Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Genel Kültür & Serbest Forum > ForumSinsi Ansiklopedisi

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
mantra, zikir, şakralar

Zikir, Mantra Ve Şakralar

Eski 08-20-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Zikir, Mantra Ve Şakralar




Majikal çalmalarda Zikir ve Mantra deyimleri ile sık sık karşılaşırız Bunların ne olduklar ve ne gibi farklılığa
sahip olduklar hakknda bir fikre sahip olmadan tam olarak anlayabilmek oldukça zordur Bu deyimlerin
gerçekte ne oldukları, okült konularda fikir sahibi olan insanlara ne ifade ettikleri kadar, hatta ondan daha önemli olarak, bizim için ne ifade ettiklerini bilmek gereklidir

Zikir, Arapça bir kelimedir Anmak, ad anmak, ismini söylemek, bahsetmek gibi anlamlara gelir Mesela, "Bu evde o adamın adı zikredilmeyecek" cümlesindeki gibi Tasavvuf ve Havas'taki anlamıysa farklıdır Tasavvuf ve Havas'ta Tanr'nn isimlerini veya tek bir ismi belli bir adedde ya da adetsiz olarak söylemek anlamındadr
Tabii bu tarif sadece Tasavvufi açıdan tam olarak geçerlidir çünkü Havas'ta, tanrının ismi olmayan ve hatta ne olduğu belirsiz olan bir çok zikir kelimesi de vardr Tasavvuf'taki uygulama bu şekilde olur Bir dergahta toplanan dervişlerin şeyhin kontrolu altnda hep bir azdan belli sürelerde tanrının bir veya kombine edilmiş birkaç ismini tekrarlarlar
Mesela "Allah, Allah, Allah" veya "Ya Latif, Ya latif, Ya Latif" gibi tek isimler ya da "Hayyy Allah Camii" gibi
kombine edilmiş isimler olabilir
Bu tür zikir törenleri veya başka bir ifade ile ayin veya ritüeller yapılırken zikir sayıyla yaplmaz Şeyhin uygun
gördüğü süre içinde devam ettirilir Hep bir azdan söylenen bu zikirler oldukça görkemlidir ve insan biraz hassassa kolaylıkla trans haline geçebilir Tasavvufi geleneklere göre şeyhsiz zikir yaplamaz Yaparsa bir faydası olmayacağı gibi bazı zararları da olabilir Zikir daima şeyhin kontrolü altnda olmaldır Şeyh, müridlere yalnız olarak hergün uygulayacakları zikirler de verebilir Bu durumda mürid evinde veya uygun bir ortamda abdest alp, duruma göre namaz kılıp veya kılmadan oturup, kendisine verilen zikir ve virdleri okur Vird konumuzla ilgili olmasa da açıklık getirilmesi gereken bir deyim Bu, günlük olarak yaplması alışkanlık haline getirilmiş şey demektir

Burada kullan amacıysa, içlerinde Kuran'dan ayetler ve tanrının belli adetlerde tekrarlanması gereken isimleri de olan uzun dualar, Azimet yada batı dillerine göre Invocation'lardr Bu gibi virdler varsa gereken adet kadar okunur ve mürid kendisine verilen zikirleri de adetleri kadar okur Bu adetlerin belirlenmesi ya ebced hesabı ile isimlerin adedini bulmaya ya da şeyhin takdirine bakar Mesela onbin defa veya üçbin defa Ya Rahman olabileceği gibi, matematiksel yani ebcedle bulunan bir adet de olabilir

Bu tür tek yaplan zikirlerde de kişi kendi arzusuna göre esma yani isim seçemez Bunların şeyh tarafndan
belirlenmesi gerekir İnanca göre her esma herkes tarafından zikir olarak kullanlamaz Kime hangi vasfı temsil eden zikrin verileceği şeyhin sezgi ve liyakatine bakar Bazı isimler, bazı kişilere az gelebilir Aynı şekilde bazı kişilerin de belli vasıflar çekmeye ihtiyaçları olabilir Zikir ister dergahta yapılsn, ister yalnız daima şeyhin kontrolü altındadır

Havas'ta uygulanan zikirlerin mantığı biraz farkldır Havas'ta ya belli bir işi yapabilmek ya da belli konullarda
tasarruf kazanabilmek amacyla zikir yapılır Bu yüzden gerekirse Allah yerine şeytan zikri yaplması bile caiz
sayılabilir Zikirler daima bir adede bakar Havas'ta da yol gösteren müridler olabilir fakat Havas genel anlamda
korsan bir yoldur ve kişi tek başına çalışır, kendisini riske atma pahasna bazı zikirleri ve Invocation'lar vird edinebilir Zikrin gayesi ise şu şekilde açklanabilir Tanrının her ismi değişik bir anlama sahiptir Şayet gaye tasavvuf deil de Maji ise Tanrının her isminin anlamı ve deneysel yollardan edinilmiş tecrübelere göre değişiik vasflar temsil eder Hangi amaçla olursa olsun zikri yapan kişi belli bir ismi tekrarlarken onun anlam ve vasflar da bilir En azından onu zikrederken ne yapmak istediğini mutlaka bilir Akıl düşüncelerden arındırıp, zikri tekrarlar Şayet majikal amaçlıysa istediği şeyi imajine eder Zikir tekrarlandkça beyni uyuturur Yaklaşık sekiz dokuzbin tekrardan sonra insan yüksek gerilim hatlarının yakınındayken duyulana benzeyen vnlamalar duymaya başlar Kendi sesine refakat eden ve aynı zikri yapan başka sesler de duyduğunu zanneder Bu kesinlikle zannetme ile ilgisi olan fiziksel bir yanılsama olaydır

Bu şekilde zihin susturulur ve bilinçaltnda yatan zikrin temel anlamı; istenen bilinç üzerine ve zihne hakim
olur Zihin tam olarak susunca ve zikirden başka şey kalmaynca Astral kontaklar açılır Kişi söylediği zikri bile
farketmeyip tam olarak istediği enerji alanı ile bütünlemeli olur Majikal ustalık bunu kısa sürede sağlayabilmek ve istenene uygun enerji alan isteği dorultusunda yönlendirmektir Anlalşıldıgı gibi zikir belli, herhangi bir kelimedir Allah da olur, şeytan da Ancak kelimelerin doğru telaffuz edilmeleri de vibrasyonel açıdan önemlidir

Bülen Kısa

wwwspatyomcom

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.