarnasyon Ve Kuran)Merhabalar Reenkarnasyon ve Kuran Kur’an Kutsal Kitabı ve sembollerinin açıklamaları 1(Ölü idiniz diriltti sembolik ifadesi) Reenkarnasyon ve Kur’an Kur’an/ Bakara: 2/28 “ölü idiniz sizleri diriltti, sonra öldürecek sonra tekrar diriltecek ve sonunda ona döndürüleceksiniz Öyleyken Allah’ı nasıl inkâr edersiniz” Kur’an/ Bakara: 2/243 “binlerce kişinin memleketlerinden ölüm korkusuyla çıktıklarını görmedin mi? Allah onlara ölün dedi Sonra onları diriltti Allah insanlara bol nimet verir Fakat insanların çoğu şükretmezler” Açıklama: Kur’an’da reenkarnasyona örnek olan ayetlerden biridir Evrim- nefsaniyet ve reenkarnasyon 1Karma ve uygulaması 2 Tesir ve karşı tesir 3 Allah sevgisi ve Allah korkusu 4 Kendini olayların içinde kaybetmek Kur’an / Bakara: 2/197 “…ne iyilik yaparsanız Allah onu bilir Kendinize azık endin şüphe yok ki azığın en iyisi Allah korkusudur Ey akıl sahipleri! Benden korkun” Eski ahit/ Eyüp: bap–15/3–4 “insan işe yaramaz sözlerle mübahase eder mi? Ve faydası olmayan nutuklarla Allah korkusunu bile ortadan kaldırmaktasın Ve Allah’ın önünde murakabeye mani oluyorsun” Açıklama:28 Ruhun evrimleşmekte olan bir varlık olduğu hakiki bir mevcudiyet olduğu bir hakikattir 1 Nefsaniyet bir hakikattir 2 Reenkarnasyon bir hakikattir 3 Tesir ve karşı tesir bir hakikattir 4 Karmaya göre eylemlerin sonuçlarıyla karşılaşmak bir hakikattir Eğer bunları sürekli olarak gönlünüzde yaşatırsanız kuşkusuz ki kendinizi olayların, eşyanın rölatif değerleri içerisinde hiç olmasa büyük bir kısmınızı kaybetmesiniz 1 Yakıtı insan ve taşlar olan ateş 2 İnsan insanla sınanır 3 Madde madde ile sınanır 4 Bilgi edinme ve ıstırap 5 Uğraşılar ve çeşitli planlara dâhil oluş 6 Her planın kendine özgü özellikleri vardır 7 Her insanın içinde olduğu 4 esas plan 8 Teslis 9 Istırap ve hal 10 Obje ve varlığın mekânı 11 Ateş sembolü 12 Her şey rölatiftir 13 Esas bilgi Kur’an/ tahrim: 66/6 “ey inananlar kendinizi ve çoluk çocuğunuzu cehennem ateşinden koruyun Onun yakıtı insanlar ve taşlardır Görevleri Allah’ın kendilerine verdiği emirlere baş kaldırmayan kendilerine buyrulanı yerine getiren pek haşin meleklerdir” Kur’an/ Bakara: 2/24 “yapamazsanız ki yapamayacaksınız o takdirde inkâr edenler için hazırlanan ve yakıtı insanlarla taş olan ateşten sakının” Kur’an/ Bakara: 2/40 Ey israiloğulları size ihsan ettiğim nimetimi hatırlayın Ahdime vefa gösterin ki bende ahdinize vefa edeyim Benden korkunuz” Açıklama: insan ancak insan ile sınanır Nitekim madde de madde ile sınanıyor Üstteki ayeti verdiğimiz bu açıklama ışığında tetkik ediniz açılacaktır sembolü Bilgi edinmede esas itibariyle ıstırap yoktur Bilgi ediniş ruhun asli meşgalesidir Sizlerin bu meşgaleleriniz, daha öncekilerin zorunlu bir sonucu olarak, sizleri muhtelif planlar içine bölmüştür Her planın kendine has bir ortamı ve etkinli vardır Bu genel olarak böyledir Özel olarak ise,her insan esas itibariyle 4 plan içinde bulunur: 1 Plan: kendi şuur planı Bütün plan özünden itibaren en son saniyesine kadar bütün muhtevaları içine alır 2 Plan: kendisi ve objenin müştereken dâhilinde oldukları bir mekânın tesirleri altında oluşudur varlığın 3 Plan: varlığın obje ile temasından hâsıl olan plandır 4 Plan: varlığın içinde bulunduğu sistemin bağlı olduğu âlemdir Bu dörtlü ayrımı âlemi göz önüne almasanız teslis tarzında da düşünebilirsiniz İşte yukarıdaki kısa izahatımızca şu sonuç çıkartılabilir: Bilgi edinmedeki ıstırap bu ilk üç planın karşılıklı tesirleşmesinden hâsıl olan bir haldir Istırap yoktur hal vardır Bugün içinde bulunduğunuz hal kendinizi mutlu saymanıza yeterlidir Gene bir başka zaman içinde bulunduğunuz hal sizi bedbaht kılmaya yeterlidir Değişen nedir? Yalnızca siz ve sizin objenizle ilişkiniz Ve siz ile objenizin sisteminizle olan ilişkiniz Varlığı böylesi dörtlü bir plan içinde bulunması spatyomdaki varlıklar içinde varittir Yalnızca onların objeleri değişiktir Obje: varlıkların içinde bulundukları mekânın genel ahvali ve konusudur Bu duruma göre ayetinizdeki ateş sembolü ne anlama gelmektedir? Ateş, bir cevelanın ifadesidir Gene muayyen bir kesitten sonra o ıstıraptır Fakat esas olarak bir inceleme söz konusu hal ve onun yaşamının olayının ıstırap içinde yorumlanması gerekmediğini göster bizlere Bunları iyi anlayınız Aynı zamanda bu durum, esas bilgiye nazaran her şeyin rölatif olduğunu da gösterir 1 Korkun sembolü ve derin idraklilik 2 Daha üst realiteye çember atmak 3 Korkun ve edişe edin eşliği 4 Korku ve havf Kur’an / Bakara: 2/24 “yakıtı insanlarla taşlar olan ateşten korkun” Açıklama:30 Korkun içinde bulunduğunuz hallerin bütün detaylarına kadar idraklerine varan şeklinde bu kelimenin bir yönünü aydınlatan ifadeyle açıklanabilecek bir semboldür İçinde bulunduğunuz realiteye saplanıp kalmayın ve bir üst basamağa kancayı atın Onun terslerini almaya çalışın Korkun aynı zamanda endişe edin demektir Korkun kelimesi havf demek değildir Peki bu endişe hali ne demektir o halde? Evrimde bir realiteye saplanıp kalmak elbette matlup bir hal değildir İnsanları bu durumdan kurtarmak için bir yardım ve uyarı yapılmaktadır bu endişe edin deyimi ile Endişe ile korkunun yakın ilişkileri vardır dedik Havfdaki korku büyük bir nefsaniyetin dehşetini saklar içinde Demek ki bu ayetteki korkun kelimesi havf anlamında değildir 1Geri terslerin beslediği kaynak 2 İğvaya düşürücü şeytan Kur’an / Fatır: 35/5–6 “ey insanlar Allah’ın verdi söz şüphesiz gerçektir Dünya hayatı sizi aldatmasın Allahın affına güvendirerek şeytan sizi aldatmasın Şeytan şüphesiz sizin düşmanınızdır Siz de onu düşman tutun o kendi taraftarlarını çılgın ateşlik kimseler olamaya çağırır” Kur’an/ Zuhruf: 43/36 “rahman olan Allah’ı anmaya göz yumana, yanından ayrılmayacak bir şeytan arkadaş veririz” Açıklama:31 Görünüşte geri tesirlerin beslendiği kaynak mahal nefismiş gibi gözükmektedir Hâlbuki evren çerisinde bu vazifeyi gören bir tesir alanı mevcuttur Bu kutsal metinlerde iğvaya düşürücü şeytan ile sembolize edilir 1 Öz şeytanlar 2 Öz nefisler Hadisler: HZ Muhammet “öz şeytanları ile baş başa kaldıkları zaman sapmaları “şüphesiz şeytan insanoğlunun kanının dolaştığı yer olan damarlarında dolaşır” Açıklama:32 Buradaki öz şeytanları kelimesinden öz nefisleri kelimesini anlayınız 1 Emredildiğin yönde ol ifadesi 2 Emir ve mahiyeti 3 Cebrail ve emrolunmak 4 Tesirlerin işleyiş mekanizması 5 Enformasyon ve ikili tesir Kur’an / Maide: 5/67 “ey peygamber rabbinden sana indirileni tebliğ et eğer bunu yapmasan onun elçiliğini yapmamış olursun” Kur’an/ Ahkaf: 46/35 “ey Muhammed peygamberlerden azim sahibi olanların sabrettiği gibi esen de sabret inkârcılar için acele etme(…) emredildiğin yönde ol” Kur’an /Tur: 52/48 “ey Muhammed rabbinizin hükmü yerine gelinceye kadar sabret doğrusu sen bizim nezaretimiz altındasın, kalkarken rabbini överek tespih et” Açıklama:33 Bu ayette bir peygamber söz konusu ise, muhakkak ki rabbi mertebesinde bulunan; 1 Plandan olmuş olduğu tesirlere göre fonksiyonunu icra edecektir 2 Plandan almış olduğu buyruklara göre fonksiyonunu icra edecektir 3 Plandan almış olduğu bilgilere göre fonksiyonunu icra edecektir Emredildiği işte bunlardır Burada özgür düşünceli bulunan bir kimse için emir… Açık vicdanlı bulunan bir kimse için emir… makul faaliyetleri bulunan bir kimse için emir… 1 Ancak akıldan alınan tesirlerdir ikazlardır ve hatta bir bakıma baskılardır 2 Ancak vicdandan alınan tesirlerdir ikazlardır ve hatta bir bakıma baskılardır 3 Sevgi realitesinde bulunan bir kimse için de bu böyledir 4 Otomatizma içerisinde bulunan bir kimse için de bu gene aynen böyledir Görülüyor ki bir fikrin açıklamasını ve bir fikrin tatbikat sahasını sorar ve anlamaya çalışırken onun muhtelif realiteler içerisindeki tersimini nazarı itibara alarak sorunuz Cebrail için ise emrolunduğu gibi olmak çok daha başkadır Bu son cümlede demek istedik ki, bir ruhsal mekanizmada planlar arasındaki emir ve kabulün ne derecede cereyan ettiğidir Yani Cebrail olarak tesmiye edilen bir planın da emredildiği gibi olması Kur’anda zikredilir Görülüyor ki önceden vermiş olduğumuz tesirlerin işleyiş mekanizmasında anlatılan husus yani enformasyon konusu her yerde caridir 1 Bağlı şuur ve beşeri evrim 2 Rehberler örtüyü yavaş yavaş aralarlar 3 Rüyet ve idrak kişiye göre ayarlanır 4 Kapalı rüyet ve idrake ulaşmak 5 Açılan rüyet ve idrake ulaşmak 6 Arafta iki türlü teşhis 7 Cennette suretinden tanınacak olanlar 8 Cennette suretinden tanınacak olanlar 9 Göksel tesirlerle oluşan yüksek moralite 10 Yüksek moralite sahipleri suretlerinden tanınırlar 11 Yüksek moraliteli varlıklar hep sonuncu oldular Kur’an/ Mutaffifin: 83/6 “o gün insanlar âlemlerin rabbinin huzurunda dururlar” Kur’an/ Mutaffifin: 83/22-24 “iyiler şüphesiz nimet içerisinde ve tahtlar üzerinde etrafı seyrederler Onları yüzlerinde nimet pırıltısından tanırsın”açıklama:34 İnsan her ne kadar fizik dünyaya ait planda enkarne olup, devresini tamamlayıncaya kadar bağlı bir şuur içerisinde kalırsa da, beden içerisinde yapmış olduğu faaliyetler ve edinmiş olduğu deneyler içerisinde muhakkak ki, bilincine malik olarak tanzim ettiği birçok noktalar vardır Yani insan yürürken sadece ayaklarının ucunu görecek kadar dar bir görüş sahasına sahip değildir Bu yüzden insanın bedene bağlı olmasından dolayı bilinçsiz addedilmesi veya hiç olmasa çok dar bir bilinç içerisinde bulunduğunu ısrarlar iddia etmek hatalıdır İnsan varlığı bakımından bilinçli bir faaliyetin semeresini teşkil eder Sizin dar şuur tabiriniz şundan ileri gelmektedir Evrim bazı ahval içerisinde bazı özel şeraiti gerektirir Ve sizin almak ve vermek gibi yaşamınızın en büyük anlamı olan bir hareketi yerli yerinde temin edebilmeniz hamilerinizin ve görüp gözeticilerinizin iktidarı dâhilinde olan bir iştir Sizler ancak birçok noktalardan daraltılmış bir şuur içerisinde deney gördürülmek durumda olabilirsiniz Sizler ancak birçok noktalarda daraltılmış bir şuur içerisinde bekletilmek durumunda olabilirsiniz Sizler ancak birçok noktalarda daraltılmış bir şuur içerisinde bazı şeyleri hıfzetmek durumunda olabilirsiniz Görüp ve gözeticileriniz, devrenizin özelliğine ve şartlarına uygun olarak sizlerdeki örtüyü yavaş yavaş aralar Rüyetiniz ve idrakiniz önünüze çekilmiş olan setin yani alacağınız ve vereceğiniz tesirin kontrolü tekâmül seyrinizin özellikleri de nazarı itibare alınarak tanzim edilir Devreniz içerisinde bir kısmınızı kapalı bir rüyet ve idrake kavuşması mukadderdir Devreniz içerisinde bir kısmınızın da giderek açılan bir rüyet ve idrake kavuşması mukadderdir Kutsal metinlerinizdeki arafta iki türlü teşhisten bahsedilir 1 Cennetin kapısına gelmiş olanların bir kısmı suretinden tanınır 2 Cennettin kapısına gelmiş olanlardan bir kısmı siretinden tanınır Siretinden tanınmak o aşamaya gelinceye kadar takip ve terbiye edilenler demektir Görüp ve gözeticileriniz, Rabbiniz bunları hak ettikleri safhaya kadar çeker Onların başlangıcı arz üzerinde iken bilinçlerinin berraklığını örten cehalet perdesini yavaş yavaş kaldırmakla ortaya çıkar Suretinden tanınmak; onlar genel evrim yasalarına bağlı kalabilmiş çaba ve gayreti ancak o noktaya kadar nüfuz etmiş varlıkların görüp ve gözetilmesi demektir Böylece bağlı ve açık şuur konusunda daha değişik bir kavrama ulaşmanız zaruri olmuştur bu açıklamalar ile İnsan nefsaniyetinin ve şeytanın iğvası ile kendinsin muktedir ve hükümran olduğunu sanır Aslında esas olan dünyasal bilginin spritüel bilgiye yani göksel tesirlerle birleşmesinden hâsıl olan yüksek bir moralitedir Yüksek bir moraliteyi haiz olanlar, esasında dünya üzerinde hiçbir zaman birinci olmamışlardır Ayrıca bilinçlerinin derinliklerinde meknuz ve esas bir cevher olarak bulunan yüksek yetenekleri ve yüksek evrimleri görüp ve gözeticiler tarafından kendilerine gösterildiği zaman o kişiler ebetteki hakikate daha çok vakıf olduğu için ön planda gelir ve onlar siretleri ile belli olurlar Celse- 7/ 1-2-1971/ açıklama:35 1 Kıyamet sembolü 2 Bir hakikat içinde birliğe ulaşmak 3 Kıyam etmek ve genel şuurlanma 4 Hakikat planları 5 Şahsi kıyam 6 Kutsal kitaplardaki kıyamet sembolü 7 Jeofizik kıyamet Kur’an/ Al-i İmran: 3/185 “her insan ölümü tadacaktır Kıyamet günü ecirleriniz size mutlaka ödenecektir Ateşten uzaklaştırılıp cennete sokulan kimse artık kurtulmuştur Dünya hayatı zaten aldatıcı bir geçinmeden ibarettir” Kur’an/ Yunus: 10/45 Onları toplayacağı kıyamet günü sanki gündüz birbirleriyle tanışacakları bir saat kalmış gibidirler Allahın karşısına çıkmayı yalan sayanlar kaybetmişlerdir Zaten doğ yolda değildirler” Kur’an/ Araf: 7/8 “gerçek tartı kıyamet günündedir Tartıları ağır gelenler işte onlar kurtulanlardır” Kur’an/Nisa: 4/109 “işte siz dünya hayatından onları savunuyorsunuz ama kıyamet günü onları Allah’a karşı kim savunacak veya onların vekâletini kim üzerine alacaktır?” Kur’an/Nisa4/87 “Allahtan başka tanrı yoktur Geleceğinden şüphe olmayan kıyamet günü sizi mutlaka toplayacaktır Allah’tan daha doğru sözlü kim olabilir” Kur’an/ Vakıa: 56/1–7 “kıyamet koptuğundan kimini alçaltacak ve kimini yükseltecek olan o hadisenin yalan olmadığı ortaya çıkacaktır Ey insanlar yer sarsıldığı dağlar ufalandıkça ufalanıp da toz duman haline geldiği zaman siz de üç sınıf olursunuz” Açıklama:35 Kıyameti kısaca iki kısımda açıklayınız Birincisi: varlığın lafsıyla ilgili bir kıyamet İkincisi: varlıkların şahıslarıyla ilgili bir kıyamet Birinci kıyamet: bedenini terk eden varlığın gerçek ahret âlemine intikalinden sonra bütün geçmişinin hülasasını ve varlığının asıl dokusunu keşfedecek bir şuur uyanıklığına yükselişine sahip olması demektir Bu arada bu aşamaya gelinceye kadar gerçekten varlığın bir hayli meşakkatli yok kat etmesi gerekir İkinci kıyamet: her mektebi tedrisi sonunda meydana gelen genel bir şuurlanmadır Bu şuurlanma beşeriyetin daha önce kat ede geldiği realitenin bir hakikat içerisinde birliğe ulaşması demektir * Orada bütün fazlalıklar usulü dairesince terk edilir * Orada bütün hatalı hareketler usulü dairesince terk edilir * Orada bütün hatalı düşünceler usulü dairence terk edilir * Orada bütün hatalı ifadeler usulü dairesince terk edilir * Orada bütün hatalı doktrinler usulü dairesince terk edilir 1 Orada kısaca bütün realiteler usulü dairesince terk edilir Ve yüksek bir liyakat içerisinde bir hakikatin kapsamına dâhil olunur Yani gerçek serbest şuura ulaşılır Bu tip topyekûn kıyam etmek uzun devreler içerisinde vuku bulur Şahsi kıyam etmek çok daha kısa devreler içerisinde söz konusudur Burada şu hususu göz önüne almalısınız ki her yeni enkarnasyon sonucu bir şahsi kıyamet söz konusu değildir Belki de birçok enkarnasyonlar sonucu yaşanan realitelerin hazmından sonra ulaşılan yeni merhaleler yeni merhalelerin kat edilişinden kat edilişinden sonra varılan hakikat planları; 1 O varlık için kıyamet olabilir 2 O varlık için kıyam etmesi olabilir 3 O varlık için şuurun yükselmesi olabilir 4 Ovarlık için şuurun açılması olabilir 5 Kutsal kitaplardaki kıyamet böyle anlaşılmalıdır 6 Jeofizik şartlar ise her iki kıyametin tamamen dışında bir konudur ve hiçbir kutsak kitapta buna ait bilgi verilmemiştir 1 Hz Musa ile idrakli varlığın diyalogu 2 Görev devresine sıçrayış 3 Beni israilde sembolize olan nefsaniyet insanı 4 Hz Musa’nın şeraitinin kurulması 5 Menfi bir idare mekanizması ve sınavlar 6 Istıraplı ara kademenin geçilmesi zorunluluğu 7 Hızlı realite değiştirenler 8 Ferdin cehdi ve vicdan sesi 9 Görev sahibi varlık ile gönül adamı sürtüşmesi Kur’an/Kehf: 18/60–82 “Musa genç arkadaşına “ben iki denin birleştiği yere ulaşmaya yahut yıllarca yürümeye kararlıyım” demişti İkisi iki denizin birleştiği yere ulaşınca balıklarını unutmuşlardır Balık bir delikten kayıp denizi boyladı Oradan uzaklaştıklarında Musa yanındaki gence “bak sen! Kayalığa vardığımızda balığı unutmuşum Bana onu hatırlamamı unutturan ancak şeytandır Balık şaşılacak şekilde denizde yolunu tutup gitmiş” dedi Musa “istediğimiz zaten buydu” dedi Hemen geldikleri yolsan izleri üzerine geri döndüler Bu arada ikisi katımızdan kendisine rahmet verdiğimiz ve kendisine ilim öğrettiğimiz kullarımızdan birini buldular Musa ona “sana öğretileni bana hayra götürecek bir bilgi olarak öğretmen için peşinden gelebilir miyim?” dedi O “ sen doğrusu benim yaptıklarıma dayanamasın bilgice kavrayamadığın bir şeye nasıl dayanabilirsin?” dedi Musa “inşallah sabrettiğimi göreceksin sana hiçbir işte baş kaldırmayacağım” dedi oda “ o halde bana uyacaksan ben sana anlatmadıkça herhangi bir şey hakkında bana soru sormayacaksın” dediBunun üzerine kalkıp gittiler sonunda bir gemiye bindiklerinde o gemiyi deliverdi Musa “gemiyi içindekileri boğmak iççin mi deldin? Doğrusu şaşılacak bir şey yaptın” dedi Musaya “ben sana yaptığım işlere dayanamasın demedim mi” dedi Musa “unuttuğum için bana çıkışma, gücümün yetmediği şeysen beni sorumlu tutma” dedi Yine gittiler sonunda bir erkek çocuğa rastladırlar O hemen onu öldürdü Musa “bir cana karşılık olmaksızın masum bir cana mı kıydın? Doğrusu pek kötü bir şey yaptın” dedi O “ben sana yaptığım işlere dayanamasın demedim mi” dedi Musa “ bundan sonra bir şey sorarsam bana arkadaş olma o zaman benim tarafımdan mazur sayılırsın” dedi Yine yola koyuldular sonunda vardıkları bir kasaba halkından yiyecek istediler Kasaba halkı bu ikisini misafir etmek istemedi İkisi şehrin içinde yıkılmaya yüz tutan bir duvar gördüler Musanın arkadaşı onu doğrultuverdi Musa “dileseydin buna karşı bir ücret alabilirdin” dedi O şöyle dedi “işte bu seninle benim ayrılmamızı gerektiriyor Dayanamadığın işlerin yorumunu sana anlatacağım” “gemi denizde çalışan birkaç yoksula aitti onu kusurlu kılmak istedim çünkü peşlerinde her sağlam gemiye zorla el koyan bir hükümdar vardı” “oğlana gelince onun ana babası inanmış kimselerdi Çocuğun onları azdırmasından ve inkâra sürüklemesinden korkmuştuk” Rablerinin o çocuktan daha temiz ve onlara daha çok merhamet eden birisini vermesini istedik” “duvar ise şehirde iki yetim erkek çocuğa aitti Duvarın altında onların bir hazinesi vardı babaları da iyi bir kimseydi rabbin onların erginlik çağına ulaşmasını ve rabbinden bir rahmet olarak hazinelerini çıkarmalarını istedi Ben bunları kendiliğimden yapmadım işte dayanamadığın işlerin iç yüzleri budur” Açıklama:36 Musa ile idrak sahibi varlığın diyalogu müstesna tutulursa, kaybedilmiş olan ve kendi yolunda giden bir balık sembolü musanın bir devreyi tamamlayışını belli eder Bu devre doğrudan doğruya görev devresine sıçrayıştır Balık daha önceki ifadelerde sevgi ve vicdani sevgi olarak ifade edilmişti Musanın özel durumu onun böyle bir tatbikata girmesine mani idi Ve zaten beni İsrail beni israile de sembolize olmuş nefsaniyet insanına herkes şamil bir sevginin ve zorlayıcı şeraitin dışında olan bir vicdanın izahı gayri kabil idi Bu yüzden Musa ve yoldaşı yan Harun Böyle bir kademeyi ruhsal evrimleri içerisinde tamamladıklarından tatbikat sahasında bunu göstermemişlerdir Balığın unutuluşundan şeytana yapılan atıf şu anlamı ihtiva eder: 1 Balık ancak yüksek sevgide olan kimsenin yanında bulunabilir 2 Balık ancak yüksek duyguda olan bir kimsenin yanında bulunabilir 3 Balık ancak yüksek vicdanda olan bir kimsenin yanında bulunabilir Ve ortam da bunu gerektirir çünkü o ortamda yüksek sayılan faktörlerin beslenmesine ve büyümesine olanak yoktur Halbuki Musa ve Harunun insanlığın evriminde insanlığı menfi yoldan baskı altına almak suretiyle geliştiren diğer bir mekanizmanın tesiri altında kaldıklarını görüyoruz Bu bir icaptır Bu icap Musa şeraitinin kurulmasında bu şeraite çok yakın bir haleti ruhiye içerisinde bulunmak zorunluluğu var idi Menfi bir idare mekanizmasının darbesi altında sınavlar geçirmek zorunluluğu vardı onlar için Hiçbir peygamber bu bapta Musa kadar meşakkatli bir hayat geçirmemiştir Buradan da şu sonucu çıkarabilirsiniz ki; bir kademeden diğer bir kademeye geçer kenardaki vasıta kademelerin atlanılması zarureti ruhun üzerinde çok büyük basınçlar meydana getirir Ve bu atlanılma hiçbir zaman bir affedilme tarzında değildir Bu muhakkak tatbik edilmesi zorunlu olan bir kademedir Yaşanılması zorunlu olan bir kademedir Bilinmesi ve bilincine varılması zorunlu olan bir kademedir O halde bu ancak varlığın planlı ve teferruatlı ıstıraplı bir hayat içerisinde olması ile Gerçekleşir Hızlı realite değiştirebilecek olan kimseler, başkalarına nazaran çok daha fazla yük indirebilecek kimselerdir Şimdi şu manayı iyi kavrayınız ki evren içerisinde cari olan ıstırap mekanizması ve insanın üzerine bindirilen yük ve karşısına çıkarılan ve defaatle çıkarılan sınav ve olaylar onun daha süratli realiteler değiştirmeye aday olduğunu gösterir Burada ferdin cehdi ve vicdan sesi çok önemlidir Daha önce de söyledik: Varlığın çabası; 1 Kendi idrakinin yardımından ibarettir 2 Şuurunun ürününün yardımından ibarettir 3 Vicdan sesinin yardımından ibarettir 4 Öz kaynaklarının yardımından ibarettir 5 Tabi olduğu tesir planının yardımından ibarettir Musanın idrak sahibi olan adamla muhasebesine gelince, orada vicdan adamının bilgisizce ve fakat çok samimi davranışlarının bilgili ve görev içerisinde olan bir kimseyle olan çatışmasını görürsünüz Yeryüzünde bundan daha yüksek bir ifade tarzı yoktur Bu olayı bu noktadan tetkik ediniz Kademe–3/ celse–6/ 23–2–1968/ açıklama:37 1 Peygamberler ve fonksiyonel kudretleri 2 Yüksek planların insan içyapısındaki yeri 3 Yüksek planlar ile insanların irtibatı 4 İdareci plan ve vicdan 5 Vicdanın fonksiyonu ve amaçları Kur’an/ enfal: 8/16–17 “tekrar savaşmak için bir tarafa çekilmek veya bir başka topluluğa katılmak maksadı dışında o gün arkasını düşmana dönen kimse Allah’tan bir gazaba uğramış olur Onun varacağı yer cehennemdir Ne kötü bir dönüştür Onları siz öldürmediniz fakat Allah öldürdü Attığın zamanda (o kumu) sen atmamıştın Fakat Allah atmıştı Allah bunu inananları güzel bir imtihana tabi tutmak için yapmıştı” Açıklama: 37 Tebliğ: Ruhsal bir plan bir insan olarak insanda tecelli ederek peygamberde yaşamıştır Mütedebbir bir planın potansiyel gücü bir bedeni sevki idare etmiştir Kur’an:, “O kumu sen atmadın, senden Allah attı” Hadis: “Beni gören hakkı görür” Alttaki ayet ve hadi üstteki tebliğin sembolik ifadeleridir 1 Kuşkusuz varlıkların evrimleri için gerekli olan her türlü tedbir peygamberlerde vardı 2 Kuşkusuz varlıkların evrimleri için gerekli olan açık şuur peygamberlerde vardı İnsan kendi devresinin icapları olarak bilmesi gereken hakikatleri kapalı ve resmi tarzda alır Sizin yolunuzun sizlere bahşettiği en büyük nimet yüzyıllardan beri tomurcuklanmamış bir bilincin her türlü neşvünema bulmadığı bir zaman iyi beslenmenizdir Şunu iyi tespit ediniz ki insanların içinde yüksek ruhsal planların derin bir noktası vardır Bu derin nokta ile bu yüksek planlar sürekli irtibat halinde bulunurlar Bu irtibatın sayesindedir ki insanlar doğruyu yakalayabilme hassasını yani vicdanı bilebilirler Vicdan sizdeki bir idareci planı mana ve gayesini tefrik eden ve onu izleyen bir yol göstericidir Bun öyle bilesiniz ki: 1 Vicdanınız sizde yığınak yapmış bir maksattır 2 Bir gayedir 3 Bir aksiyondur Sizde vicdan teşekkül etmiştir; 1 Bütün doğrulukların ve yüksekliklerin 2 Bütün cömertliklerin ve sevgilerin 3 İçinde bulunduğunuz evren sisteminin manasını hizmet etmeleri için 4 Amacına hizmet etmeleri için 5 İçinde bağlı bulunduğunuz ruhsal planınızın amacına hizmet etmeleri için Buna kısaca çok yüzeysel ve değişik anlamlarda olmak üzere ilahi murat dersiniz İlahiliği de murat oluşu da doğrudur fakat sizin anlayışınız dardır Kademe–96/ celse–25/ 2–1–1964/ açıklama: 38 1 Varlık ve organizatör 2 Organizatör grupları ve ruhsal plan 3 Yönetim hiyerarşisi 4 Saçak planlar ve fonksiyonları 5 Cebrail ve Azrail 6 İsrafil ve Mikail 7 Dört melek ve dört tesir konisi 8 Güneş sistemi Kur’an/ Secde: 32/11 “ey Muhammed deki: size vekil kılınan ölüm meleği(Azrail) canınızı alacak, sonra rabbinize döndürüleceksiniz” Kur’an/ Nahl: 16/32 “melekler onların canını temizlemiş olarak alırken selam size yaptıklarınıza karşılık haydı cennete girin derler” Kur’an/Kadir: 97/4 Melekler ve Cebrail o gecede rablerinin izniyle her türlü iş için inerler” Kur’an/ Nahl: 16/102 “ey Muhammed deki: kur’anı ruhul Kudüs(Cebrail) rabbinin katından inananların inançlarını pekiştirmek, Müslümanlara doğruluk rehberi ve müjde olmak üzere gerçekle indirmiştir” Açıklama:38 Varlık organizatör, organizatör gruplar plan: Varlıklar evrimleşerek bu gibi yeni yeni varlıklar sistemleri meydana getirirler Ve gelişim daima bir ileriye doğru olur Üstte anlayışınıza göre yapılmış sıralama, size birçok şeylerin izahını kolaylaştırıcı mahiyettedir Çünkü, gerçekten verite olarak da bir organizasyon ancak bir organizatör grubu payesine ulaşabilir Organizatör grubu ise bir planın yardımcı grupları mertebesine çıkabilir Yardımcı grupların işi en zor iştir Bütün istihbarat, bütün münakale bu saçak planlar vasıtası ile icra edilir 1 İşte cibril budur 2 İşte Azrail budur İsrafil ve Mikail sembolleri için gerek olsaydı söyledik Kur’an dört melekten bahsetmiştir Her bir melek, büyük ve değişik tertipte bir koninin ifadesidir Tesir noktayı nazarından Güneş sisteminizin uzay içerisindeki hareketini bir spiral tarzında düşünün Fakat sisteminiz ve içindekiler için şu şekilde bir devrilik aynen bir yayın dış yüzeyleri gibidir O spiral muayyen bir yasalar topluluğu dâhilinde belirsiz bir noktaya doğru gider Spiralliğin muhtelif açılarını bir önceki geçiş yönü yörüngesi ile onu müteakip geçiş yönü muayyen yasaların muayyen etkinlikleri tahtında olacaktır Ve her spiral halkanın kapsadığı ancak onu o yönde tevcih etmiş olan yasanın ilkelerine bağlıdır Yahut o yasalar onda mündemiçtir Bunlar melektir 1 Sodom ve gomarradaki iki melek 2 Bedenli melek kişiler ve vazifeleri 3 Melek şahsiyet, doktor Bedri Ruhselman 4 Sodom olayındaki meleklerin görevleri 5 Vazifeli bedenli meleklerin kudretleri 6 Vazifeli bedenli meleklerin organizatörü Kur’an/ Hicr: 15/50-51 “ey Muhammed! Kullarıma benim bağışlayan merhamet eden olduğumu azabınım can yakıcı bir azap olduğunu haber ver Onlara İbrahim’in konuklarını da anlat” Kur’an/ Hicr: 15/61–66 “elçiler lutrun ailesi gelince Lut: “doğrusu siz tanınmamış kimselersiniz” dedi “biz sana sadece şüphe edip durdukları azabı getirdik Sana gerçekle geldik Biz doğru söylemekteyiz Artık geceleyin bir ara aileni yola çıkar, sen de arkalarından git Hiç biriniz arkaya bakmasın; emrolunduğunuz yere doğru yürüyün” dediler Böylece Lut’a bunların sonlarının kesilmiş olarak sabaha edeceklerini bildirdik” Açıklama: 39 Sodom, gomorra olayındaki iki melek yeryüzünde en karne olmuş iki yüksek ruhsal şahsiyettir 1 Bunlar, o devrin en bilge kişileri idi 2 Bunlar o devrin en ileri görüşlü kişileri idi 3 Bunlar o devrin en idrakli kişileri idi Ve hatta ruhsal etkinlik bakımından Lut’un peygamberliğini ifasına yardım ediyorlardı Bu varlıkların kökeni kuşkusuz, dünya dışı bir sistemden olmaktadır Fakat onlar dünya bedenine sahiptiler Bunlara melek demek yerindedir Bu tip varlıklar yeryüzünde halen vardır Fakat bunların isimleri her devrede değişir Sizler onarla görevli varlıklar dersiniz İşte onlardan bir örnek bu cemiyetin banisi olarak geldi geçti Lut, yalnızca basit bit görevi yerine getirmeye mükellef bir yüksek ruhtu Fakat bedenli iken mensup olduğu kavmin fizik tesiri altında bulunuyordu Dolayısıyla, resullüğünün ifasında yanlış tutum gösterebilirdi Zira birçok noktalardan yapılmasa da olabilecek davranışları göstermişti Bu yüzden, o enkarnasyonun muhitinde kendisinden önce veya kendisi ile birlikte enkarne olmuş ve fakat serbest şuurun büyük bir kısmına haiz olarak bedenli halde bulunan diğer o söz konusu varlıklar, söz gelimi oradaki iki melek ona şifahen bir ihtarda bulunmayı yerine getirmişlerdir İşte bu iki melek bu iki varlık, bu iki insan, sanki ruhsal yaşamları içerisindeki geniş şuurluluk ve parlak idraki, fizik beden içerisinde devam ettiriyorlardı Onlara sizin lisanınızla melekten gayrı kelime yakışmaz İşte birçok peygamberlerin çevrelerinde bu tip insanlar varlıklar mevcut idi Onlar rabbin meleği olarak zikredilirler Kutsal metinlerinizde Bu tip varlıklar yüksek kudrete haiz oldukları için kâh bedenli kâh bedensiz tarzda istedikleri müessiriyeti ödevleri dâhilinde olmak üzere ifa etmek kudretiniz haiz ve sahiptirler Ve Cibril bütün bunların organizatörüdür 1 Cerail be habercilik fonksiyonu 2 Tek varlık mı yoksa organizasyon mu? 3 Sadıklar planı ve Cebrail 4 Cebrail ve tüm sezgiler 5 Kademeler ve haberin dağıtımı Kur’an/ bakara: 2/97–98 “deki: her kim Cebrail öfkelenirse ne yapar? Çünkü Cebrail kur’anı kalbine önlerindeki kitabi tasdik ederek müminlere mahzı hidayet ve beşaret olarak Allahın izniyle indirdi Her kim Allah’a meleklerine, peygamberlerine Cebrail ve Mikail düşman ise ne yapar? Çünkü Allah kâfirlere düşmandır” Açıklama:40 Dünyanın sevki idaresi ile sorumlu ilahi mekanizmanın bütün haberlerini yerine ulaşmasını teminden görevli varlık Cebrail olarak isimlendirilmiştir Bu bizatihi kendisi için mevcut olan bir varlık mıdır, yoksa bir kudret toplumu mudur? Bunu biz de bilmiyoruz Yani varlıklar mıdır yoksa varlık mıdır? Malumatımız yoktur Yalnız bu mekanizmanın bu tarzda çalışışını biliyoruz Bizim de mevcut olduğumuz görev grubu, zaman zaman bu varlığın haberleri ile karşılaşabilir, karşılaşmaktadır Bu genel bir çalışış sistemidir Yalnız bizim gurubumuz için değil, havsalanızın anlamayacağı geniş gruplar için de vaziyet aynı olduğu için bir rüçhaniyet asla değildir Bir mutat haldir Nitekim en küçük bir insanın dimağında oluşan gerçek bir sezgi dahi cibrilden gelir Kademeler teşkil etmek sureti ile haberin dağıtımı ona aittir Bu hususu dikkate almalısınız Ve gerçek sezginin ne yaman bir şey olduğu hakkında da malumatınız olur 1 Felek sembolü ve bir madde türü 2 Dâhil olduğumuz madde türü olarak sistemimiz 3 Arş sembolü ve ruhsal planlar 4 Arş ve idareci mekanizmalar tesiri Kur’an/ enbiya 21/33 “geceyi ve gündüzü, güneşi ve ayı yaratan odur Her biri bir felekte yüzer” Kur’an/ Araf: 7/54 “rabbiniz gökleri ve yeri altı günde yaratan ve sonra arşa hükmeden, gündüzü- durmadan kovalayan- geceyle bürüyen; güneşi ayı, yıldızları,hepsini buyruğuna baş eğdirerek var eden Allah’tır Bilin ki, yaratmada emir de onun hakkıdır Âlemlerin rabbi olan Allah yücedir” Açıklama:41 Felek, yalnızca sizin sisteminizin içinde bulunan madde türünün sembolüdür Sisteminiz ki, bunun kapsamını tayin etmeniz ve idrakle kapsamanız mümkün değildir 1 Sisteminize müteaddit evrenler dâhildir 2 Sisteminize müteaddit spatyomlar dâhildir Siz arş nedir bilir misiniz? Arş, her biri ayrı bir planetin, görüp gözetilmesi ile görevli ruhsal planlardır Arş, üst üste yığılmış idareci mekanizmaların tesirini ifade eder 1 Âleminiz ve değişik madde sistemleri 2 Madde sistemleri ve felek 3 Spatyomlar ve madde türü Kur’an/ Yusuf: 12/104 “oysa sen buna karşılık onlardan bir ücret de istenmiyorsun Kur’an alemler için sadece bir öğüttür” Kur’an/ enbiya:21/107 “ey Muhammed! Biz seni ancak âlemlere rahmet olarak gönderdik” Açıklama:42 Âleminiz; güneş sisteminiz, galaksiniz ve birçok galaksilerin hepsini birden kapsayan fakat çok değişik tertipte madde sistemleridir Bu madde sistemlerini felek tanımı ile bağdaştırabilirsiniz İçinde spatyomlarda bulunan bir madde türünün sembolü olarak 1 Dünya ve kaderi olarak bağlı olduğu planetler 2 Sistemimiz ve âlemimizin tanrısı 3 Rablerin rabbi olan ilahi plan 4 İlahi plan, kendine bağlı olan yaratıklar Kur’an/Mümin: 40/64 “sizin için durak göğü bina eden, size şekil verip de şeklinizi güzel yapan, sizi temiz şeylerle rızıklandıran Allah’dır İşte rabbiniz olan Allah budur Alemlerin rabbi Allah ne yücedir!” Kur’an/ Şuara: 26/23–24 “fravun: “âlemlerin rabbi nedir?” dedi Musa: “eğer kesin olarak inanacaksanız bilin ki o, göklerin yerin ve ikisinin arasında bulunanların rabbidir” Dedi” Kur’an/ yunus:10/37 “bu kur’an Allah’tandır Başkası tarafından uydurulmuş değildir Ancak kendinden öncekini doğrular ve o kitabı açıklar Âlemlerin rabbinden geldiğinden şüphe yoktur” Kur’an/ Tekvir: 81/29 “âlemlerin rabbi olan Allah dilemedikçe sizler bir şey dileyemezsiniz” Kur’an/ hakka:69/43 “kur’an alemlerin rabbinden indirilmedir” Açıklama:43 Evreninizin içinde dünyanız ve dünyanızın kaderi ile mukadderatı bağlı olan dünyalar toptan sisteminiz ve âleminizin tanrısı, rablerinizin rabbi olan bir ilahi plandır Biz şu anda bunları söyleyebilmek için büyük zorluk çekiyoruz Rablerin rabbi olan bir ilahi plan kendisine bağlı olan bütün yaratıkların sahibidir 1 İki el ve âdemin yaratılışı 2 İlahi plan ve iki el tasarruf kudreti 3 İlahi plan ve kutsal kitaplar 4 İlahi planın yaraşır kulu olmak 5 Özel bir cevher olarak vicdan 6 Kadiri mutlak ve ilahi plan 7 İlahi plan ve tasarruf sahası 8 Büyük mekanizma ve boyutların yönetimi 9 Plan ve planete tam tasarruf 10 İdari merkez ve ilahi müesseseler 11 Kutsal kitapları hazırlayan müesseseler 12 Yaradılış planına dâhil müesseseler Kur’an/ Maide: 5/64 “…Allahın iki elide açıktır Dilediği gibi ihsanda bulunur” Açıklama:44 Kutsal kitabımız kur’an ademin yaratılışından bahsederken “onu ki eli ile halk etti” der İki el işte bu rablerin rabbi ilahi planın tasarrufudur Kutsal kitaplar onun bir kıvılcımıdır Fakat insan onun temsilcisidir 1 Bütün yetki ve kudreti ile her şeyin derunundadır 2 Bütün azameti ve yüceliği ile her şeyin derunundadır Varlığa karışacak olan ve ebediyen ifa edeceği görevi rablerin rabbi olan bu ilahi planın emrinde bir kul olmak ve onun tayin etmiş olduğu yönde seyretmektir İşte vicdanınız öyle bir cevheri mahsustur ki, büytün neşriyatı ile yukardan almış olduğu direktifi; 1 İnsanın her zerresine taksim etmek vazifesini görür 2 Onu kurtuluşa ulaştırmak vazifesini görür Bu ellerin gücü çok büyüktür Sizin ta can noktanıza kadar uzanır Mana olur uzanır Madde olur uzanır Tesir olur uzanır Zaman olur uzanır Bu plan tanzim eder Bu plan tedvir eder Bu plan yaratır Bu plan yok eder O bütün bunları kadiri mutlakın emri ve iradesi tahtında icra eder Var olan her şeyin biricik başlangıcı kadiri mutlak, mahlukatını gelişiminde gene mahlukatını kullanır Yasası böyledir Rablerin rabbi olan ilahi plan: 1 Maddenin bilemediğiniz her türlü ince vasfına kadar her şey onun iki eli arasındadır 2 En ilkel dar şuura kadar bulunan tüm varlıklar onu iki eli arasındadır 3 En geniş şuura kadar bulunan tüm varlılar onun iki eli arasındadır Mekanizmalar bir boyut idaresiyle meşgul olabilecekleri gibi âlemlerin rabbi ismi altında zikrettiğimiz büyük mekanizma ise birçok boyutların idaresi ile görevlidir Bir planetin sevki idaresinde bulunan bir plan teksif olunmuş bir plan değildir O plan o planetin her noktasıyla ilgilenebilecek tertipte bir organizasyonu maliktir Sizler organizasyonu ilahlar, rabler olarak bilirsiniz Bir idare mekanizması ise bu türlü müesseselerin birçoğunu kapsar Biz ancak şu kadar söyleyebiliriz Bu anlattığımız kısımlar üzerinde iyice düşününüz Ve iyi hazmetmekte çalışınız Gayri şahsi olarak, varlık dışı bir ilahi ilkenin somutlaşmış durumu, şuurlarınız için en yararlı bir tahayyül unsurudur Böylece basit putunuzu ilahi bir put olmaktan çıkarmış kurtarmış olursunuz Sizler, nasıl dünyanızın üzerinde enkarne olarak bir hizmette bulunuyorsanız, tasavvurunuzun fevkinde bir evrim düzeyinde bulunan varlıklar da bu ilahi müessesede hizmette bulunur Kuşkusuz, müessesenin de bir organizasyonu mevcuttur İşte, kadiri mutlakın kendi ilke ve bilgisini derece derece indirerek sizlere rehber olarak verdiği kutsal kitaplarınız bu müesseseler tarafından hazırlanmıştır Bunlar ilahi müesseselerdir Bunlar, ancak yaratılışla beraber aynı plana dâhil olarak zuhur etmiş müesseselerdir 1 Her yerde bu müesseseler rol oynarlar 2 Her boyutta bu müesseseler rol oynarlar 3 Evrenlerin her şeyinde bu müesseseler rol oynarlar 1 Kur’An da ben ve o zamirleri 2 Kadiri mutlak kitap indirmez 3 Kitap indirimi varlıklara ait bir olaydır 4 Beşer bir üst planın mevcudiyet sahasındadır 5 Dünya rab mekanizması mutlakın rızasına haizdir Kur’an/ Nisa: 4/64 “biz her peygamberi ancak Allahın izniyle, itaat olunması için gönderdik Onlar, kendilerine yazık ettiklerinde, sana gelip Allahtan mağfiret dileseler ve peygamber de onlara mağfiret dileseydi Allahın tövbeleri daima kabul ve merhamet eden olduğunu görürlerdir” Açıklama:45 kur’andaki ben ve o zamirlerinin açıklaması Evrenlerle bütün âlemlere sahip ve hâkim olan ve fakat onlarla gene onlar vasıtası ile tecrit edilmiş kadiri mutlak katiyen alakadar değildir 1 Kadiri mutlak, hiçbir şeyi ile anlaşılamaz 2 Kadiri mutlak hiçbir şeyle belirtilemez 3 Kadiri mutlak hiçbir eşya âlemine dâhil edilemez Kanatınız inancınız ve fikriyatınız ne merkezde olursa olsun sunu ifade etmeliyiz ki ne sizin dünyanıza ne de başka dünyalara kadiri mutlaktan bir tebligat nazil olmamıştır Böyle bir şey beşeri bir şeydir, varlıklara ait bir şeydir Mutlaka ait bir olay izafi bir âlemde, bir planda mevcut olamaz Bu bir çelişkidir Dolayısıyla evrenlerde her ne türden olursa olsun, her ne düzeyde bulunursa bulunsun alınmış olan her şey en fazla o âlemin idarecisi o âlemin rabbinden gelir Ve zaten beşerin bir hadde kadar idraki ve bilgisi bu üst planların mevcudiyet sahasına dâhil olabilir Bu yüzden sizlerin tasavvur ve tahayyül ile bu konuyu kavramanız mümkün değildir Fakat, şunu bilesiniz ki, bütün dünya insanlığının sevki idaresini eline almış olan varlık planı, idare planı, ruh planı; yeryüzünde her türlü olayı tanzim edecek derecede hak ve liyakat sahibi olarak kudretli ve kudret sahibi olarak, kadiri mutlak Allah'ın tam rızasına haiz olanlardır 1 Müşrikler ve cehennemde daim kalmaları 2 Müşrik kaldıkça cehennem de daim kalacaktır Kur’an / Bakara: 2/217 “(…) içinizden dininden dönüp kafir olarak ölen olursa bunların işleri dünya ve ahrette boşa gitmiş olurişte cehennemlikler onlardır Onlar orada temellidirler” Kur’an/ Bakara: 2/257 “Allah inananların dostudur Onların karanlıklardan aydınlığa çıkarır İnkâr edenlerin ise dostları azgın putlardır Onları aydınlıktan karanlığa sürüklerler İşte onlar cehennemliklerdir Onlara orada temelli kalacaklardır” Açıklama:46 Bir varlık bir realiteden müşrik olarak kaldıkça bu yüzden kendi cehennemi hali de kendisi için daim olarak kalacaktır Açıklaması böyledir Kademe–3/celse–11/5–2–1966/ açıklama:47 1 Ezel ve ebet 2 Ebedi cennet ve ebedi cehennem 3 Varlığın genişleyen şuursal yapısı 4 Sürekli mutluluk ve sürekli ıstırap 5 Eşiğin atlanması ve ebedi ıstıraptan kurtuluş 6 Mutlak Allah, mutlak, adildir 7 Evrim mutlak derecede sonsuzdur Kuran/İbrahim: 14/23 ‘ inanan ve yararlı işler yapanlar, içlerinden ırmaklar akan cennetlere konulurlar, rablerinin izniyle orada temelli kalırlar Oradaki dirlik temennilere ‘selam’!dır ’ Kuran/beyine: 98/6 ‘ kitap ehlinden ve puta tapanlardan inkâr edenler, şüphesiz içinde temelli kalacakları cehennem ateşindedirler İşte bunlar, yaratıkların en kötüsüdürler Açıklama 47: ezel ve ebediniz muayyen bir sınırı ihtiva ettiğine göre; ebedi cennet ve cehenneminizde muayyen bir hali ifade eder Bu hal, beden içerisinde bulunan ruhun idrak edemeyeceği bazı ruhsal teşevvüşler veya ruhsal hazların sürekliliğini ortaya koymak içindir Bütün problem varlığın üstün bir bilince ulaşabilmesindeki çabasıdır Bu çaba dünya maddeleri ile irtibata geçişinden, bu irtibatı dağıtıncaya kadar devam edecektir Ve varlık git gide birbiri içerisine katlanan ve bu şekilde genişleyen bir şuur kadrosu içerisinde hareket etmek durumunda bulunacaktır Varlığın halledemediği üstesinden gelemediği, üstüne çıkamadığı herhangi bir ruhsal hali bir yaşayış ünitesi, o varlık için sürekli bir ıstırap ve bunların tersi olan durumlar ise bir mutluluk halini doğurabilir İşte bu şekilde varlığın diyeli ki ıstıraplı halinin süresi kendini ebede kadar yani yeni bir siklusun ortaya çıkışına kadar açıklamayacak bir kader içerisine sevk etmişse, o varlığın ıstırabı ebediyen demektir Bu kapı açıldıktan sonra, yani varlık daha üstün bir bilincin içerisinde tatbikata geçtikten sonra, o ıstırap ebedilikten çıkmış geride bırakılmış olur Çünkü, mutlak Allah, mutlak derecede adil ve evrim mutlak derecede sonsuzdur Bu sonsuzluk içerisinde hiçbir ıstırap veya mutluluk sonsuz olamaz Kademe–3/celse–5/10–3–1967/ açıklama:48 1 Altından ırmaklar akan cennet sembolü 2 Irmaklar ve sistemimizdeki tesirler 3 Devrenin bitirilmesi ve cennet hali 4 Bir yüksek evrim düzeyinin nitelikleri Kur’an/ Muhammet: 47/12 “doğrusu Allah, inanıp yararlı işler işleyenleri, içlerinden ırmaklar akan cennetlere koyar Durakları ateş olduğu halde kâfirler, zevklenirler Ve hayvanlar gibi yerler” Açıklama:48 “altından ırmaklar akan cennet” şu manada anlaşılmalıdır: Bu arada şunu zikredelim ki kur’anın manalarını dereceleri vardır, bir, üç, beş, vb gibi Biraz daha üstün bir düzeyden anlaşılması gerekirse, ırmaklar, sisteminizin içerisinde mevcut olan tesirlerin tümünü ifade eder Bu tesirler dünya realitesinin her siklus boyunca tekrar ortaya çıkan periyodik tesirleridir İnsanın böyle bir tesirin üzerine çıkması gerçekten dünya realitesinin hitamında ruhun en büyük sevinci olan cenneti temsil eder Böylece altından ırmaklar akan cennette bulunan varlık, yani bir siklusun tamamlanması esnasında başlangıçtan sona kadar alması gereken bütün tesirleri; 1 Almış bir insanı ifade eder 2 Sindirmiş bir insanı ifade der 3 Deneyini yapmış bir insanı ifade eder 4 Ve bunlar, üzerine çıkmış bir insanı ifade eder Ve bu insanın içinde bulunduğu hal ise, sizlere anlatılması gayri kabil olan yüksek bir kudret ve sürur dur Zaten cennet deyini insanın müessiriyet noktayı nazarından bir realite içerisinde yüzde yüz bilkuvve olması demektir Yani, varlık her türlü otomatizmadan ve her türlü münakil durumda olmadan kurtulmuş bizatihi idrak irade ve müessiriyet sahibi olmuştur İşte bu sembolik olarak cennettir Kademe—5/celse-6/29-3-1964/ açıklama:49 1 Pak ve nezih eşler sembolü 2 Kendi kendinin eşi olmak 3 Yüksek halin olanaksız tanımı 4 Dünyayı kavrayan geniş şuurlu varlıklar Kur’an/ Al-i İmran: 3/15 “ey Muhammed, deki: bundan daha iyisini size haber vereyim mi? Allaha karşı gelmekten sakınanlara, rablerinin katında altlarından ırmaklar akan ve orada temelli kalacakları cennetler, pak ve nezih eşler ve Allahın rızası vardır Allah kullarını hakkı ile görmüştür” Kur’an/ Nisa: 4/57 “inanıp yararlı iş işleyenleri, içinde temelli ve ebedi kalacakları, içlerinden ırmaklar akan cennetlere koyacağız Onlara orada pak ve nezih eşler vardır Onları en koyu gölgeliklere yerleştireceğiz” Açıklama:49 Pak ve nezih hepsi temizdir Temiz olan her şey yüksek olan şeydir Yüksek olan ulvi olan şeydir Ulvi olan ise ancak kendi mekânı içinde bulunur Sonuç; siz kendi kendinizin eşi olursunuz 1 Bu zaman, tam şuurunuzun neşvünema bulduğu zamandır 2 Bu zaman tam idrakinizin neşvünema bulduğu zamandır Siz, sizlikten çıkarsınız o zaman Bu, öyle bir halin ifadesidir ki, onu kelimelerle ifade etmek mümkün değildir Nitekim kur’anda indirilirken aynı güçlükle karşılaşılmıştır Ve üstteki bu ayetin kavranılış tarzı, bunca yüzyıllardan beri bir karınca boyu dahi ilerleyememiştir İlerleyemeyecektir de Zira bu hal, ancak çok geniş bir şuura sahip adeta dünyayı kavrayabilecek kadar geniş bir şuura sahip bir varlıklar kombinezonunun müşterekliğini ifade eder Biz size bu sembolün üçüncü ve dördüncü derecesini verdik İkiyi biri siz kendiniz bulun Bunlar daha alt kademelerdeki manaları ifade ederler 1 Kevser sembolü ve astral ortam tesirleri 2 Kutsal metinleri evrenselleştirmek yanlıştır 3 Ezoterik ve spritüel bilgiler 4 Cennet, cehhem ve şeytan 5 Kevser bir tesirdir 6 Kevser tesirleri ve şifacılık 7 Din adamı kevseri içki olarak bilir Kur’an/ Muhammet: 47/15 “sakınanlara vaat olunan uçmağın sıfatı şudur ki; orada tadı, kokusu bozulmamış su ırmakları, tadı değişmemiş süt ırmakları, içenlere lezzet verir şarap ırmakları()” Kur’an/Tur: 52/23 “orada birbirinin elinden şarap kâselerini çekecekler, orada ne boş söz ne günah bir iş vaki olmaz” Açıklama:50 Kur’anda zikredilen Kevser, esas itibariyle astral ismini verdiğiniz ve dünya insanının cennet yaşamı olarak vasıflandırdığı dünya sorumluluğunun dışına çıkmış bir ortamın tesirleridir Görülüyor ki, bütün sembollerin hiçbir zaman evrensel hale getirmeyiniz Kutsal yazışlarınız yalnızca sizler içindir Ve ancak sizin, belirli bir boyut içerisindeki anlayışınıza perdah çekecek tarzda inşa edilmiştir 1 Onu genelleştirmeye hakkınız ve salahiyetiniz yoktur 2 Kendi dimağınızda bir sistem kurmaya hakkınız ve salahiyetiniz yoktur 3 Onu bütün âlemlere yaymaya hakkınız ve salahiyetiniz yoktur Unutmayınız ki, peygamberleriniz “her şeyin en doğrusunu Allah bilir” demişlerdir 1 Buradaki derin bilgiyi anlamaya çalışınız 2 Buradaki derin sezgiyi anlamaya çalışınız Yukarıdaki açıklamaya göre kutsal metin ve diğer sembollerini anlamaya ve çözmeye çalışırken, daima; 1 Ezoterik bilgileri göz önüne alacaksınız 2 Spritüel bilgileri göz önüne alacaksınız Ve yalnızca insanı şu dünya insanını düşüneceksiniz 1 Cennet, dünya insanının cennetidir 2 Cehennem dünya insanının cehennemidir 3 Şeytan dünya insanının şeytanıdır vb Kevser, öyle bir özel tesirdir ki; 1 Bu tesri benliğinde duyan bir insan ruhu 2 Bu tesirle ahenk kuran bir insan ruhu 3 Bu tesirle yoluna devam eden bir insan ruhu 4 Sonsuz olan bir hali içinde 5 Ölümsüz olan bir ruh hali içinde 6 Ebedi olan bir ruh hali içinde 7 İçinde bulunduğu realitesinin en ince ve seyyal durumlarına nüfus edebilir 8 İçinde bulunduğu realitesini tasarrufu altında tutabilir 9 Bulunduğu realitesi içinde hizmet görür Kevser, yalnızca anlam bakımıyla mevcut olan bir tesir değildir Maddi olarak da mevcut olan bir tesirdir Bunun en yalın en ilkel görüntüsünü, siz zaman zaman şifa ile ilgili terslerde tatbik edebiliyorsunuz Sembollerinizi çözerken unutmayınız ki, geçmiş deneyim ve bilgiler, size pek büyük yardımlar sağlayacaktır Sizin avamı beşerden olan farınız anlayışınızın kapsamı olmuş bulunacaktır 1 Orta halli bir din adamı, kevseri içilecek bir şey olarak anlar 2 Orta halli bir din adamı, kevseri haz duyulacak bir şey olarak anlar 3 Orta halli bir din adamı kevseri keyiflenilecek bir şey olarak anlar Ve fakat sizlerin anlayışınız onlardan farklı olacaktır (Sevgi ve Saygımla Ünal) (Kaynak: (Spiritüalizm) (Ekleyen Ünal) (Soru ve sıkıntılarınız için buradan ulaşabilirsiniz) |
|