Tüketici Hakları Nasıl Aranır |
|
|
#1 |
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Tüketici Hakları Nasıl AranırTüketici Hakları Nasıl Aranır Tüketici Hakları Nasıl Aranmalı Bir malı aldıktan sonra ayıplı olduğunu fark ederseniz; Satın aldığınız tarihten itibaren 15 gün içinde şunlardan birini yapma hakkına sahipsiniz; - Ayıplı malın değiştirilmesini, - Ödediğiniz bedelin iadesini, - Ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesini, - Ücretsiz olarak tamirini talep edebilirsiniz ![]() - Eğer malın ayıbı gizli ise veya hile ile gizlenmişse, hakkınız 2 yıldır ![]() - Ayıplı bir maldan dolayı maddi veya manevi bir zarara uğramışsanız bu zararınızı, satıcı veya üretici veya ithalatçı karşılamak zorundadır ![]() - Bir şikâyetin çözümlenmesinde zorlanıyorsanız daha fazla çaba gösterin ![]() - Size zorluk çıkaran veya yardımcı olmayan satıcıya, hakem heyetine gideceğinizi söylemeniz bile yeterli olabilecektir ![]() - Haklı olduğunuza inanıyorsanız, hakkınızı aramak için size gösterilen tüm yollara başvurun ![]() - Zira böyle bir durumda hakkınızı aramazsanız sadece sizin zarara uğramanız değil, aynı zamanda tüketiciye saygılı olmayan satıcıyı ödüllendirmek ve başkalarının da benzer zararlara uğramasına sebep olmak anlamına gelir ![]() alıntı |
|
|
|