|  | Atalarımızın Bayrakları Filmi |  | 
|  08-15-2012 | #1 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Atalarımızın Bayrakları Filmi[/b] Aksiyon Süre: Yönetmen: Clint Eastwood Senaryo: James Bradley, Ron Powers (Kitap) Görüntü Yönetmeni: Tom Stern Oyuncular: Ryan Phillippe, Jesse Bradford, Adam Beach, Barry Pepper, Paul Walker, Benjamin Walker<bR> Müzik: Clint Eastwood, Lennie Niehaus Yapım: 2006, ABD Dağıtımcı: Warner Bros  Filmin Orijinal Sitesi Filmin Fragmanı Vizyona Giriş Tarihi: 8 Aralık 2006 Kara kumsalları ve cehennemî mağaralarıyla ıssız bir ada olan Japon garnizonu Iwo Jima için girilen şiddetli muharebe başlayalı birkaç gün olmuşken, beş deniz piyadesi ve bir donanma sıhhiyecisinin Birleşik Devletler bayrağını Suribachi Dağına dikmesinin fotoğrafı, Pasifik Savaşının akıllardan silinmeyen görüntülerinden biri olur   Fotoğraftaki adamlar için, bayrağı dikmek yorucu bir savaşın içindeki küçük bir formalite; ama evdekiler için; yıkıcı engellere karşı tek söz etmeden işbirliği yapan bu adamların görüntüsü, kahraman sözcüğünün tanımıdır  Bu görüntü, umuda aç ve bitmeyecekmiş gibi görünen bir savaşın bitkinliğini taşıyan Amerikan halkını yakalar  Annelere, oğullarının sağ salim geri döneceğine inanmaları için bir neden; dönmeyecek oğullarının yasını tutanlara ise bir amaç verir   Hayatta kalan "Bayrak Dikenler" fotoğrafın uyandırdığı duyguları vurgulamak için savaştan çekilip Birleşik Devletlere geri gönderilirler ve orada ülkelerine, savaş meydanında değil ama "gerçek kahramanlara" yakın olmak için bir araya gelen ve savaş harcamalarını karşılamak için gerekli çekleri yazan yığınların arasında hizmet etmeye devam ederler   İki Akademi Ödüllü yönetmen Clint Eastwoodun çektiği, "Atalarımızın Bayrakları"; savaşın, uzaktan göründüğü ve savaş meydanındaki askerlerin yaşadığı haliyle güçlü bir incelemesini yapıyor  Iwo Jimadaki muharebenin geniş ve kaotik arkaplanında geçen samimi bir dostluk, cesaret, hayatta kalma ve fedakârlık öyküsü olan film, Joe Rosenthalin fotoğraf makinesinden göründüğü haliyle bir anı ve o anın yalnızca harekete geçirdiği ülke değil, kameranın merceğindeki adamlar üzerindeki etkisini de anlatıyor  | 
|   | 
|  | 
|  |