|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
bilinçaltına, reklamlar, saldırı, subliminal |
![]() |
Subliminal Reklamlar (Bilinçaltına Saldırı) |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Subliminal Reklamlar (Bilinçaltına Saldırı)Bilinçaltını etkilemeyi amaçlayan reklamlara (mesajlara) subliminal reklam adı verilir ![]() ![]() 1-Reklam afişleri, logoları ve benzeri nitelikteki görsel malzemenin içine saklanmış şekil, kelime ve rakamlar yoluyla 2-Gözle algılanamayacak kadar kısa süreyle ve sık patlayan flaşlar şeklinde sinema ya da televizyon görüntüsü yoluyla 3-İşitsel yollarla Bu yöntem, bir ürünün reklâmını yapmaktan, bir inancın ya da görüşün propagandasını yapmaya kadar varan geniş bir perspektifte kullanılmaktadır ![]() Aşağıdaki resim Pepsi'nin 1990 kampanyasından bir görüntü ![]() ![]() ![]() Bu haliyle herhangi bir sorun yok, fakat biliyoruz ki bu tip kutu içecekler üstüste dizilerek alışveriş merkezlerinde sergilenir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En tanınmış örneklerden biri de Camel sigara amblemidir ![]() ![]() ![]() Aslında burada bir arketip kullanılmışsa bu cinsellikten öte kültüre ve dine dayalı mitolojik bir nitelik taşıyor da olabilir ![]() ![]() -Bir iddiaya göre de deve resminin arka kısmında gizli bir S-E-X yazısının yer aldığıdır ![]() ![]() ![]() Amblemine dikkatle bakılacak olursa bir deniz kızı görülüyor ![]() ![]() ![]() Eliyle iki kenara ayırdığı sanki balıklar! ama Starbucks'ın eski logosuna göz atıyoruz ve görüyoruz ki aslında kendi bacaklarını tutmuş! ![]() Yukarıdaki resimler soldan sağa doğru Starbucks'ın yeniden eskiye doğru logolorıdır ![]() ![]() -Bundan sonrakiler maalesef çocuklara yönelik film, mecmua ve materyallerde yapılanlar ![]() ![]() ![]() Disneyland filmlerinden Aslan Kral ve ondan bir sahne ![]() ![]() ![]() ![]() -Biraz daha eskiye gidelim, aşağıda, İngiltere'de sarı sayfalardan bir reklam: Laid By The Best ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ve diğer subliminal resim ve reklamlar Konuyla ilgili başka resimler: ![]() ![]() ![]() ![]() Sizce burada çoçuklara ne ögretiliyor ![]() ![]() ![]() ![]() (ALINTIDIR) |
![]() |
![]() |
|