Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Forum İslam > İslami Genel Konular

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
allahu, etmek, hakkında, hamd, teala´ya

Allahu Teala´Ya Hamd Etmek -Allahu Teala´Ya Hamd Etmek Hakkında...

Eski 08-15-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Allahu Teala´Ya Hamd Etmek -Allahu Teala´Ya Hamd Etmek Hakkında...



ALLAHU TEALA´YA HAMD ETMEK

Hamd Etmek Müstahabdır
Hutbede Allah´a Hamd Etmek
Duâ Sonunda Hamd Etmek
Nimet Gelince Yahud Kötülük Kalkınca Hamd Etmek
Hamd Üzere Yemin Etmek
Allah´ın Resulüne Salât Getirmek
Yanında Peygamber Anılan Kimsenin Peygambere Salât Ve Selam İle Emredilmesi
Allah´ın Resulüne Salât Getirmenin Şekli
Duaya Allah Teala´ya Hamd Ve Peygambere Salât Getirmekle Başlamak
Peygamberlere Ve Onlara Tâbi Kılarak Âl´lerine (Ailelerine) Salât Getirmek
Ashab Ve Diğer Mü´minlere Rahmet Dilemek
Lukman Ve Meryem´e Duâ Şekli




ALLAHU TEALA´YA HAMD ETMEK


Allahu Teâlâ buyuruyor:

[size="3"](Ey Resulüm) de ki: Hamd olsun Allah´a; selâm olsun, O´nun seçtiği (peygamber) kullarına?

[size="3"]"De ki: Allah´a hamd olsun; O, yakında size azab alâmetlerini göste­recektir "

[size="3"]"Söyle: O Allah´a hamd olsun ki, evlâd edinmemiştir"

[size="3"]"Eğer şükrederseniz, elbette size nimetlerimi arttırırım"

[size="3"]"Beni ibadetle anın ki, ben de sizi mağfiretle anayım Bana şükredin de nankörlük etmeyin"

Allah´a hamd ve şükür etmeyi emreden ve faziletlerini açıklayan ayetler çoktur

295- Ebû Hüreyre´den (Radıyallahu Anh) rivayet edildiğine göre,Re-sûlüllah Sallallahu Aleyhi ve Sellem buyurdu:

"Her şerefli iş ki, ona Allah´a hamd ile başlanmamıştır; o iş bereket­sizdir" Bir rivayet de şöyledir:

"Her söz ki, ona Allah´a hamd ile başlanmamıştır; o kesiktir (bere­ketsizdir)´* Diğer bir rivayet de şöyle:

[size="3"]"Bismillâhirrahmânirrahîm ile başlanmayan her önemli iş güdüktür (bereketsizdir)"

Alimler şöyle demiştir: Her kitab yazanın, ders okuyanın, ders oku­tanın, hutbe oyunanın, kız isteyenin ve önemli diğer işlerde bulunanın, Allah´a hamd ile başlaması müstahab olur

İmam Şafi´î (Rahimehullah) demiştir: Kişinin, kız isterken ve istenilen her işin başında insanın Allah Tealâya hamd ve sena, Allah´ın Resulüne (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) de Salât getirmesini severim

Alıntı Yaparak Cevapla

Allahu Teala´Ya Hamd Etmek -Allahu Teala´Ya Hamd Etmek Hakkında...

Eski 08-15-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Allahu Teala´Ya Hamd Etmek -Allahu Teala´Ya Hamd Etmek Hakkında...



Hamd Etmek Müstahabdır


Daha önce geçtiği gibi, her önemli ve şerefli işin başında Hamd getirmek müstahabdır Yine yemeği ve içmeyi bitirdikten sonra, aksırınca, bir kadını nikahlamak isteğinde bulununca, nikâh akdi yapılınca, heladan çıkanca Hamd etmek müstahabdır İleride gelecek ilgili bölümlerde, bu meseleler, delilleriyle ayrıntılı olarak beyan edilecektir, İnşa-Ellahu Teâlâ Heladan çıkışta ne söyleneceği, bununla ilgili bölümde geçmişti Söylediğimiz gibi yazılan kitablann başında Hamd getirmek müstahab olduğu gibi, ister hadîs okunsun, ister fıkıh ve ister bunlardan başkası olsun, ders veren hocaların ve okuyan öğrencilerin başlarken Hamd getirmeleri de müstahab­dır Hamd etme ifadelerinin en güzeli şudur:

"Elhamdü îillâhi rabbi´t-âlemîn" (Hamd ve Övgü, bütün âlemleri yaratan Allah´a mahsustur)"


Hutbede Allah´a Hamd Etmek


Cuma hutbesinde ve diğer hutbelerde Allah Teâlâ´ya Hamd etmek rü-kûndur; bunsuz hutbe olmaz Hamd getirmenin en azı: "Elhamdülillah" sözüdür Faziletli olan, bu övgüye ilâve yapmaktır Fıkıh kitablarında bu­nun tafsilâtı maruftur Hutbedeki Hamdin arabça ifade ile olması da şart­tır


Duâ Sonunda Hamd Etmek


İnsanın yapmış olduğu duayı, âlemlerin yaratıcısı olan Allah´a hamd ile bitirmesi müstahab olduğu gibi, duasına hamd ile başlaması da müsta­habdır Bunun delili, yakında Resûlüllah Sallallahu Aleyhi ve Sellem´e "SALAT" getirme bölümünde sahîh hadîsten gösterilecektir, İnşa-Allahu



Nimet Gelince Yahud Kötülük Kalkınca Hamd Etmek


Bir nimet elde edildiği zaman yahud hoş olmayan bir şey yok olduğu zaman, Allah Teâlâ´ya hamd etmek müstahabdır; ister bu iş kendisi için ister arkadaşı için ve ister müslümanlar için olsun

296- Ebû Hüreyre´den (Radıyallahu Anh) rivayet edildiğine göre; "Peygamber Sallallahu Aleyhi ve Sellem´e îsrâ (miraç) gecesinde, sütten

ve cennet şarabından iki kadeh getirildi de onlara baktı Sonra sütü aldı Cibrîl (Aleyhisseîâm) Peygambere dedi: O Allah´a hamd olsun ki, seni islâm alâmetine iletti Eğer şarabı alsaydın, ümmetin sapıtırdı"[7]

297- Ebû Musa El-Eş´arî´den (Radıyallahu Anh) rivayet edildiğine göre, Resûlüllah Sallallahu Aleyhi ve Sellem şöyle buyurdu:

"Kulun çocuğu ölünce, Allah Teâlâ meleklerine sorar: Kulumun çocu­ğunun canını aldınız? Melekler:

- Evet, derler Onun kalb meyvasmı aldınız? der, Allah Onlar:

- Evet, derler Allah buyurur:

- O kulum ne söyledi? Melekler derler ki:

- O sana hamd etti ve : Biz Allah´dan geldik, yine O´na döneceğiz, dedi Allah Tealâ buyurur:

- Kuluma cennette bir ev yapın ve ona HAMD evi adını verin"[8] Tirmizî demiştir ki, hadîs hasendir Hamd´ın fazileti ile ilgili hadîsler

çoktur ve meşhurdur Kitabın başında "Sübhânellah, Elhamdülillah ve diğer zikirlerin fazileti ile ilgili sahih hadîslerden bir miktar geçmişti


Hamd Üzere Yemin Etmek


Horasan´h müteahhirûn alimlerimiz şöyle demişlerdir: Bir kimse, Allah Teâlâ´ya en kapsamlı, en büyük bir hamd edecektir diye, yemin etse, bunun yemininde sadık kalmasının yolu, şunu söylemesidir:

"Elhamdü Îillâhi hamden yuvâfî niamehû ve yükâfiu mezîdehu (Allah´ın nimetlerinin hakkını ödeyecek ve nimetlerinin ziyadesini mü­savi olarak bir hamd ile Allah´a hamd olsun) Yani Allah´ın nimet ve ihsan­larından daha çoğunun şükrünü karşılayan hamd, Allah´a mahsustur Demişlerdir ki: En güzel övgü ile Allah´ı övecektir diye yemin etmiş olursa, yemininde sadık kalmasımn yolu şunu söylemektir:

"Lâ uhsî senâen aleyke ente kemâ esneyte ala nefsike" (Ben Sana karşı gereken övgüyü yapamam; Sen kendini övdüğün gi­bisin) Bazıları, bu sözün sonuna şunu ilâve etmişlerdir:

"Feleke´l-hamdü hattâ terzâ" (Sen razı oluncaya kadar, ha m d Sanadır)

Ebû Sa´d EI-Mütevellî, "Allah teâlâ´yı en büyük ve en yüce bir övgü ile övecektir, diye yemin eden kimsenin meselesini şöyle şekillendirmiştir: Daha önceki zikrin başına "SÜBHANEKE" teşbihini getirerek hamd etme­lidir ki, yeminini bozmamış olsun

298- Ebû Nasır Et-Timar´dan, o da Muhammed ibni Nadir´den (Ra-himehullahu Tealâ) rivayet ettiğine göre, demiştir ki, Âdem Aleyhisse-lâm şöyle dedi: "Ya Rabbî! Elimin kazancı ile beni meşgul ettin Bana bir şey öğret ki, onda hamd ve teşbihin kapsamlı anlamı olsun Yüce ve büyük Allah ona şunu vahyetti: Ey Adem! Sabahladığın zaman üç defa, akşamladığın zaman üç defa şöyle söyle:

"Elhamdü lillâhi rabbİ´l-âîemîne hamden yuvâfîniamehû ve yükâfiv mezîdehû

İşte bu, hamd ve tesbîhin en kapsamlisıdır En iyisini Allah bilir


Alıntı Yaparak Cevapla

Allahu Teala´Ya Hamd Etmek -Allahu Teala´Ya Hamd Etmek Hakkında...

Eski 08-15-2012   #3
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Allahu Teala´Ya Hamd Etmek -Allahu Teala´Ya Hamd Etmek Hakkında...



Allah´ın Resulüne Salât Getirmek


(Sallallahu Aleyhi ve Sellem)

Allah Teâlâ buyuruyor:

[size="3"]"Allah ve melekleri, Peygambere "Salât" ederler Ey iman edenler, siz ona salât ve selâm ediniz "

Peygambere salât getirmenin faziletine ve bununla emre dair hadîsler sayılamayacak kadar çoktur Ancak biz, bunların bir kısmını göstereceğiz ve diğerlerinin üzerine de ilgi toplayarak onlarla kitabımızı bereketlendi­receğiz

299- Abdullah ibni Amr ibni´I-As´dan (Radıyallahu Anhüma) rivayet edildiğine göre, Resülüllah Sallallahu Aleyhi ve Sellem´in şöyle buyurduğu­nu işitmiştir:

[size="3"]"Kim bana SALÂT ederse, ondan dolayı Allah ona on salât (rahmet) eder "

300- Ebû Hüreyre´den (Radıyallahu Anh) rivayet edildiğine göre, Re-sûlüllah Sallallahu Aleyhi ve Sellem buyurdu:

[size="3"]"Kim bana bir salât ederse (bana Allah´tan rahmet isterse), Allah ona on rahmet (salât) eder "

301- Abdullah İbn-i Mes´ud´dan (Radıyallahu Anh) rivayet edildiğine göre, Rasûlüllah (SAV) şöyle buyurmuştur

[size="3"]"Kıyamet gününde insanların bana en iyisi, bana en çok salât getireni-dir"

302- Sahîh isnadlarla Evs ibni Evs´den (Rradıyallahu Anh) rivayet edildi­ğine göre, demiştir ki Resülüllah Sallallahu Aleyhi ve Sellem şöyle buyurdu:

[size="3"]"Sizin günlerinizin en faziletlisi cuma günüdür Bu günde bana salâtı çok yapın; çünkü sizin salâtınız bana arzolunur Ashab dediler ki, ey Al­lah´ın Resulü! Senin kemiklerin ufalanmışken, bizim salâtımız sana nasıl arzolunur? Buyurdular: Allah, Peygamberlerin cesedlerini arza haram kıl­mıştır (toprak onları çürütmez) "

303- Ebû Davud´un Sünen´inde "Kitabu´l-Hacc´m sonunda Kabirleri ziyaret bölümünde sahîh bir isnadla Ebû Hüreyre´den (Radıyallahu Anh) rivayet edildiğine göre demiştir ki, Resülüllah Sallallahu Aleyhi ve Sellem şöyle buyurdu:

[size="3"]"Benim kabrimi (toplanılıp eğlenilen) bir bayram yapmayın, bana salât edin; çünkü sizin salâtınız (bana rahmet duanız), nerede olursanız bana ulaşır "

304- Ebû Hüreyre´den rivayet edildiğine göre Resülüllah Sallallahu Aleyhi ve Sellem buyurmuştur:

[size="3"]"Kim bana selâm ederse, Allah ruhumu bana iade eder de ben onun selâmını alırım (ona iade ederim) "



Yanında Peygamber Anılan Kimsenin Peygambere Salât Ve Selam İle Emredilmesi


305- Ebû Hüreyre´den (Radıyallahu Anh) rivayet edildiğine göre de­miştir ki, Resûlüllah Sallallahu Aleyhi ve Sellem şöyle buyurdu:

[size="3"]"O adamın burnu yere sürünsün (zelil olsun) ki, yanında anıldım da, bana SALAT getirmemiştir "

306- İyi bir isnadla Enes´den (Radıyallahu Anh) rivayet edildiğine göre demiştir ki Resûlüllah Sallallahu Aleyhi ve Sellem şöyle buyurmuştur:

[size="3"]"Ben, kimin yanında anılırsam, bana SALAT getirsin; çünkü bana bir defa salât getirene (Allahümme Salli Alâ Seyyidina Muhammed, diyene) Allah Azze ve Celle on rahmet ihsan eder?

307- Cabir´den (Radıyallahu Anh) rivayet edildiğine göre, demiştir ki, Resûlüllah Sallallahu Aleyhi ve Sellem şöyle buyurdu:

[size="3"]"Kimin yanında anılmışım da bana salât getirmemiştir, o günah işle­miştir "

308- Hazreti Ali´den (Radıyallahu Anh) rivayet edildiğine göre, de­miştir ki, Resûlüllah SaUallahu Aleyhi ve Sellem buyurdu:

[size="3"]"Cimri o kimsedir ki, yanında anıldığım halde bana salât getirmemiş­tir "

309- İmam Ebû İsa Et-Tirmizî demiştir ki, alimlerden birinden riva­yet edildiğine göre şöyle demiştir:

[size="3"]"Bir kimse, Peygamber Sallallahu Aleyhi ve Sellem´e bir defa meclis­te (oturup sohbet edilen yerde) salât getirirse, o salât, mecliste olan tek­rar anılmalara kifayet eder"

Alıntı Yaparak Cevapla

Allahu Teala´Ya Hamd Etmek -Allahu Teala´Ya Hamd Etmek Hakkında...

Eski 08-15-2012   #4
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Allahu Teala´Ya Hamd Etmek -Allahu Teala´Ya Hamd Etmek Hakkında...



Allah´ın Resulüne Salât Getirmenin Şekli


Daha önce, Namazın Zikirleri bölümünde, Resûlüllah Sallallahu Aleyhi ve Sellem´e "Salât" getirmenin keyfiyyetini ve bununla ilgili meseleleri beyan etmiştik (Salât getirmenin kısa lâfızları:

"Allâhümme Salli Alennebiyyi, Sallallahu Alâ Muhammedin, Sallal­lahu Alâ Resûlihi, Sallallahu Alennebiyyi, Sallaîlâhu Aleyhi, Alîâhüm­me Salli Alâ Muhammedin ve Ala Âlihi)

Anlattığımız "Salât" getirme lâfızlarına, bazı alimlerin ve îbni Ebî Zeyd EI-Malikî´nin dedikleri gibi: " Verham Muhammeden ve Âle Muhammedin" ilâvesini yapmak müstahabdır, sözünün aslı yoktur ve bid´-attır îmam Ebû Bekir ibnu´l-Arabî El-Malikî, kendi kitabı olan Tirmizî şerhinde, bu meseleyi inkâr hususunda ileri gitmiş ve İbni Ebî Zeyd´in hataya düştüğünü söyleyerek böyle salât getirenleri de cehaletle vasıfla-mıştır Demiştir ki: Çünkü Resûlüllah Sallallahu Aleyhi ve Sellem, ken­disine "Salât" getirme keyfiyetini bize öğretti; bunun üzerine ziyade yap­mak, onun sözünü kusurlu görmektir ve Peygamber Sallallahu Aleyhi ve Sellem´in sözünü bir nevi düzeltmedir Muvaffakiyet Allah´dandir

(Salât ve Selâmı bir arada getirmek)

Peygamber Sallallahu Aleyhi ve Sellem´e "Salât" getirildiğinde, "Salât ile Teslîm" sözlerini bir araya getirerek: "Sallallahu Aleyhi ve Selleme", demelidir Yalnız bir tanesini kullanarak "Salîallahu Aleyh" yahud: "Aleyhisselâm" Şeklinde söylememelidir

(Salât ve selâmı yüksek sesle söylemek)

Hadîs okuyan, yazan veya yazdıran, Resûlüllah Sallallahu Aleyhi ve Sellem anıldığı zaman, ona Salât ve Selâmı yüksek sesle getirir ki, bu müs­tahabdır Fakat aşırı derecede ses yükseltilmez Yüksek sesle getirilmesi­ni beyan edenler, îmam Ebû Bekir El-Hatîb El-Bağdadî ve başkalarıdır Ben bu konu üzerindeki münakaşayı, Hadîs İlimleri bahsine aktardım

Gerek bizim ve gerekse diğer mezheb alimleri, Telbiye (lebbeyk) geti­rildiği zaman, Resûlüllah Sallallahu Aleyhi ve Sellem´e yüksek sesle Salât getirmenin müstahab olduğunu söylemişlerdir En iyisini Allah bilir


Duaya Allah Teala´ya Hamd Ve Peygambere Salât Getirmekle Başlamak


310- Fedâle b Ubeyd´den (Radıyallahu Anh) rivayet edildiğine göre, demiştir ki: Resûlüllah Sallallahu Aleyhi ve Sellem, namazında duâ eden bir adamın, Allah´a hamd ve Peygambere Salât getirmediğim işitti Bu­nun üzerine Resûlüllah Sallallahu Aleyhi ve Sellem: "Bu adam acele etti" buyurdu ve sonra onu yahud başkasını yanına çağırıp şöyle dedi: "Siz­den biriniz namaz kılınca, önce yüce Rabbine hamd ve sena ile başlasın,sonra Peygambere (Sallallâhu Aleyhi ve Sellem) salât getirsin Bundan sonra dilediği duayı yapsın?[21]

311- Ömer ibni´l-Hattab´dan (Radıyallahu Anh) rivayet edildiğine göre şöyle demiştir:

"Peygamberine (Sallallâhu Aleyhi ve Sellem) Salât olunmadıkça, duâ, yerle gök arasında durdurulur Ondan hiç bir şey göğe yükselmez (Al­lah´ın kabulüne arzolunmaz) Salât getirildikten sonra kabule mazhar olur)[22] "Ben de derim ki, duanın başında Allah´a hamd ve sena, son­ra da Peygambere salât getirmenin müstahab olduğunda âlimler birleş­mişlerdir Yine bunlarla dua bitirilir Buna dair nakledilen rivayet ve ha­berler çoktur ve bilinen şeylerdir


Alıntı Yaparak Cevapla

Allahu Teala´Ya Hamd Etmek -Allahu Teala´Ya Hamd Etmek Hakkında...

Eski 08-15-2012   #5
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Allahu Teala´Ya Hamd Etmek -Allahu Teala´Ya Hamd Etmek Hakkında...



Peygamberlere Ve Onlara Tâbi Kılarak Âl´lerine (Ailelerine) Salât Getirmek


(Sallallâhu Aleyhim ve Selleme)

Peygamberimiz Muhammed Sallallâhu aleyhi ve Sellem üzerine Salât getirmenin gereği üzerinde alimler birleşmişlerdir Yine sayılı alimler, di­ğer peygamberlerle yalnız başına melekler üzerine Salât getimenin ceva­zında ve müstahab oluşunda ittifak etmişlerdir Amma peygamber olma­yanlara gelince, alimlerin çoğunluğu buna cevaz vermemiştir Meselâ: Ebû bekir Sallallâhu Aleyhi ve Sellem, denmez Bunun hükmü üzerinde ihti­lâf edilmiştir Bazı alimler, bunu söylemek haramdır, demişlerdir Çoğu da, tenzihen mekruhtur, demiştir Çok kimseler de, bunu söylemek mek­ruh değil; ancak evlâ olanı terktir, demişlerdir Fakat sahîh olan, çoğun­luğun üzerinde bulunduğu tenzihen mekruh oluş hükmüdür Çünkü bu bid´at ehlinin tutumudur Biz, şeriata uymayan tutumlardan sakındırı­rız Mekruh, hakkında yasaklama olan şeydir

Alimlerimiz demişlerdir ki, "Salât" getirmek, selef dilinde, peygam­berlere has olarak kullanılmıştır (Allah´ın Salât ve Selâmı üzerlerine olsun) Nitekim bizim: AZZE ve CELLE sözlerimiz, Allah Tealâ Hazretlerine mahsus olduğu gibi Peygamber azîz ve celîl olduğu halde, Muhamme-dün Azze ve Celle, denmez Yine manası sahîh olmakla beraber: Ebû Be­kir yahud Ali Sallallâhu Aleyhi ve Sellem, denmez

Salât getirmekte, peygamber olmayanları, peygamberlere tâbi kılarak onlar üzerine de Salât getirmenin cevazında alimler ittifak etmişlerdir Şöyle denebilir:

"Allâhtimme salîi ala muhammedin ve alâ âli muhammedin ve ashâ-bihî ve ezvâcihî ve zürriyyetihî ve etbâihî"

Çünkü bu hususta sahîh hadîsler vardır Biz de, namazın teşehhüdünde böyle söylemekle emrolunduk Selef de, namazın dışında bunu ifadeye devam etmişlerdir

Selâm işine gelince: Alimlerimizden Şeyh Ebû Muhammed El-Cuveynî demiştir ki, bu da "Salât" lâfzı gibidir; gaib (mevcud olmayan) kimseler hakkında kullanılmaz (peygamberler için kullanılır) Ali Aleyhisselâm, den­mez Bu hususta ölü ve hayatta olanlar arasında fark yoktur Fakat mev­cud olan için: Selâmun Aleyke, Selâmun Aleyküm, Esselâmu Aleyke, Es-selâmu Aleyküm diye hitab edilerek söylenir Bunda ittifak vardır İlerde ilgili bölümlerde bunun açıklaması gelecektir, inşa-AIlah Tealâ


Alıntı Yaparak Cevapla

Allahu Teala´Ya Hamd Etmek -Allahu Teala´Ya Hamd Etmek Hakkında...

Eski 08-15-2012   #6
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Allahu Teala´Ya Hamd Etmek -Allahu Teala´Ya Hamd Etmek Hakkında...



Ashab Ve Diğer Mü´minlere Rahmet Dilemek


Ashaba, tabiîn´e ve bunlardan sonra gelen âlimlere, abidlere ve diğer hayırlı kimselere: Radıyailahu Anh (Allah ondan razı olsun), yahud Ra-himehullah (Allah ona rahmet etsin) demek müstahab olduğu gibi, buna benzer sözler de söylenebilir

Bununla beraber alimlerden biri demiştir ki, "Radıyallahu Anh" sözü ashaba mahsustur, bunlardan başkası için "Rahimehullah" denilir ancak Fakat bu söze uyulmaz ve dediği gibi değildir Çoğunluğun üzerinde bu­lunduğu hüküm, bu şekilde kullanışın müstahab olduğudur Yoksa ade­mi cevaz iddia edilemez Bunun delilleri sayılamayacak kadar çoktur

Eğer anılan sahabi, bir sahabinin oğlu ise: "İbni Ömer, îbni Abbas, İbni Zübeyr, İbni Cafer, Üsâme ibni Zeyd ve bunlar benzeri, duâ her iki­sine ait olsun diye, Radıyalîâhu anhümâ (Allah her ikisinden razı olsun), denilir


Lukman Ve Meryem´e Duâ Şekli


Lukman ve Meryem anıldıkları zaman, acaba bunlara peygamberlere olduğu gibi "Salât" mı getirilir, yoksa ashab ve veliler gibi, Radıyallahu sözü mü kullanılır yahud bunlara "Aleyhimes selâm "mı denilir?

Alimlerin çoğunluğuna göre bunlar birer peygamber değillerdir Pey­gamber olduklarını söyleyen nadir olup buna iltifat ve meyil yoktur Ben bu meseleyi, "Tehzîbu´l-Esmâi ve´1-Lügat" adlı kitabda açıkladım Bu durum bilindikten sonra, alimlerden birinin sözünden anlaşılıyor ki, şöyle

denebilir:

Lokman yahud Meryem Sallallâhu Alel-Enbiyai ve aleyhi yahud aleyha

ve selieme

Çünkü bu ikisinin durumları, haklarında "Radiyallahu Anh" denen ashabdan daha yüksektir Nitekim Bunların halini yükselten Kur´anda ayet­ler vardır, demiştir Benim görüşümde, böyle söylemekte bir sakınca yok­tur, her ne kadar "Radıyallahu Anh? yahud "Radıyallahu Anha" yi söylemek daha iyi ise de Çünkü bunların durumu Peygamber olmayanların mertebesidir Bunların peygamber olduğu sabit değildir îmamı Haremeyn, İrşad kitabında, Meryem´in peygamber olmadığında alimlerin icmaı vardır, demiştir Bununla beraber bir kimse Lukman için "Aleyhisselâm" ve Mer­yem için "Aleyhesselâm" dese, bunda bir beis yoktur Daha iyisini Allah bilir


Alıntı Yaparak Cevapla

Allahu Teala´Ya Hamd Etmek -Allahu Teala´Ya Hamd Etmek Hakkında...

Eski 08-15-2012   #7
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Allahu Teala´Ya Hamd Etmek -Allahu Teala´Ya Hamd Etmek Hakkında...



[1] Kur´ân-ı Kerim, Nemi Sûresi: 59

[2] Kur´ân-ı Kerim, Nemi Sûresi: 93

[3] Kur´ân-ı Kerim, İsrâ Sûresi: 111

[4] Kur´ân-ı Kerim, îbrâhim Sûresi: 7

[5] Kur´ân-ı Kerim, Bakara Sûresi, 152

[6] Ebû Dâvud İbn-i Mâce Nesâî

[7] Müslim

[8] Tirmizî Ahmed b Hanbel îbn-i Hibban

[9] Kur´ân-ı Kerim, Ahzab Sûresi: 56

[10] Müslim Ebû Dâvud Tirmizî Nesâî

[11] Müslim Ebû Dâvud Tirmizî Nesâî

[12] Tirmizî

[13] Ebû Dâvud Nesâî İbn-i Mâce

[14] Ebû Dâvud

[15] Ebü Dâvud

[16] Tirmizî, bu hasen hadistir, demiştir)

[17] İbrı-i Sünnî Nesâî

[18] İbn-i Sünnî Zayıf isnadla

[19] TirmizîNesâî Hâkim (Tirmizî, bu sahih ve hasen hadistir, demiştir)

[20] Nesâî Tirmizî

[21] Ebû Dâvud Tirmizî Nesâî Hâkim (Tirmizî, bu sahih ve hasen hadistir, demiştir)

[22] Tirmizî


Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.