|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
alkollü, araştırdı, düzenlemelerin, içkilerle, ilgili, karşılandığını, yeni |
![]() |
Alkollü İçkilerle İlgili Yeni Düzenlemelerin Nasıl Karşılandığını Araştırdı |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Alkollü İçkilerle İlgili Yeni Düzenlemelerin Nasıl Karşılandığını AraştırdıTürkiye'nin İlk Online Araştırma Şirketi Dorinsight "Alkollü İçkilerin Satışına ve Sunumuna İlişkin Usul Ve Esaslar Hakkında Yönetmelik"İn Halk Tarafından Nasıl Karşılandığını Araştırdı ![]() Şirket bu kapsamda, tüketicilerin yeni düzenlemelere yaklaşımını ve yönetmeliğin alkollü içecek sektörüne etkilerini ülke çapında değerlendirdi ![]() ![]() ![]() ![]() DORinsight, araştırmaya katılanların %30'unun alkol kullanmadığını, %17'sinin alkolü sık tükettiğini, %21'inin ayda birkaç kez içtiğini, %31'inin ise sadece özel günlerde alkollü içki kullandığını açıkladı ![]() Halkın %56'sı alkol yasağına olumsuz bakıyor ![]() ![]() ![]() DORinsight'ın araştırmasına göre, halkın yarısından fazlası içki yasaklarını olumsuz karşılıyor ![]() ![]() ![]() ![]() Sunuş yaşının 24 olmasını olumlu bulunuyor ![]() ![]() ![]() Davet ve organizasyonlarda içki sunuş yaşının 24 olarak düzenlenmesini olumlu bulanların sayısı, olumsuz bulanlarla eşit durumda ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Alkol yasağı içki tüketimini etkilemeyecek ![]() ![]() ![]() Alkollü içecek tüketenlerin %78'lik çoğunluğu, yeni düzenlemelerin içki satışına herhangi bir etkisinin olmayacağını öne sürüyor ![]() ![]() ![]() Promosyon yasakları satışları azaltacak ![]() ![]() ![]() Promosyon yasaklarının satışa etkisi konusunda alkol tüketen ve tüketmeyen kesimin hemfikir olduğu görülüyor ![]() ![]() ![]() Alkol firmalarının, kültür, sanat, spor sponsorluklarında sakınca yok ![]() ![]() ![]() Araştırmaya katılanların %69'u, alkol firmalarının festival, konser gibi kültür sanat aktivitelerine ya da spor takımlarına sponsor olmasında hiçbir sakınca görmüyor ![]() ![]() ![]() Kaynak: haberler ![]() |
![]() |
![]() |
|