Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Toplum ve Yaşam > Beslenme, Diyet ve Sağlık > Genel Sağlık

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
amacına, geliştirilmesi, pazarlama, sağlığın, sağlık, sosyal, yönelik, yönetimi

Sağlık Yönetimi- Sağlığın Geliştirilmesi Amacına Yönelik Sosyal Pazarlama

Eski 08-17-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Sağlık Yönetimi- Sağlığın Geliştirilmesi Amacına Yönelik Sosyal Pazarlama





SAĞLIĞIN GELİŞTİRİLMESİ AMACINA YÖNELİK SOSYAL PAZARLAMA

Doç Dr Ruhi Selçuk Tabak


Kotler ve Zaltman 1971 yılında sosyal pazarlamayı şöyle tanımladılar: “Pazarlama prensiplerinin ve tekniklerinin sosyal bir sonuç, fikir veya davranışa ulaştırılması amacıyla kullanılmasına denir”(4)


Geleneksel olarak sağlık eğitimi kampanyaları şu inanışa dayanılarak yapılmaktadır; eğer insanlara bir konu hakkında bilgi verilirse bu, onların bilgi düzeyinde ve sonuç olarak da tutum ve davranışlarında bir değişiklik yaratacaktır Sosyal pazarlamacılık, genellikle halk eğitim kampanyalarının başarısız kaldığı ama ticari reklamcılığın başarılı olduğunun fark edilmesiyle doğmuştur Hyman ve Sheatsley (1947) halk eğitim kampanyalarının niçin başarısız kaldığını incelediler ve aşağıdaki sonuçları buldular:


1 Çok sıkı ve sert bir “hiç bir şey bilmeyen “çetin ceviz tabaka vardır ve bunlara halk eğitimi kampanyalarıyla ulaşılamaz


2 Genel kitlenin konuya öncelikli ilgisi arttıkça bireysel bir cevap ihtimali artmaktadır Eğer az kişi ilgilenirse az kişi cevap verecektir


3 Yeni bir bilgiyi kabullenme, verilen bilginin kitlenin öncelikli tutumlarıyla yarışabilme gücüne bağlıdır


4 Verilen bilgiyi içeren yazılardan, insanlar kendi inanç ve değerlerine göre değişik şeyleri anlarlar Aynı bilgiye değişik insanlar değişik cevap verirler(3)


Ticari reklamcılık toplumun mevcut tutum ve davranışlarına göre işleyerek bu tutum ve davranışları kanalize etmeye çalışır


Karşılaştırma: Sosyal Pazarlama ve Ürün Pazarlama


1Sosyal pazarlama bir finans kazancı amacı gütmez


2Alışveriş mekanizması da finansal değildir


3Sosyal pazarlamada ürün dokunulamaz bir şeydir (intangible)


4Sosyal pazarlamada ürün heterojendir


5Ürün pazarlama birbiriyle çelişen mesajları sorun etmez


6Sosyal pazarlama mesajı halihazırdaki bilgi kadar güçlü olabilir(2)



Sosyal Pazarlamada Ürün


Sosyal ürün bir fikir, bir pratik veya bir dokunulabilir nesne olabilir


İnanç


Bir inanç denince olgusal bir şeyin kavranması anlaşılır, örneğin, kondom kullanımı HIV geçişini önler

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.