|  | 152-Mm Top-Obüs M1937 (Ml-20) Üretim Hikâyesi |  | 
|  08-20-2012 | #1 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   152-Mm Top-Obüs M1937 (Ml-20) Üretim HikâyesiÜretim hikayesi Çarlık Rusya'sı Ordusundan Kızıl Orduya kalan topçu sınıfı *****lar içerisinde Schneider firması tarafından geliştirilen 152-mm kuşatma topu M1910 da bulunuyordu  1930 lu yıllarda iki defa modernize 152-mm top M1910/30 ve 152-mm top M1910/34 adında iki farklı modeli bulunuyordu  Buna rağmen topun hareketlilik, yükselme açısı ve yanal dönüş hızının arttırılması gerekiyordu  1935 ile 1936 yıllarında Motovilikha bulunan Fabrika No  172 (bilinen adı Perm Fabrikası) bünyesinde Ana Top Bölümünün isteği üzerinde modernleştirme çalışmasına başlandı  Fabrika tasarım bölümünün kısa sürede ML-15 ve ML-20 adında iki top geliştirdi  İki topta M1910/34 topuna ait namlu ve geri tepme sistemini kullanıyordu  ML-20 bunların yanında M1910/34 e ait tekerlek, taşıma sehpası ve süspansiyonları kullanıyordu  ML-15 Nisan 1936 tarihinde başlayan deneme atışları yapılan değişikliklerin ardından Mart 1937 tarihinde yeniden başladı  ML-20 modeli ise Kasım 1936 dan başlayan ve sonraki seneye kadar uzanan denemelere tabi tutuldu  Yapılan elemelerin ardından (en çokta taşıma sehpası ile ilgili sebeplerden) ML-20 modeli seçildi  Üretimi 22 Eylül 1937 tarihinde başlanan topa resmi olarak 152-mm obüs-top model 1937 oldu  Neden ML-20 modelinin seçildiği tam bilinemiyor  ML-15 daha hafif (500 kg çatışma ve 600 kg taşıma ağırlığı daha azdı  ) ve da iyi hareket kabiliyetine sahipti  (azami çekilme hızı 45 km/s)  ML-15 in olumsuz tarafı ise karmaşık taşıyıcı sehpasıydı  (bununla beraber ML-20 nin son modellerinde ML-15 e ait sehpanın parçaları kullanıldı)  Bazı kaynaklara göre bunun sebebi ML-20 nin daha ucuz olması ve M1910/34 ile benzer özelliklerinden ötürü üretiminin kolay olasıydı  Kaynak : Wikipedia | 
|   | 
|  | 
|  |