![]() |
Gemisini Yürüten Kaptan... |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Gemisini Yürüten Kaptan...YÖNETİM Başkaları yoluyla sonuç elde etme tekniği, en çok üstünüzden yakınırsınız üstünüzün kaderinizi hep elinde tutacağını sanırsınız ![]() ![]() Patrona hiç bir zaman mantıksız ve tutarsız olduğunu söyleme ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Asıl sorun çalışmalarınızı patronunuza haberdar etmemenizdir ![]() YARGI GÜCÜ Patron sizi tanımıyordur onu ilgilendiren sadece sonuçlardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ÖDÜL ALMAK VERMEKTEN DAHA KOLAY Patron ödülden kaçınabilir Astlarından birini önemli bir toplantıya götürerek yada sık sık isminden söz ederek översem neden umduğu terfiyi yada maaş zammını alamadığını sorar ![]() Patron astın sorun getirmesini istemez ![]() ![]() ![]() EĞİTİM GELİŞTİRME Birinin eğitim yeteneklerini geliştirmekte ayrı bir yeteneği gerektirir ![]() ![]() ![]() GÜÇ Patronunda gücünün sınırları vardır ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gemisini Yürüten Kaptan... |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Gemisini Yürüten Kaptan...KENDİNİZİ BİR AST OLARAK GÖRÜN Yetki ve güç arasındaki farklılıklar başka taktiklere başvurdurur ![]() ![]() ![]() Değer yargılarınızı sık sık gözden geçirin (tahşidat ayaktaki nasır gibidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yöneticilerin ortak ihtiyacı güce sahip olmak kontrolü elinde tuttuğunu hissetmek, yetkilerini kullaanabilmektir ![]() Hiçbir yönetici sürprizlerden hoşlanmaz ![]() ![]() Bir ast olarak yeni birşey deneyecekseniz patronunuzu önceden uyarmalısınız ![]() ![]() ![]() ![]() Yönetici herkesten çok hayranlık özlemi içindedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vazifeyi tam yapmış olmanın olağanüstü bir yanı yoktur ![]() ![]() ![]() Patronunuz sizi eleştirileriyle üzdüyse hemen tepki göstermeyin ![]() ![]() Kendinizi beğendirmek için farklı olmaya çalışın ![]() ![]() Patronunuzu değiştiremezsiniz boşuna uğraşmayın ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gemisini Yürüten Kaptan... |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Gemisini Yürüten Kaptan...YETKİ VERME SORUNU Astlar genellikle daha fazla yetki ister ![]() İnisiyatif seçebilme ve karar verebilme özgürlüğü öte yandan sağduyulu davranma anlamına gelir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bir yöneticinin kesin ya da tatminkar bir sonuç alabilmek için astlarına çok geniş özgürlük vererek hedeflerine ulaşmayı amaçlamasıdır ![]() ![]() ![]() Astlarıma işleri yürüten, ilmeleri için tam yetki vermek gerektiğini amaçları açık seçik koymak önemlidir ![]() ![]() UZMANLARLA ÇALIŞMAK Uzmanın mesleki bilgisini doğrudan değerlendiremezsiniz ![]() ![]() Uzman ne istediğinizi araştırıyor mu Sorununuzu dile getirirken, ne dediğinizi hemen anladı mı?yoksa daha ayrıntılı bilgimi istiyor?Cevapların çoğunu biliyormuş gibi bir tavır takındı mı? Uzman, çalışma süresince durumun ayrıntılarını sizden yada öteki çalışanlardan öğrenecektir ![]() ![]() Arayacağınız ikinci özellik uzmanın ne kadar açık seçik konuştuğudur ![]() ![]() ![]() ![]() Uzmanın tecrübelerini öğrenirken yöneticilerin keşfedemedikleri bir yön daha vardır: uzman sınırlarını biliyor mu?Bu sınırlar nelerdir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Uzmanı değerlendirmede bir yol daha vardır ki oda onun diğer ilgi alanlarını sormanızdır, böylece konusu hakkında yorum yapamasanız dahi diğer işlerindeki tutumu size fikir verebilir ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gemisini Yürüten Kaptan... |
![]() |
![]() |
#4 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Gemisini Yürüten Kaptan...UZMANLARIN YÖNETİLMESİ Uzmanları gözlemde ölçüler Size göre hızlımı yoksa yavaş mı çalışıyor? Sorunun önemini abartıyor mu yoksa küçültüyor mu? Organizasyonda çalışanlarla anlaşa biliyor mu? Teşhis etmekte hızlı, harekete geçmekte ağır mı? Ayrıntılarımı yoksa genel durumu geniş olarak görmekte mi daha başarılı? Uzmanınızın çalışmalarını hızlandırma çabalarından vazgeçmelisiniz ![]() Uzmanınız size birşey öğretmiyorsa aradığınız kişi olmayabilir ![]() Başarının sırrı basit bir cümleyle açıklanabilir ‘’eğitimi eğitimcilerin elinden alın ![]() ![]() ![]() Bir yönetici, seminere davet edilmesi terfi sırasının kendisine geldiğini gösteriyorsa buna istekle katılır ![]() ![]() Bir yönetici bir kaç günlük bir seminerden döndüğünde, genellikle şu yorumlarla karşılanır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kurslarda önerilen düzenli ve mantıklı reçeteleri gerçek sorulara uygulamak çok zordur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bir yöneticinin kurstan, yeni düşünce biçimlerini benimsemiş, yeni çözüm yollarını öğrenmiş olarak döndüğünü düşünelim Ama çevresi bıraktığından beri pek değişmemiştir ![]() Kursiyer uyarlamada sorunlarla karşılaşır ![]() ![]() ![]() Uyarlama ve uygulama zaman gerektirir ![]() ![]() ![]() Eğitime ne kadar önem verilirse verilsin kursiyerin öğrenme arzusu yoksa her şey boşa gider ![]() ![]() ![]() ![]() Yönetici nasıl yapacağını bilmediği ya da bu görevin kendisine ait olmadığına inandığı için, yönetici eğitim sorunundan söz etmekten kaçınabilir ![]() ![]() Yönetim biçimleri genelde sezgi, muhakeme, çabalama, olarak üçe ayrılır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gemisini Yürüten Kaptan... |
![]() |
![]() |
#5 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Gemisini Yürüten Kaptan...ÇABALAYARAK KARAR VERME Kararsızlık, aynı zamanda bir konuya takılıp kalmak anlamınada gelir ![]() İşin içinden çıkamamak hiçte hoş bir konu değildir ![]() ![]() ![]() ![]() Kısırdöngü bir sorunun üzerinde bir süre çalıştıktan sonra ortaya çıkar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Takılıp kaldığımız bir konuyu zorla bir kılıfa uydururuz ![]() ![]() Sorunları çözmenin standart tekniği şu aşamaları içerir, sorunları açıklamak, amaçları sıralamak, seçenekleri bulmak ve bu seçeneklerden birini benimsemek ![]() Öfkeli, bitkin çaresiz üzüntülü, şaşkın bezginmişsiniz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bazı araştırmalar beynin beş ile dokuz arası bilgi parçalarından fazlasını etkin biçimde değerlendirilmediğini ortaya koymuştur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sebep sonuç ilişkisi içinde değişik ayrıntılar arasında bir bağ kurmaya çalışın ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Üstünkörü yaklaşım şüphesiz risklidir ![]() ![]() Bakış açınızı değiştirin Bakış açısı; ifade ortamını değiştirmek, ifade ortamının kullanılış biçimini değiştirmek, durumun değiştiğini tahayyül etmekle olur ![]() ![]() ![]() ![]() Sorunun yüz kat daha ciddi olduğunu düşünün veya konunun küçük bir bölümünü bir o kadar büyütün ![]() ![]() ![]() ![]() Yazar : Roger ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|