|  | Kabalistik Meditasyonlar |  | 
|  08-20-2012 | #1 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Kabalistik MeditasyonlarAltın Şafak tradisyonunda majikal eğitimin bir parçası olarak meditasyon tekniği ritüele göre daha az bilinmekle birlikte, en az ritüel kadar önemlidir  Ritüel temel etkin tekniği oluştururken, meditasyon çok faydalı bir alıcı (receptive) tekniktir  Ritüel enerjileri şekillendirirken, meditasyon farkındalığı biçimlendirir; ritüel sembolizmi inşa ederken, kullanılan semboller meditasyonla benliğin bir parçası haline getirilir  İngilizce “meditasyon” kelimesinin alıcı farkındalığın belli modifikasyonlarına dayanan bütün içsel teknikler için kullanılan ortak terim olması çeşitli açılardan talihsizliktir  Latincede meditatio olan terim ilk başta sadece düşünmek demekti, özellikle içten gelen, derin düşünce  Katoliklerin dini fikirler hakkında yönlendirilmiş düşünce pratiğine uygulandığında, Doğu rahiplerinin ve mistiklerinin yöntemlerine o kadar da benzer olmayan –ve daha uygun karşılık gerektiren- bir tarzda kullanılıyordu  Bu şekilde genişleyen kelimenin anlamı tümüyle biçimini yitirene kadar esnedi; öyle ki bugünlerde “meditasyon” kelimesi birçok insan tarafından her türden spritüel ya da sözde spritüel alıştırmaları adlandırmak için kullanılmaktadır  Öte yandan biz “meditasyon” kelimesiyle özel (ve bazı açılardan hayli zor) bir beceriyi, zihinde bir sembolü, sembolün temsil ettiği daha derin gerçeklikle temasa geçmesi için uzun süre zihinde tutma yeteneğini kast edeceğiz  Geçmişte Doğu’ya özgü meditasyon deneyimleriniz olduysa, bu türden bir çalışma size tuhaf gelebilir; tekniği öğrenmek ve kusursuzlaştırmak için kullanılan yöntemler ise daha da tuhaf gelecektir  Öte yandan, burada bahsedilen kabalistik meditasyon sistemi, dünyanın her yerindeki spritüel uygulamalarda ortak olan bazı çekirdek unsurlar üzerine inşa edilmiştir  Baştan söylememiz gerekir ki burada verilen meditasyon sistemi, Altın Şafak’ta kullanılan bir yönteme dayanıyor olsa da, çeşitli türleri olan Kabalistik meditasyon çalışmalarından yalnızca biridir  Bahsedilen bu meditasyon türlerinden bazıları akla gelebilecek her yolla bu kitapta öğretilen yöntemden farklıdırlar  Bunlardan hiçbiri, özellikle bizim öğreteceğimiz, kesinlikle tek “gerçek” veya “doğru” yöntem olarak düşünülmemelidir  Bütün canlı şeyler gibi majikal Kabala da gelişmiş ve çok çeşitli dallara ayrılmıştır; bu yöntemlerin kapsamı ve çeşitliliği bir kafa karışıklığının veya hatanın işareti değil, bir canlılığın işaretidir  Burada Altın Şafak’ın tercih etmiş olduğu yöntemlerin seçilmesinin nedeni, onların Altın Şafak sisteminin bütünsel bağlamında çalışanlar için, çaba ve azim gösterildiğinde çok iyi işlemesi dolayısıyladır  | 
|   | 
|  | 
|  | Kabalistik Meditasyonlar |  | 
|  08-20-2012 | #2 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Kabalistik MeditasyonlarMeditasyona Giriş Burada verilen meditasyon yöntemi, bu kitapta daha önce tartışılan sembolik malzemeye dayanmaktadır  Bu semboller, sanki anlamaya çalıştığınız karmaşık bir makinenin bir parçasıymışlar gibi tek tek, zihne alınmalı, araştırılmalı, incelenmeli, düşüncede evrilip çevrilmelidir  Her sembol, sonra, tekrar yerine konur; öyle ki –benzetmemize devam edersek- makine şalteri açılarak çalıştırabilsin  Bu meditasyon türü, bazı açılardan sıradan düşünceye yakındır  Tek fark, bütün meditasyon boyunca yalnızca bir tek şey düşünmenizdir  Bu o kadar da bilinmedik bir durum değildir; birçok insan bir soruna gark olduğunda bunu yapar  Ne var ki bunu iradeyle her gün yapmak, bambaşka bir şeydir! Hayli basit bazı etkenler, bu beceriyi edinmenize yardımcı olacaktır  Yorgunken veya bir yemek yedikten sonraki iki saat içinde meditasyon yapmaktan kaçının  Bu iki durumda da başınız dönebilir ve bu durum meditasyon için büyük engel oluşturur  Yüksek sesli müzik veya yakındaki televizyon işi güçleştirir ve seçim hakkınız varsa bunlardan da kaçının  Bölüm 10’da işaret ettiğimiz gibi, en iyisi, her gün uygulama seansı için belli bir saat tespit edip ona sadık kalmaktır  Meditasyon söz konusu olduğunda, birçok insan için en iyi vakit sabah, uyandıktan hemen sonraki erken saatlerdir  Bu saatte genellikle fazla gürültü olmaz ve günün stresi ve kafa karışıklığı henüz zihninizi işgal etmemiştir  | 
|   | 
|  | 
|  | Kabalistik Meditasyonlar |  | 
|  08-20-2012 | #3 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Kabalistik MeditasyonlarMeditasyon – Birinci Aşama Belli bir zaman tespit ettiniz ve başlamaya hazırsınız  Bundan sonra yapmanız gereken şey, meditasyon çalışması için ihtiyaç duyacağınız temel becerileri geliştirmektir  Bu çalışma için öğrenmeniz gereken en temel ve önemli beceri gevşek konsantrasyon halidir  Gevşek kelimesine dikkat ediniz; burada sizden istenilen en son şey, konsantrasyon kelimesinin genellikle akla getirdiği dişleri sıkılı olduğu gergin bir haldir  Aşağıdaki alıştırma, kabalistik meditasyon uygulamasına doğru ilk adımı oluşturan bu hale nasıl erişeceğinizi öğrenmenize yardımcı olacaktır; Bu alıştırma için sessiz ve çok fazla aydınlık olmayan bir yere, sırtı dik bir sandalyeye ihtiyacınız olacaktır  Sandalyenin yüksekliği oturduğunuz zaman ayaklarınız yere değecek, baldırlarınız düz duracak şekilde olmalıdır  Ayrıca başınızı çevirmeden görebileceğiniz bir saate ihtiyacınız olacaktır  Ayaklarınız ve dizleriniz bitişik bir şekilde sandalyeye oturun; ellerinizi bacaklarınızın üstüne bırakın ve sırtınız dik olsun  Gözleriniz açık olmalı ve özel bir şeye yönlenmeden ileri doğru bakmalıdır  Birkaç dakikanızı fiziksel bedenin farkına varmaya ayırın  Başınızın üstünden başlayın ve yavaş yavaş ayak tabanlarınıza inin  Hissettiğiniz gerginliklere özel bir ilgi gösterin  Bu gerginlikleri kaldırmaya veya herhangi bir şekilde değiştirmeye çalışmayın, yalnızca onların farkına varın  Bu basit farkındalık eylemi, zamanla bilinci bu gerginliklerin altında yatan düşünce ve duygulara yönelterek, gerginlikleri zayıflatacak ve yok edecektir  Bununla birlikte, meditasyonla ilgili birçok şeyde olduğu gibi, bu da zamana, kendi gelişim hızına bırakılmalıdır  Bütün bu çalışma ve aşağıdaki alıştırma boyunca kıpırdanmadan, yerinizden hareket etmeden, mümkün olduğunca kıpırtısız durunuz; fakat katı, zorla sağlanmış bir hareketsizlik olmasın bu  Buradaki amaç bedeninizi, yaptığınız çalışmaya müdahale etmeyecek dengeli ve gevşemiş bir duruma sokmaktır  Sakın unutmayın, bu amaca ulaşmak epey bir uygulama gerektirebilir  Birçok öğrenci krampların, kaşıntıların ona engel olduğunu, bunların zamanla azalmaktan ziyade arttıklarına tanık olacaktır –bir süreliğine  Fakat uygulamaya azimle devam edildiğinde, beden meditasyon pozisyonunda gevşemeyi öğrenir ve bu güçlükler sona erer  Fiziksel bedeninizdeki gerginlikleri kısa bir değerlendirmeye tabi tuttuktan sonra dikkatinizi nefesinize yönlendirin  İçinizden dörde kadar sayarak ağır ağır nefes alın; birden dörde kadar sayarak nefesinizi tutun; nihayet birden dörde kadar sayarak nefesinizi verin  Tekrar nefes alarak başlayın  Nefesinizi tutarken boğazınızı tıkamayın  Nefes içeride göğüs kaslarıyla tutulmalıdır; göğsünüze hafif sertlikte vurulduğunda nefesiniz dışarı kaçacak şekilde  Bütün bu nefes alıp verme burundan yapılmalı, ağız gevşekçe kapalı olmalı, dil gevşekken dil ucu damağın ön dişlerin arkasındaki kısma değmelidir  Nefes alırken zihniniz çeşitli düşünceleri takip etmek isteyecektir  Ona izin vermeyin  Nefesinizin ritmine odaklanın ve ciğerlerinize giren ve ciğerlerinizden çıkan havayı hissedin  Zihniniz tekrar başka şeylere yönelmeye başladığında, onu tekrar nazikçe nefesinize odaklayın  Zihniniz sizden tekrar tekrar kaçacaktır  Dikkatinizi tekrar nefesinize verin  Uygulama ile bir süre sonra zihninizi durgun tutabildiğinizi göreceksiniz; bu anlarda üzerinize tuhaf bir sükunetin geldiğini ve aynı zamanda dikkatli bir netliğin oluştuğunu göreceksiniz  Bu hal, ulaşmaya çalıştığınız haldir  Bilincine vardığınız anda bu halin elinizden kaçmasına üzülmeyin  Tekrar alıştırmaya dönün  Bir süre sonra aynı hal tekrar yaşanacaktır  Uygulamanın ilk haftası veya on günü bu dörtlü nefes çalışmasını en az beş dakika boyunca yapınız  Bu çalışmayı her gün asgari on dakika yapmalısınız  Yirmi dakikadan daha fazla çalışma, muhtemelen bu aşamada fazla gelecektir  Kuşkusuz bu meditasyon yukarıda bahsettiğimiz sembol meditasyonu değildir  Bununla birlikte kazandırdığı beceri, daha sonra yapacağınız daha ileri çalışmalar için hayati bir öneme sahiptir  Dahası, bu özel alıştırma, gerçek meditasyondan önce zihni temizlemek ve daha sonra da sıradan bilinç durumuna dönmek için kullanılır  Bu teknikte ustalaşmak için harcanan zaman, boşa harcanmayacaktır  | 
|   | 
|  | 
|  | Kabalistik Meditasyonlar |  | 
|  08-20-2012 | #4 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Kabalistik MeditasyonlarMeditasyon – İkinci Aşama Meditasyon uygulamasının ilk aşaması bu alıştırmalar boyunca kullanacağınız odaklanmış bilinç haline hazırlık işlevi görür  Herhangi bir çalışmaya başlamadan önce en az bir ay boyunca uygulanmalıdır  Birçok başka yerde olduğu gibi kabalistik çalışma için en iyi nasihat  eski Gülhaç sloganından gelir: Festina Lente, yavaş acele et  Eğitimin aşamalarını hızla geçmeye çalışmak, atlanmış çalışmaları daha sonra telafi etmek gerekliliği yüzünden daha fazla vakit kaybına neden olacaktır  İkinci aşama çalışmaya başlamadan önce uygulama günlüğünüzü gözden geçirin ve ilk aşama çalışmanızı yukarıda verilen talimatlarla karşılaştırın  Bazı yerlerde tembellik ettiğinizi ya da alıştırmanın koca bir bölümünün atlandığını görebilirsiniz  Herkeste örneğine rastlanan bu şey felaket anlamına gelmez  Tabii eğer hatalarınızı düzeltip yolunuza devam etmediğiniz sürece  Kuşkusuz bu, işin en zor kısmıdır  İkinci aşama çalışmaya hazır olduğunuz vakit Birinci Bölümü açın ilk Küre’yi anlatan paragrafları okuyun ve ardından kitabı bir yana bırakın  Meditasyon oturuşunda oturarak bedeninizdeki gerginlikleri gözden geçirip ardından dörtlü nefes çalışması yapın  Nefes alıştırması sırasında Küre veya herhangi bir şey hakkında düşünmeyin  Nefesin ritminin farkına varın ve görüş netliğinin oluşmasına izin verin  Beş dakikalık dörtlü nefesten sonra normal nefes almaya geçin ve Küre hakkında düşünmeye başlayın  Metindeki betimlemeleri mümkün olduğunca iyi hatırlamaya çalışın  Zihninizin konudan uzaklaşmasına izin vermeden Küre hakkında düşünün  Nihayet zihninizde yükselen fikirler veya imgelerden yalnızca birini seçerek, düşünce veya imge zincirini sonuna kadar takip edin  Yine, zihninizin konudan uzaklaşmasına izin vermeyin  Eğer zihniniz uzaklaşırsa, nazikçe onu geri getirip tekrar başlayın  On beş dakikalık bir alıştırma size yeterli gelecektir  Ardından bir iki dakikalığına dörtlü nefese dönün  Zihniniz tekrar netleştiğinde uygulama seansını sona erdirin  Meditasyon sırasında yükselen fikirler ve imgeleri not etmeyi kesinlikle unutmayın  Küreler’i sayısal sıralarına göre tefekkür etmelisiniz: önce Keter, ardından Hokmah, Binah vs  Her gün farklı bir Küre üzerinde tefekkür edin  Tüm sırayı bitirdiğiniz zaman, tekrar baştan Keter’den başlayın  Meditasyon çalışmasının bir sonraki aşamasına geçmeden önce tüm sırayı en az dört kere tamamlamış olmanız gerekiyor  Kabalistik meditasyonun ilk ve en temel çalışmasıdır bu ve ileride yapacağınız bütün çalışmaların anahtarıdır  Size çok basit ve sıkıcı gelebilir; fakat bu yöntemin gerçek faydalarını ancak ona vakit ayırıp sabırla çalıştığınızda ortaya çıkacaktır  Amacınız zihninizi rahat, fakat kesin bir şekilde seçilen konuya odaklamak olacaktır; bu hal, dörtlü nefes çalışmasıyla eriştiğiniz haldir  Bu çalışma başarıldığı zaman, kabalistik meditasyonun daha derin biçimlerine başlayabilirsiniz  | 
|   | 
|  | 
|  | Kabalistik Meditasyonlar |  | 
|  08-20-2012 | #5 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Kabalistik MeditasyonlarMeditasyon – Üçüncü Aşama Meditasyona dayalı uygulamaların üçüncü aşaması, tıpkı daha önce olduğu gibi, hemen ikinci aşamadan sonra gelir  Bu ve bundan sonra gelecek çalışmaların çerçevesi aynıdır: bedenin ve gerginliklerin farkındalığı, ardından uygun meditasyon, ardından kapatmak için birkaç dakikalık dörtlü nefes  Bu aşama ilk dörtlü nefes çalışmasından sonra başlar  Normal ve yavaş nefes almaya dönün  Zihninizi mümkün olduğunca netleştirin ve bu netlikte Malkut’un –bu kitabın ikinci kısmında verilen majikal imgesini- gözünüzde canlandırın  İmgeyi mümkün olduğunca çok ayrıntı kullanarak parça parça inşa edin ve sonra imgeyi bir bütün olarak görmeye çalışın  Malkut için amacınız, sanki fiziksel gözlerinizle görüyormuş gibi net bir biçimde Siyah bir tahtta oturan genç bir kadın imgesini oluşturmaktır  Aynı şekilde etrafınızdaki boşluğu üzerinizde çalıştığınız Küre’nin rengine sahip özelliksiz bir uzam olarak düşünün  Küre’nin Briah rengini, Yol’un ise Atzilut rengini kullanın  Malkut örneğinde bu renk limon sarısı, koyu kırmızı, zeytin yeşili ve siyahtır  İmgenin bu şekilde inşa edilmesini başarabilmek zaman ve çalışma gerektirir; fakat uyguluma yaptığınız zaman göreceksiniz ki zihnin belli bir konu üzerinde odaklanma gücünü ciddi bir biçimde artırmaktadır  İmgeyi inşa etmeyi bitirdiğiniz zaman, elinizden geldiğince diğer düşünceleri uzak tutarak imgeyi net bir şekilde önünüzde tutun  Bu netlik anında Malkut’a tayin olunan İlahi İsmi içinizden dört kez tekrarlayın  Nihayet İsim ile imgenin solarak zihninizden gitmesine izin verin  En iyisi, herhangi bir Küre veya Yol üzerine yaptığınız meditasyonun ilk üç seansında bundan daha fazlasını yapmamaktır  Bununla birlikte meditasyon çalışması için ayırmış olduğunuz on beş dakikanın tümünü imgeyi inşa etmek için kullanmalısınız  İleride bu aşama, en fazla birkaç dakika sürece olup sizi bir sonraki aşamaya hazırlayacaktır  Bu aşamada yine fazla elle tutulur olmayan bir unsur işin içine girebilir  Ağaç üzerindeki her Küre ve Yol’a tekabül eden bir ruh hali veya duygu tonu vardır; bir müzik parçasının seslerin oyunuyla bir ruh halini yaratması gibi her küre ve yoldan da onun enerjileri çıkar  İngilizce ince duygu hallerini ifade edecek kelime dağarcığına sahip olmadığı için, bu ruh halleri tekabüller tablosuna dahil edilmemişlerdir; fakat Ağaç’taki toplan anlam motifinin önemli bir parçasını oluştururlar  Farklı Küreler ve Yollar üzerinde çalışırken, büyük ihtimalle bunların duygusal haliniz üzerinde belli etkileri olduğunu göreceksiniz; bu duygu haline dikkat verin; özellikle Majikal İmgeyi imgelerken  Zaman içinde bu etkiler net ve istikrarlı bir duygusal tekabül şeklinde cisimleşecektir  Bu algılamanın öneminden ne kadar bahsetsek azdır; diğer birçok şeyi bir yana bıraksak bile bu duygu, görü hallerinde alınan malzemenin sınanması için en sağlam araçları verir  Bu aşamada Majikal İmge’nin ve Ağaç’ın üzerinizde çalıştığınız kısmının renkli küresinin imgelenmesini tamamlar ve bitirirsiniz  Bundan sonraki adım, tıpkı ikinci aşama meditasyonlarda olduğu gibi, meditasyon konusunu zihninize çağırmak ve onun hakkında bir süre genel olarak düşünmektir, sonra konunun belli bir yanını alın ve takip edebildiğiniz kadar uzağa takip edin  Burada yapılacak farklı bir uygulama, belli yanları belli bir düzenle takip etmektir  Düşüş’ün bir sonucu olarak her Küre insan bilincine ilk olarak Olumsuz Erk’inin dengesiz gücüyle girer ve İlahi İsim altındaki dengeli form tecrübe edilmeden önce bu ilk formla karşılaşmalı ve bu form aşılmalıdır  O halde üçüncü aşamadaki ilk meditasyon konunuz Lilit’in imgesi ve anlamı olacaktır  Meditasyona başlamadan önce bölüm yedideki Lilit ve Lilit sembolizmi tartışmasını okuyun ve kendinizde, dünyada, onuncu Küre’de takıntılı korku ve arzunun rolünü anlamaya çalışın  Bu çalışma için minimum meditasyon sayısı üç ile beş arasındadır  Bundan sonra, kendinize başlangıç noktası olarak Yedinci Bölüm’de verilen malzemeyi kullanarak İlahi İsim Adonai ha Arez’in anlamı ve sembolizmi üzerine eşit sayıda meditasyon yapın  Bundan sonra Malkut’a tayin edilmiş olan Başmeleklere, Melekler Topluluğuna ve Gezegensel Küre’ye geçiniz, her birini başlı başına bir meditasyon konusu yapıp enine boyuna keşfediniz  Bunu bitirdikten sonra, onuncu Küre’nin geri kalan sembollerine devam edin ve istediğiniz sırayla onları meditasyon konusu haline getirin  Malkut’un bütün sembollerini bu şekilde çalıştıktan sonra, Otuz İkinci Yol’a geçin  Buradaki semboller Yedinci Bölümde verilen sıraya veya size uygun gelen bir sıraya göre işlenebilirler  Tıpkı Malkut’ta çalıştığınız gibi bu sembolleri araştırın  Yol Çalışması’na başlayıp Ağaç üzerinde görüyle yükselmeye geçmeden önce bu sembolleri tam anlamıyla kavramanız gerekir  Otuz İkinci Yol ile ilgili çalışmayı bitirince, kitabın ikinci kısmında verilen sıraya göre Küre ve Yollar üzerinde çalışmaya devam edin  Her bir Küre ve Yol üzerinde bu şekilde çalışıldığında, çalışma belki bir ay, belki daha uzun sürecektir  Bu şekilde gerçekleştirilecek Ağaç üzerinde yükselme çalışması üç yıl kadar bir sürede tamamlanabilir  Elbette bu epey bir sorumluluktur ve bu sorumluluğu üstlenip üstlenemeyeceğinize karar verecek tek kişi sizsiniz  Öğrenmenin bu aşamasında her uygulama seansında meditasyon için ayırdığınız vakti arttırmanız gerekir  Ağaç üzerinde Keter’e kadar yükseldiğinizde, meditasyonlarda mümkünse yarım saat geçirmek isteyeceksiniz  Burada başka yerlere göre daha fazla kendinizi yanlış yönlendirme eğiliminde olacaksınız; meditasyon için kullandığınız odadaki saat en iyi dostunuz olacaktır – tabii en nefret ettiğiniz düşmana dönüşmezse  | 
|   | 
|  | 
|  | Kabalistik Meditasyonlar |  | 
|  08-20-2012 | #6 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Kabalistik MeditasyonlarMeditasyon – Dördüncü Aşama Meditasyon ve Yol Çalışması ile Ağaç üzerindeki yükselmeyi bitirdiğiniz vakit Küreler’in ve Yollar’ın sembolizmi sizin için yüzeysel olmayı aştığında, bu meditasyonların son aşaması başlar  Bu aşamadaki teknik üçüncü aşamadakiyle aynıdır: değişen tek şey çalışmanın hedefi ve yönüdür  Bu aşamadaki göreviniz Ağaç’ın çeşitli unsurlarını bir birlik içinde sentezlemek olacaktır  Kullanacağınız araçlar II  Bölümde tartışılan Ağaç’ın içsel yapısının unsurlarıdır  O halde, Majikal İmge ve İlahi İsim aracılığıyla Keter’in enerjilerini, sanki Küre’nin sembolizmi üzerine çalışıyormuş gibi bağlantılandırmakla başlayın  Fakat bu sefer meditasyon konunuz Keter’den görüldüğü haliyle en üst Üç küredir  Üçlüyü oluşturan üç Küre’nin ve Yol’un birbirleriyle etkileşimini keşfedin  Keter sembolizmi ile üçlünün diğer kısımlarının sembolizmi arasındaki ilişkileri takip edin  Bu meditasyonlar sırasında elinizden geldiğince Keter perspertifine bağlı kalmaya çalışın  Her şeyi mutlak birlik ölçütüyle değerlendirin  Üçüncü aşamadaki meditasyon size ilk Küre’yi kendi yapan özel kalite ve Keter’in Ağaç’la ilişkisi üzerine bir kavrayış geliştirmiş olmanız gerekir; dördüncü aşamada bu bilgi bir rehber olarak kullanılmalıdır  İkinci adım olarak, diğer seanslarda, bakış açınızı İlahi İsmi ve Majikal imge vasıtasıyla İkinci Küre’nin enerjileriyle temas kurarak Hokmah’ın perspektifine geçin ve ilk temel üçlüyü saf dinamik güç açısından değerlendirin  Sonra, aynı şeyi Binah açısından yapın  Aynı dizide yapılacak diğer meditasyonlarda geri kalan temel üçlüleri, Üç Sütunu ve küçük üçlüleri keşfedeceksiniz  Tam anlamıyla hepsini bitirdiğinizde ve onlar arasındaki her ilişki size bir anlam ifade ettiğinde, Kılıç’a ve Yılan’a geçin; yani, önce tek tek her bir küreyi her küre açısından anlamaya çalışın, ardından her Yol’u diğer yollar açısından kavramaya çalışın  Nihayet, meditasyonunuzda bütün Hayat Ağacı’nı Bir kılın ki otuz iki Bilgelik Yolu’ndan her birinin diğerleriyle ilişkisini kavrayasınız  Bütün bu çalışma hem üçüncü hem dördüncü aşamadaki meditasyon malzemesinin tekrar tekrar işlenmesini gerektirecektir  Bu bilinçli olarak yapılan bir şeydir ve belli bir yere kadar da mecburidir  Meditasyon uygulamasında içgörüler içgörülere eklendikçe, Keter ile Hokmah’ın ilişkisi, her ikisinin Binah’la ilişkisi anlaşıldığında, yalnızca ikisinin ele alınmasından farklı görülecektir  Layık oldukları şekilde ele alındıklarında birkaç yıl daha sürecek olan bütün meditasyon çalışmalarınızı bitirdiğiniz zaman, yeni kavrayış düzeyleri sizin için bildik hale gelmiş olacağından, bu ilişkilere dair kavrayışınız çok çarpıcı bir şekilde değişecektir  Meditasyon çalışmalarının anlatımı burada sona ermektedir  Fakat majikal çalışmanın bu etkili yönteminin kullanım alanlarının hepsinden bahsedilmemiştir  Ağaç üzerinde yukarı ve aşağı ilerlerken geliştirmiş olduğunuz beceriler Altın Şafak tradisyonunun majikal Kabala’sının içinde ve dışındaki alanlarda, örneğin kutsal geometri sanatı ve ilminin etüdünde ya da simya gizemlerinin anlamlarıyla boğuşmada, majikal felsefenin derinlikleriyle keşfetmede veya geleneksel inisiyasyon ritüellerinin iç yapısı ve işleyişinin kavranmasında kullanılabilir  Meditasyon tekniği bir maymuncuk gibi sayısız kapıyı açar   | 
|   | 
|  | 
|  |