![]() |
Ruhunda Darp İzi Olanlar... |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Ruhunda Darp İzi Olanlar...Hayata dair anlam anekdotları, geçmişle,gelecek arasında köprüdür! Dün,bu gün ve yarın tasarımının tasarrufunda,tercih ile dahiliyet farkı,şüphesiz “duruşu” şekillendirir… Tercih bir seçim olduğundan iradeye işaret eder… İrade,sahipliği de meşruiyeti, tesciller ![]() Meşruiyet,tercih yükümlülüğünün, iradi tasarrufuyla değilde,dahiliyetin seçimiyle alakalanması,her an kırılmaya açık bir potansiyelde resmedilir… Kırılma potansiyeli yüksek olanın, elbet karakterinin şekillenişinde bir geri plan eksikliği söz konusudur ![]() Bu,anlam anekdetotunda resmedilenlerin, ruh üşümeleri,aynı zamanda ruhlarındaki “darp”ların “travma”sının nedenselliğini de gözler önüne serer… Ruhundaki “darp izi”,sürekli üşümesine sebebiyet verenlerin,hayata tutunma durumlarıda,hep iğreti ve çekingen hallerle resmedilecektir… Öz güven,yoksulluğunun nedenselliğinde daima derin yarılma ve kırılmalar izine rastlanmıştır… Bir arkadaşımın anlattığı olay bende böyle bir değerlendirmede bulunmama nedensellik oluşturdu… Olay bir ilk okulda geçmektedir ![]() Sınıf öğretmeni,örgencilerinden birini, arkadaşlarının tüm yaptığı faaliyetleri kendisine bildirmekle görevlendirmiştir… Seçilen bu örgenci,yaptığı işin farkında ve ayrımında olmadan,tüm faaliyetleri öğretmenine aktarmaktadır… Durumun vahametini,kavrama çağında olmayan diğer örgenciler gibi,bu işi yapan öğrencide,henüz gambazcılıgın ne anlama geldiğini çözümleyememektedir… Daha doğrusu ruhunda oluşacak darp izinin,onu tüm yaşantısı boyunca nasıl bir kırılmanın ızdırabıyla kıvrandıracağını idrak edememektedir… Öğretmen kendi ağına bir örümcek gibi aldığı bu körpecik yavrunun,bir bakıma cellatlığını yapmaktadır… Bu durumu,bazı öğretmenler örgenince, karşı çıkarak tavır koysalarda,okul müdürü bir şey söylemez… Karne dönemi gelince,kendince bir mükafat metoduyla bu öğretmen “gambazcı” çocuğa takdirname vererek ödüllendirmek ister,bazı öğretmenlerin karşı çıkışıyla ödül teşekkür belgesine dönüşür… Karnesindeki teşekkürle,sevinç içinde evine dönen bu körpecik yavru,farkında olmadan bulaştığı bu durumun farkına vardığında da iş işten çoktan geçmiş olacaktır… O,artık hayat köprüsünün yolculuğunu geçmişinde barındırdığı bir utanç hatırlamasıyla devam ettirecektir… Müsebbip olan öğretmense,aynı durumu farklı alanlarda da,devam ettirip kendince haline mevzuat mantıkla yaptıklarını hiçbir zaman muhasebeye tutmayacaktır… Asgari,ahlak kuralı olan,dayanışma ve arkadaşlık kavramını,değerden arındırarak cıscıbıldak bırakan bir öğreticinin eğitimi,nesilleri hangi farklı potansiyellere taşır,böylece bilip öğreniriz… “Hayallerini kendi gücüyle gerçek-leştirebileceğine inanan insan şevklidir,inançlıdır ve yaşama sevinçi vardır ![]() Unutmayın ki,kişinin gelecekteki umudu, Onun şimdiki gücünün kaynağıdır ![]() Teşekkürünü “gambazlıkla”elde eden bir çocuğun gelecek durumu nasıl olur? |
![]() |
![]() |
|