![]() |
Trafikte 17 Yanlış İnanış |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Trafikte 17 Yanlış İnanışHazırlayan: Prof ![]() ![]() Usta sürücü düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir! Yanlış!, Çünkü usta sürücü probleme girmeyen sürücüdür ![]() ![]() ![]() Otobanda tamam ama, şehir içinde emniyet kemeri takılmayabilir! Yanlış! Emniyet kemeri hayat kurtaran en önemli güvenlik gerecidir ![]() ![]() Arkada oturanlar için emniyet kemeri takmak gereksizdir! Yanlış! Motorlu araçlar bir yere çarptığında hemen durur, ancak içindeki yolcular aynı hızla bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam eder ![]() ![]() Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur, hem de daha konforlu olur! Yanlış! Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir! Yanlış! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak alınası değil, lastik havalarının düşük olması nedeniyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir ![]() Yağmurda inik lastik daha az kayar! Yanlış! inik lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu çok daha az boşaltır hatta boşaltamaz ve su üzerine çıkma ve su yastığı üzerinde kayma (aqua planning) çok daha düşük hızlarda başlar ![]() Direksiyon saate göre 10'u 10 geçe tutulur! Yanlış! Direksiyon saate göre 9'u çeyrek geçe tutulur ![]() En iyi koltuk pozisyonu, sürücünün en rahat ettiği pozisyondur ![]() Yanlış! Sürücünü doğru koltuk pozisyonu öncelikle otomobile hakim olabileceği ne çok uzak, ne de çok yakın bir pozisyondur, Koltuk mümkün olduğunca dik olmalıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Motorlu araçlar lastiğin üzerinde gider! Yanlış! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üzerinde gider ![]() ![]() ![]() Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz! Yanlış! En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır ![]() ![]() ABS (Antiblokaj Fren Sistemi) mekanik frene göre çok daha kısa mesafede durdurur! Yanlış! ABS fren sistemi olan bir araç tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren sırasında manevra yapılabilmesini sağlar ![]() ![]() Bilinen fren bağıntılarında fren uzunluğu aracın dört tekerleğinin de TAM BLOKE olup (yani dönmeden) kayarak Yol üzerinde lastik izi bıraktığı durum için hesaplanır ![]() ![]() ![]() Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalını pompalayarak daha kısa mesafede durulabilir! Yanlış! Pompalamak için ayak fren pedalı üzerinden çekildiğinde, aracın ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar ![]() ![]() Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır! Yanlış! Bu yöntem kullanışlı olmamakla birlikte, hata payı yüksektir ![]() ![]() ![]() Dörtlü ikaz (flaşör) tünele girince yakılır! Yanlış! Dörtlü ikaz sadece trafiğe tehlike yarattığı durumlarda yakılır ![]() ![]() ![]() Gündüz kısa farları yakmak trafiktekilerin gözünü alır! Yanlış! Gündüz kısa far yakmak, daha erken fark edilmenizi ve size tehlike yaratacak olan kişilere kendinizi daha erken göstermenizi sağlar ![]() ![]() ![]() Çocukları uyarmak için korna çalınır! Yanlış! Çocukları uyarmak için koma çalınmaz! Koma onların paniğe kapılıp beklenmedik bir reaksiyon vermelerine yol açar, En iyisi iyice yavaşlamak ve gerekirse durmaktır Yoğun siste en iyi gitme yöntemi dörtlü ikazları yakmamaktır! Yanlış! Yoğun siste en iyi gitme yöntemi hiç gitmemektir ![]() ![]() ![]() Unutmayın! Hayatınız boyunca ölümlü bir trafik kazası geçirme olasılığınız %33'tür ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|