Prof. Dr. Sinsi
|
Şifanın Prensipleri
Edgar Cayce (1877 – 1944)
İyileşmeyi kolaylaştırmak için – Edgar Cayce’nin okumalarının merkezi bir amacı vardı Şifa için bir seri temel kavram Cayce’nin felsefesinden parıldayabilir, her biri iyileşme işlemini idare eden evrensel yasalar ile çalışır – fiziksel, zihinsel ve spiritüel Kısaca, Cayce materyalinde bulunan başlıca fikirlerin bazıları aşağıdadır
Öncelikle, iyileşme iki prensip arasında yaratıcı bir dengeyi sürdürmemizi gerektirir :
• Tüm şifa sonsuzluktan gelir – yani spiritüel kaynağımız ile uyum ve harmoniden gelir Sonsuz görünmez alanda olduğu gibi görünür, fiziksel dünyada da erişilebilir ve elde edilebilirdir
• Aynı zamanda, her insan kendi iyileşme işlemi için sorumluluk almalıdır Hiç kimse basitçe sırtına yaslanıp iyileşmenin gerçekleşmesini pasif olarak bekleyemez
Bu ikinci prensip –- kendinden – sorumlu olma gereksinimi – bir çok şekil alabilir Örneğin, iyileşme uyumlanma gerektirir ve geçmişte bizi uyumun dışına çıkaran şeyin tam olarak ne olduğunu bizden başka kimse daha iyi bilemez Çok sıkça, eğer yaşamlarımıza yakından bakarsak, hastalığımıza neyin neden olduğunu görebiliriz (Edgar Cayce gibi tıbbi bir durugörüre ihtiyaç duymadan)
Kendinden – sorumlu olmayı daha ileri göstermek için, insan bedeni kendini iyileştirmek için fevkalade, içsel tahrike sahiptir, ancak buna yardımcı olmak için kendi payımıza düşeni yapmalıyız Kırık bir kemik doğal şekilde kendini tamir eder ; ancak, iyileşmenin tam ve etkin olması için kırığın düzgün olarak yerleştirilmesi gerekir
Enerji tıbbı ile ilgili ilgili bir diğer önemli prensip, Edgar Cayce’nin öncüsü olmuş olduğu yeni bir alandır Onun okumaları sürekli olarak, titreşimler veya titreşimsel güçlerin oynadığı rollerden bahsediyor - bireysel atomların seviyesine kadar
Cayce’ye göre, her bir atomda mevcut olan bir tür bilinçlilik vardır İyileşmenin atomik fiziği ile ilgili pasajların çoğu daha çok ezoterik görünse de, telli bir müzikal enstrumanın uyumunun analojisini izlemek daha kolay olabilir Akortsuz bir keman veya piyano bozuk, ahenksiz müzik çalar – hastalığın veya rahatsızlığın temsili Usta bir müzisyenin enstrumanı tekrar akort edebilmesi gibi, tam atomik seviyeye kadar titreşimlerimiz düzgün bir şekilde ayarlandığında iyileşmeyi deneyimleriz Özde, tüm şifa içimizdeki titreşimlerin değişimidir
Beden, zihin ve ruh arasındaki denge Cayce’nin iyileşme felsefesinin bir başka anahtarıdır İyileşmenin tam olması ve devam etmesi için, bu üç seviyenin her birinin gereksinimlerinin farkına varmalı ve bunları karşılamalıyız Gerçekte hiçbir hastalık bu üç seviyenin sadece birinde başarılı olarak tedavi edilemez
Daha da fazlası, Cayce insan bedeninin doğal olarak sağlıklı kalacağını onaylar – ve hatta kendini yeniler – eğer bir tür içsel denge sürdürülebilirse “Hastalık” bedenin bir bölümü başka bir bölümünden enerji çektiğinde baslar Bir organizmanın bir bölümü yaratıcı yasam gücü ile aşırı yüklenmiş olabilirken, bir başka bölümü bu yasam gücü ile az besleniyor olabilir Sonuç bedenin gittikçe bütünleşmenin dışına çıkması ve hastalığın ortaya çıkmasıdır
Bu tür bir bütünleşmenin dışına çıkmanın karşıtı yenilenmedir Okumalar bedenlerimizi sürekli olarak tekrar inşa ettiğimizi ileri sürüyor Herhangi bir yedi – yıllık periyotta, her bir hücre yer değiştirir (yenilenir) Eğer buna izin verirsek, bedenlerimiz herhangi bir sorunu dönüştürür ve herhangi bir durumu canlandırabilir/diriltebilir Ancak kökleşmiş alışkanlıklarımız genellikle bu iyileşme potansiyelini bloke eder – davranış alışkanlıklarımız ve daha kuvvetli olan zihnin alışkanlıkları
Iyilesme sürecinde ilaçlarin ve hekimligin oynadigi rol nedir ? Cayce’nin felsefesi açik olarak bunlara yer verir, ancak bunlarin nasil isledigi ile ilgili yanlis anlamalar hakkinda uyarir ve bunlarin yapabileceginden daha fazla sey ummamak gerektigini belirtir Herhangi bir sifa yöntemi bir birlik deneyimi yaratmaya tesebbüs eder, bedende benzer bir yaniti umarak Bazi durumlarda, bazi insanlar için, bir hap (ilaç) bunu basarmanin en iyi yolu olabilir – tipki baska bir durumda iyilesmeyi hizlandirmak için ameliyatin en iyi yol olabilecegi gibi Ilaçlar bir yasam gücünün pratik bir uygulamasi olabilir Ara sira, akut bir hastalikta hastayi iyilestirmek için ilaçlar reaksiyonlarinda çok kuvvetli olmalidir Ancak Cayce zaman zaman ilaçlar yerine, tonik ve canlandiricilar olarak tavsiye ettigi bitkisel formülleri düsünmeleri için insanlari cesaretlendirdi
Ilaçlarin tehlikeli yani bedenin kendi iyilesme islemini azaltma potansiyelleridir Cayce, ruhu yarim gerçeklerle ve geçici çarelerle aldatan “hafifletici seyler” ile ilgili uyardiginda ima ettigi sey budur Ayrica, beden tarafindan içsel olarak (içe dogru olarak) özümlenebilecek/benimsenebilecek olan kendimizin disindan herhangi bir kosula güvenmememiz gerektigini uyarirken söylemek istedigi budur Tüm bunlarin söyledigi sey, güvendiginiz hekim tarafindan tavsiye edilen ilaçlari alin Ama zihninizde su düsünceyi tutun : bu kimyasallarin yapabilecegi sey geçicidir – ve her nasilsa suni olarak – bedeninize daha büyük birligin (bir olmanin) deneyimini verir Gerçekten meydana gelen ve devamli olan iyilesme kisinin içsel bilinçliliginin ve titresiminin degismesinden gelmelidir Bu sürekli ve inatçi insan çabasi ile en etkili olarak gerçeklesir (örnegin, kisinin arzularina, amaçlarina ve iradesine baglanmasi, bunlarla mesgul olmasi)
Cayce’nin sifa felsefesi yanlis anlamadan kaçinmamiza yardim edebilecek olan diger içgörüleri içerir Örnegin, bir prensip en iyi tedavi prosedürlerinin bazen kosulun (hastaligin) geçici bir kötülesmesine neden olacagini belirtir Eger bu olasiligin farkina varmazsak, tam yararlar ortaya çikmadan önce bu tedaviye son verebiliriz Bununla çok yakindan ilgili olan bir prensip bedenin uyumunu tekrar tesis ederken, daha hassas olmaya egilimli oldugunu belirtir Tekrar, eger bu yükselmis hassasligi yanlis anlarsak, yavasça etkilenmeye baslayan iyiyi göremeyiz
Zihin diger sifa prensiplerinin odagidir Bilinçsiz zihin çogu hastalikta rol oynar Bunun bir örnegi saglik sorunlarinda karmik faktördür Önceki enkarnasyonlardan (bedenlenmelerden) anilar ruhun zihninde depolanir, bunlar bedende sorunlari tetikleyebilir Süphesiz, her saglik meydan okumasinin geçmis – yasam kökenli oldugunu önerecek kadar ileri gitmiyoruz ; reenkarnasyon perspektifi iyilesmeyi ararken olasi olarak ne ile muamele görebilecegimizi (ne ile karsilasacagimizi) anlamamiza yardimci olabilir
Çok bilinen Cayce beliti (aksiyom) “Zihin insa edicidir”, hangi davranislarin ve duygularin iyilesmeyi en iyi tesvik edecegini merak etmemize neden olur Okumalar bir çok seyi vurgular:
• Kendini – kabul etme Kendini – yargilamaktan kendimizi kurtardikça, iyilestirici kuvvetlerin girmesi için yer açariz
• Optimizm ve umut Iyilesmeyi ummak için cesaretlendiriliriz
• Sabir Sagligi bozmak, onu tekrar insa etmekten çok daha kolay ve hizlidir
Ne kadar zaman gerekirse gereksin, sabirla beklemeye istekli olmamiz gerekir
Bu özel davranislarin ve duygularin yani sira, kendi iyilesmemizi hizlandirmak için imgelemenin yaratici potansiyelini kullanmaya davet ediliriz Zihnin imaj – yapma kapasitesi iyilestirici dönüsümün gerçeklestigini “görecegimiz” bir yola yönlendirilebilir Bu tek bir imgeleme seansinda basarilacak bir sey degildir Cayce’nin tüm sagligi – gelistirici yaklasimlari gibi, sebat ve israr gerektirir ve diger sifa yöntemleri ile baglantili olarak en iyi çalisir
Zihnin sifa ile iliskisinin belki de en önemli prensibi amaçlilik ile ilgilidir Bir insan geçici dissal bir iyilesme deneyimleyebilir – yani, sadece fiziksel bedende – henüz spiritüel olarak hastadir Ruhu ne iyilestirir ? Amaç dolu bir yasama baglanma Sadece herhangi bir amaç degil, diger insanlari himaye eden/özen gösteren bir amaç
Bir keresinde Cayce’den bir okuma hasta olan kisiye su soruyu sordu : Eger iyilesmis olsaydin, yasaminla ne yapardin? Cayce’nin psisik kaynaginin pozisyonu basitçe suydu : Içsel bir düzeltme olmaksizin fiziksel durumu düzeltmek niye? Hem içsel hem de dissal iyilesmeyi arayan insanlar restore edilmis saglik ve canlilik için en iyi adaylardir Cayce’nin felsefesinde, sifa bizi baskalarina daha yararli olmamiz için donatmali
Zihinde bu hizmet ideali ile, baskalarina nasil sifa kanallari olabilecegimizi de merak etmeliyiz Iliskimiz olan kisiler için sifacilar olma çabalarimizi yöneten prensipler nedir ? Bir prensip tüm insanlar arasinda var olan spiritüel baglantiya dayanir Bu prensip kendi bilinçliligimize birlik deneyimini getirdikçe, baska birinin birligi, uyumu ve sifayi deneyimlemesine çok derin sekilde yardimci olabilecegini belirtir Cayce’nin bunu anlatma yolu suydu, “  Mesih (Birlik) Bilinçliligini kendinde o kadar genis olarak yükseltmek ki bu sizden , onu yönlendirdiginiz kisiye akabilsin ”
Bunun en etkili olabilmesi için, alici bu yardimi arzulamali ve sifa duasini (veya enerjisini) istemelidir Süphesiz, herhangi biri için her zaman dua edebiliriz (enerji gönderebiliriz), o kisi bizden bunu istememis bile olsa Ama herhangi bir kisinin yasaminda neye ihtiyaci oldugunu bildigimizi sanmamamiz önemlidir Bizden özel olarak dua (enerji) istememis olan biri için, bu kisiye veya özel bir durum için sifa enerjileri göndermeye çalismak yerine koruma ve kutsama duasi edebiliriz
Özet olarak, Cayce okumalari bize dogal halimizin bütünlük ve saglik oldugunu hatirlatir Kendi içimizdeki Içsel bilgelik iyilesmek için neyin gerekli oldugunu bilir Iyi olmayi umut etmeliyiz ve bunun mümkün olmasi için payimiza düseni yapmaya istekli olmaliyiz
(Saygılar)
(Alıntıdır)
(Sevgimle kalın)
|