Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Genel Kültür & Serbest Forum > ForumSinsi Ansiklopedisi

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
bakış, cry, genel

Far Cry 2 Genel Bakış

Eski 08-20-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Far Cry 2 Genel Bakış




Genel Bakış
Oyun açık uçlu tarzdadır, oyuncu ufak tefek bazı kriterler göze alınmadığı takdirde oyunu istediği biçimde oyunu bitirebilir ve birçok kararı almada özgürdür Oyun baştan sona Afrika çöl'lerinde, orman'larında, sulak alan'larında geçmektedir Oyunda bir yerden başka bir yere gitmek için araçlar, tekneler, kamyonlar ve yelken kanatlar bulunmaktadır
Oyun içinde oyuncuyu dıştan gösteren hiçbir video bulunmamaktadır ve oyuncu her zaman suskundur, hiçbir zaman konuşmaz Sadece verilen görevleri yapar Karakter, başlangıçta ***** taciri olan ve gerçek adı bilinmeyen Çakal lakaplı kişiyi öldürmek için merkez Pala'ya gelir ama başına gelmeyen kalmaz Sıtma hastalığına yakalanmıştır, bu yüzden asıl amacını hiçbir zaman yapamaz Çakal, oyun içersinde son zamanlarda ülke sınırlarına yapılan ***** akışından sorumlu ***** taciri olarak tabir edilmektedir Jackal sattığı *****lar yüzünden hükümetin devrilmesine ve hakimiyeti kominist yapılanmaların ele geçirmesine yol açtığı söz edilmektedir Devlet içinde UFLL ve APR adında birbirine tam anlamıyla düşman iki örgüt ortaya çıkmıştır Çakal iki örgüte de ***** satmıştır bu yüzden çatışmalar sürekli hale gelmiştir Ülkenin yerlileri vatanında göç etmek zorunda kalmıştır
Oyun içinde gezinmek bazı noktaları mesken tutan gerilla askerleri yüzünden çok da kolay değildir Bu askerler bazı stratejik noktalarda konuşlanıp karakterin o yerden geçtiği sırada üzerine ateş açmakta ve araçlara binip kovalamaktadır
Gamespot sitesinin izlenimlerine göre araç ve ***** kullanımı gerçeğe oldukça yakın olmakla birlikte hem araç hem de *****lar zaman içinde hasar alıp yıpranabiliyor Yanan çayırların gerçekten kül olduğu, el bombasıyla patlatılan bir ağacın hasar aldığı dinamik ortamda bu hasarlar doğanın kendisini yavaş yavaş yenilemesiyle düzeliyor Tam bir gece/güzdüz döngüsünün olacağı oyunda geceleri uyumak için sakin mekan bulmak gerekecektir
Birçok birlik ve araç takdim edilmiştir; düşmanlar sadece insan askerleri içine almaktadır, fakat Far Cry'da bulunan Trigenler gibi bilim-kurgu yaratıkları bu oyunda yer almamıştır Buna ilaveten, Far Cry Instincts'teki ve onun eklenti paketlerindeki oyuncu karakterinin mutantlaşması Far Cry 2'de yer almamıştır Aynı zamanda bir gece-gündüz döngüsüne ve fırtına, rüzgar gibi değişik hava durumlarına sahip dinamik hava sistemi bulunmaktadır Oyundaki zaman kavramı yapay zekayı olumlu yönde etkilemekte ayrıca düşmanların uyanıklık ve saldırganlık özellikleri bakımında değişkenlik göstermesini sağlamaktadır örneğin bir düşmanın geceleyin biraz farkındalığı artmakta fakat gizlenmekte olan oyuncuyu göremez durumda olur, ancak öğle saatleri sırasında düşmanlar gölgede otururlar ve uzun mesefaden bile oyuncunun varlığını tespit edebilirler
The health system is similar to that of Medal of Honor: Airborne and Pariah, where the health status bar is divided into five segments, each of which automatically refills if it is not depleted and the player finds cover for a few seconds Unlike the previously mentioned games, instead of random health pickups being dropped by enemies or hidden throughout the map, the player is able to carry a limited supply of syrettes (presumably filled with morphine), which can be injected into the character's arm at any time to fully replenish the player's health The player can obtain more syrettes by searching first aid boxes located throughout the game world When nearing death (only one health bar remaining), the player's character must perform a brief first aid on himself; for example, the player must dig bullets out of the body when shot and pat himself down when on fire or ***** certain bones back into place


*****lar




Oyuncu karakterinin hedefi: Jackal


Oyuncunun aynı zamanda savaş tüfekleri, nişancı tüfekleri, roket atarlar ve hafif taramalı tüfekler dahilinde gerçek *****ların geniş çaptaki cephaneliklerine erişme olanağına sahiptir Oyun içinde bu *****lar üç çeşide ayrılmaktadır: Birincil *****lar, çoğunlukla iki elle tutulabilen piyade tüfeği, nişancı tüfeği ve çifte gibi *****lardır; İkincil *****lar ise, bir elle tutulabilen, tam otomatik veya yarı otomatik tabancalar, küçük bir bomba atar, ev yapımı ********* maddeler; Özel *****lar, çoğunlukla ağır *****lardan oluşmaktadır örneğin hafif taramalı tüfekler, roket atarlar ve zehirli oklar atan tüfekler Bu üç ***** türüne ek olarak da, her daim taşınabilen pala benzeri bıçaklar da vardır Geniş bir oynanılabilirlik içeren oyunda tüm bu *****lar bir süre sonra eskiyor *****lar kullanıla kullanıla kirleniyor ve tutukluk yapmaya eğimli hale geliyor ve nihayetinde tamamen kullanılamaz oluyor Oyuncu ***** dükkanlarından ***** satın alabilir, bir kere ***** aldı mı sınırsız cephanelik temin edebilir ve beraberinde manual olarak *****ların doğruluk ve güvenilirlik özelliklerini de geliştirebilir Çoğu *****lar ticaret yaptığımız ***** şirketinin rakibinin ***** taşıyan konvoyunu yok ederek açılabilir

Birincil *****lar: çoğunlukla iki elle taşınan taarruz *****ları, nişancı tüfekleri ve çifteler
İkincil: çoğunlukla bir elle taşınabilen tam otomatik ve yarı otomatik tabancalar, küçük bomba atar, küçük ev yapımı *********lar
Özel: çoğunluklar daha ağır *****ları kapsayan hafif makineli tüfekler, roket atarlar ve zehirli ok fırlatan nişancı tüfekleri



***** Sıkışması
Oyunda öldürülen düşmanlardan ele geçirilen ve eskimiş tüm *****lar sıkışmaktadır Eskiyen *****lar gerçek hayattaki gibi kirlenir ve bir süre sonra tamamiyle kullanılamaz hale gelir Oyuncu ***** dükkanlarından belli bir ücret karşılığında ***** satın alabilir ve sınırsız cephane elde etme hakkına sahip olabilir Ayrıca satın alınan *****ların doğruluk ve güvenilirlik özellikleri geliştirilebilir
Gerçekçilik
Oyunda *****ların belli bir süre sonra kullanılamaz hale gelmesi ve devingen hava sistemi gibi önceleri sözü edilen özellikler bulunmaktadır Hem de oyuncu bir noktaya ulaşmak için elinde kağıt harita tutup portatif (GPS) bir navigasyon sistemini kullanması gerekmektedir, fakat bunlar oyuncu çevrede gezindiğinde otomatik olarak güncellenmektedir Oyuncu arabalar, nişancı kuleleri, cephane kamyonetleri ve binalar gibi nesneleri harita üzerinde izleyebilmek için etiketleyebilir Oyuncu karakteri ölmek üzereyken, kendisine ilk yardım yapması için komut vermelidir; örneğin, oyuncu vurulduğunda kurşunları vicudundan çıkartmalı ve ateş altındaysa oradan uzaklaşmalıdır Taşıtların hasarı gerçeğe yakın yapılmıştır, araç hasar aldığında oyuncu aracı onarmalıdır




Far Cry 2'de paranın yerine elmaslarla ticaret yapılmaktadır


Far Cry 2'de oyuncu karakterinin bir barda gizlenmekte olan dostları


Oyuncu aynı zamanda sıtmayla boğuşmaktadır Sıtmanın etkisi görüldüğünde gerçek saate göre her 30 veya 40 dakikada bir oyuncu hap almalıdır İlaç bittiğindeyse, ilaç almak için tek bir görev yapmalıdır Oyuncu saygınlığı çoğaldıkça ve oyuncunun adı çıktıkça, tıbbi tedavi sağlamak daha da zorlaşıyor Oyuncu sağlığını düşündükçe, daha sağlıklı olur ve iyileşmesi hızlanır Karakter daha dayanıklı olduğu sürece; daha hızlı depar atabilir, su altında nefesini uzun süre tutabilir Bunlar gerçekleşmesi için oyuncu düzenli olarak hap almalıdır Buna rağmen oyuncu boş olduğunda veya yan görevleri yaptığında tedavi sağlamak zorunda değildir; sadece ana görevlerde hap kullanması gerekiyor
Dunia Motoru oyunda karmaşık düzene ve olaylar döngüsüne olanak sağlar; oyunda gece gündüz döngüsü bunun yanında ağaçların ve bitkilerin yenilenme özelliği bulunmaktadır Çapışmalar sırasında oyuncuya avantaj veya dezavantaj sağlayan kıvılcım parçası, benzersiz bir ateş yayılma düzeneği sayesinde yayılarak büyük çalılıkların yanmasına yol açmaktadır Ateşin tepkisi rüzgarın hızı, rüzgarın doğrultusu, yağmur ve bitkilerin türüne bağlıdır Örneğin, bir ateş parçası kuru, otlak düzlüklerde ve çayırlıklardaki gibi gür ve nemli ormanlarda hızlıca yayılmaz
Oyunda çeşitli türlerde Afrika yabani hayvanlarla karşılaşmak mümkündür ve bunlar düşmanı başka tarafa çekmede bunun yanında da onları oyuncunun varlığından haberdar edebilirOyundaki tüm hayvanlar zerbalar, wildebeet antilobu, ceylanlar, mandalar, impala antilopları ve gemsbok antilopları gibi otçullardır
Bazı eleştirmenlere göre suya dalarkenki odaklanma çok ileri götürülmüş ve oyuncuları çileden çıkartan bir sorun olarak görülmüş hatta berbat oyun tasarımı oyuncu karakterini ölümüne neden olduğu söylenmiştir

Kaynak : Wikipedia

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.