Şark Ekspresi İ. Dünya Savaşı Sonrası |
08-19-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Şark Ekspresi İ. Dünya Savaşı SonrasıI Dünya Savaşı sonrası 1919'da yeniden seferlerine başlayan Şark Ekspresi 1905 yılında açılan simplon tünelinin ismiyle 'Simplon Orient Express' olarak anılmaya başlandı Şark Ekspresinin yeni sefer güzergahından I Dünya Savaşının mağlupları olan Almanya ve Avusturya'nın istasyonları çıkarıldı Böylece Şark Ekspresi, Paris Lozan Milano ve Venedik üzerinden 58 saatte İstanbul'a ulaşmaya başladı 1929'daki büyük ekonomik bunalım trenin yolcularının azalmasına yol açtı Şark Ekpresi çeşitli roman ve filmlere konu oldu Ünlü İngiliz polisiye roman yazarı Agatha Christie 'Şark Ekspresinde Cinayet' isimli romanını 1934 yılında yayınladı Şark Ekspresi sadece yolcu treni değildi Tren, çeşitli ticaret eşyalarını karşılıklı olarak İstanbul'a ve Paris'e taşıyordu İstanbul'da Fransızca olarak yayınlanan La Patrie gazetesinde yayınlalanan haberlere göre 1925 Şapka İnkılabından sonra binlerce şapka ve kasket Şark Ekspresiyle İstanbul'a getirildi II Dünya Savaşı (1939-1945) sırasında Şark Ekspresinin seferleri tekrar kesintiye uğradı II Dünya Savaşından sonra Trenin güzergahı üzerindeki ülkelerin bir kısmında sosyalist rejimler kuruldu Soğuk savaş sebebiyle çeşitli kısıtlamalarla karşı karşıya kalan ve gittikçe önemini kaybeden Şark Ekspresi son seferini 27 Mayıs 1977 tarihinde gerçekleştirdi Trenin vagonları Montecarlo'da satıldı Agatha Christie'in 'Şark Ekspresinde Cinayet' isimli romanınına konu olan trenin iki vagonu bir İngiliz tarafından satın alındı Vagonlardan bazıları Fas Kraliyet Sarayı Müzesi tarafından satın alındı Society Expeditions isminde bir kuruluş tarafından düzenlenen ve sembolik bir anlam taşıyan, Şark Ekspresinin 100 yıl seferine dünyanın değişik ülkelerinden gelen 100 kadar ünlü katıldı Günümüzde senede bir kez eylül ayında olmak üzere seferlerine devam etmektedir Kaynak : Wikipedia |
|