|  | Amen. Filminin Konusu |  | 
|  08-15-2012 | #1 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Amen. Filminin Konusu* Amen  Filminin Konusu ir yanda gerçek hayatta ir kimyager fakat savaş zamanı ir SS suayı olan Kurt Gerstein    itip tükenmeden suçları kınayan ve müttefikleri, papayı ve Alman Kilisesini u konuda uyaran fakat aynı zamanda da kamplarda kullanılan Zyclon  gazını sağlayan kişi     Diğer tarafta ise genç ir din görevlisi olan Riccardo  Tüm tanrıya inananlar kadar ir kale sahip    Zalimliğe karşı hayatını ile tehlikeye atacak kadar cesur    Sessiz kalan hiyerarşinin içinde sessizliği ozmaya niyetli ir papaz   Etik olarak inandıkları ir insanın kendisini koruma dürtüsünün ne zaman önüne geçer? Kurt Gerstein unu iliyordu ve dünyanın da öğrenmesini istiyordu  u film unu onun gii ilen ve sessizliğini koruyanları eyinlerimizde mahkeme etmek içindir  Dan Franck: Filminiz tıpkı Primo Levi'nin kitaı gii izleyicilerin aklında derin izler ırakıyor  Her ikisi de gerçek irer sanat eseri  Her ikisi de insanı titreten duygulara sevk ediyor  Siz her ne kadar önemin devamlı kullanılan görüntülerini ve filmlere güç sağlayan gerçeklerini gözler önüne sermeseniz ile unu sağlamayı aşarmış durumdasınız  Örneğin duygusallık, aşırı dramatizm, kamplardaki insanların görüntüleri ve korku u filmde kullanılmamış  Sadece oş trenler, kapıları açık ırakılmış esir kampları ve neredeyse kokusunu duyduğumuz hastalıklar    u sizce de filmde tüm dünyanın zaten ildiğini gözler önüne sermekten kaçınarak trajedinin nasıl ilindiği halde göz yumulduğuna ir gönderme değil mi? Costa Gavras: Herkes iliyordu  Jean Claude Grumerg: Kamplar herkesin ildiği ir şeydi  Ve kaullenilmişlerdi  Dünyadaki milyonlarca insan unu iliyor ve kaulleniyordu  Farklılık u kaul edilmişliği daha yumuşak ir şekilde algılayarak sorgulamaktaydı  C  -G  : Diğer filmlerden çok da farklı değil  Olaylar kamplarla aşlamadı, savaşın son ulması ile de sonlanmadı  Herşey savaşla da gelişmedi  En dayanılmaz ve ciddi olanı da uydu zaten  ugün yaşananların da torunlarımızın torunlarına ırakacağı iz çok da farklı olmayacak  Hepimiz Afrika kıtasının ölümüne göz yumar durumdayız örneğin  izim pasif duruşumuz da kendi kendine ir suç teşkil ediyor ence   J  -C  G  : Filmler asla geçmişe ait değillerdir  Onlar geçmişte duraksamış şimdiki zamanlarımızdır  Geçmişimizde öyle ya da öyle kaul edip kanıksadıklarımız  u film hepimize her dakika hayatımıza dair cevaplamamız gereken soruları yöneltiyor: Etik ir varlık olmaya ne zaman geri döneileceğiz? u soru tarihin her döneminde ve her gününde hayatımızda var olan ve henüz yanıt ulmamış ir soru   C  -G  : iz konuya işte u pasiflikten aşladık  1936'da Stefan Lux adındaki adam İttifak Kuvvetleri toplantısında herkesin gözü önünde kafasına ir kurşun sıkarak intihar etmiş ve dünyayı urada olanlara karşı uyarmak istemişti  Fakat u olay tarihin akışını değiştirmedi  İttifak ülkelerinin komutanları toplantıya yarım saatlik ir ara verdiler ve doktorların cesedi dışarı çıkarmasını eklediler  Ama dünya yerinden oynamadı  J  -C  G  : Asıl önemli olan ise 1933'den savaş aşlayana kadar Hitler'in ir programı olduğu ve unu uygulayacağı iliniyor ve herkes tarafından kaul ediliyordu  Liderler, entellektüeller tümü her şeyin farkındaydı  Hiç ir şey gizli değildi  Eline programını gerçekleştirmeye yetecek güç geçer geçmez harekete geçti  Ve ne yapacağını çok iyi ilen atılı güç dengeleri ve din adamlarının kılı ile kıpırdamadı  1942 yılında Polonyalı ir direnişçi (Yahudi değildi) Polonya'dan ayrılarak tüm Avrupa'yı dolaşmaya ve Varşova'da gördüklerini anlatarak İngiliz ve Amerika'lılara uyarmaya niyetlendi  O soykırımın ne olduğunu çok iyi iliyordu  Roosevelt ile ireir görüşmeyi aşardı  Fakat neden azınlıkların henüz kendi haklarını savunmak ir kenara tam olarak haklarının ne olduğundan haersiz ir ülkede neden nazi ırkçılığını protesto etsinler ki? Üstelik seçimler çok yakındır ve Roosevelt şansını aşkasının azınlıklarının haklarını savunarak kayedecek durumda değildir   C  -G: Neden müttefikler unu dert etsinler ki kampların ulunduğu ölgeleri omalamaktan kurtulmuşlardır, trenler konusunda da gözlerini kapamaları yeterlidir  Sadece kafalarını aşka yöne çevirip uzaklara akmakla yetinirler  J  -C  G  : Aslında durum oldukça korkunçtur  Fransa da dahil olmak üzere ideolojisini yitirmeye aşlamış ir dünya ile karşı karşıyadır insanlar  Toplumu temizleme fikri Hitler'in yüzyılı oyadığı kötü ir renk olarak eyinlere kazınmıştır   DF: Olayların ir aşka yönü ise Vatikan ve çevresinde gelişenlerdi  O günlerde Aziz XII'inci Pius'un neredeyse ir politikacı kadar etkisi ve gücü vardı  Fakat her nedense u güç sadece ölenlere dua ediyordu    Daha fazlasını yapmaktan çekiniyor kaullenmişliğin en üyük parçası oluveriyordu  C  -G  :  Vatikan ir güç aleti  Teolojik ve etik olarak Papa ise ir imajdan ve figürden öte değil  İnancın gücü ve güveni ile yakından ya da uzaktan alakası yok  Dolayısıyla filmde de Papa sadece ir imaj olarak kullanıldı  Çünkü Papa'nın gerçekleri dışarıda insanların katledildiği ir savaş değildi  Onun inandığı gerçek, katılması gereken seremoniler, kendi çevresi ve söyledikleri idi    Din sosyal ir varlık olan insanın toplumda moral desteği ve etik gücünü temsil eder  Fakat kilise de u dönemde undan oldukça uzaktı  Kilise o dönem oyunca yalnızca kendi varlığını sürdürme sorumluluğunu yerine getirmeyi aşaraildi  unu da kendi diplomasisi ve politik stratejisini ortaya koyarak yaptı   Yani anlattıklarımız yalnızca gerçeklerin vicdanımızla hesaplaşması    Daha fazlası değil    Yönetmen : Costa-Gavras Senaryo : Costa-Gavras, Jean-Claude Grumerg Oyuncular : Ulrich Tukur, Mathieu Kassovitz, Ulrich Mühe, Michel Duchaussoy, Ion CaramitruFilmin Türü : Drama Orijinal Adı : Amen  Yapımcı Firma : 0 Yapım Yılı : 2002 Yapım Ülkesi : FransaAlmanyaRomanya Orijinal Dili : İngilizceFransızcaAlmanca Filmin Süresi : 132 dakika Resmi Sitesi : http:www  amen-lefilm  comDağıtıcı Firma : 0 Kaynak: intersinema  com | 
|   | 
|  | 
|  |