|  | Billy Elliot Örnek Oldu |  | 
|  08-14-2012 | #1 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Billy Elliot Örnek Oldu* ?Sunday Telegraphda çıkan bir habere göre Royal Ballet School adlı bale okulu tarihinde ilk kez kız öğrenciden çok erkek öğrenciye kayıt yaptı  Okul yetkilileri bu durumu, geçen yıl ülkemizde de çok ses getiren ?Billy Elliot adlı filmin başarısına bağlıyor  Film,1984 yılında küçük bir madenci kasabasında geçiyor  Bir maden işçisinin çocuğu olan Billynin boksör olmak yerine balet olma hayalleriyle yola çıkışını anlatan film belli ki bir çok genç erkeğe ilham vermiş  2000 yılı İngiltere yapımı olan film, gişede de büyük başarı kazanmış, filmin gerçekte de dansçı olan genç oyuncusu Jamie Bell ise en iyi oyuncu dalında Bafta ödülü almıştı  Royal Ballet School yöneticisi Gailene Stock, bu yıl tam zamanlı bale eğitimi almak için kayıt yaptıran erkeklerin sayısında oldukça önemli bir artış olduğunu kaydetti  Stock, "Erkekler arasında ?bale dansçısı olmak söylemekten utanılacak birşeymiş gibiydi, oysa Billy Elliot filmini izleyenlerin bu konuda daha rahat davranmaya başladıklarını gözlemledik" diyor   "İnsanlar artık erkek dansçıları izlemenin de oldukça hoş ve çekici olduğunu düşünüyor" diyen Stock bunun genel geçer estetik anlayışının yavaş yavaş değişmesiyle de alakası olduğunu söylüyor ve ekliyor "Erkek dansçılar olmadan bu sanat yapılamaz ve erkeklerin baleyle kadınlardan daha az ilgilenmesi zaman zaman sorun yaratabiliyordu"   Balet olmaya karar veren ve bu yıl Royal Bale Okuluna kayıt yaptıran 12 yaşındaki John Bottomley de ?Billy Elliot filmini izlediğini ve çok etkilendiği için balet olmaya karar verdiğini söyleyen öğrenciler arasında  Bottomley, gazeteye verdiği röportajda ?Filmi izleyene kadar erkeklerin yanlızca futbol, rugby ya da bunun gibi sert sporlar yapması gerektiğine inanırdım  Eğer mutlaka sanat yapacaksa elektro gitar çalmalıydı  Ama filmi izledikten sonra denemek istedim ve bu sanatın diğelerinden daha fazla kas gücü gerektirdiğini ve kazandırdığını anladım" diyor   Kaynak: intersinema  com | 
|   | 
|  | 
|  |