|
|
Konu Araçları |
biz namaz kılarız namaz bizi insan kılar |
''Biz Namaz Kılarız, Namaz Bizi İnsan Kılar&Quot; |
08-11-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
''Biz Namaz Kılarız, Namaz Bizi İnsan Kılar&Quot;''Biz namaz kılarız, namaz bizi insan kılar" « :» -------------------------------------------------------------------------------- Namazın manası; ’ı “Sübhanallah” diyerek O’na yakışmayan her şeyden ve yaratılmışların alâmetlerinden ve yok olmaktan tenzîh ve takdîs etmek, “Elhamdülillah” diyerek ihsan ettiği dünya ve ahiret ni’metlerine şükretmek ve “Allahu Ekber” diyerek bütün isim ve sıfatlarıyla her şeyden üstün olduğunu ilân etmekle hürmet göstermektir Kâinatta îmandan sonra en büyük hakikat olan namaz Kur’an’da 70 kez emredilmiş bir şeâir-i İslâmiyedir Ve Resûlullah (asm)’ın “İslam dininin direği” dediği namaz; çok kıymettar ve mühim olmasıyla beraber ucuz ve az bir masraf ile kazanılabilen ve bütün ibâdetlerin fihristi hükmünde küllî bir ibâdettir , şu kâinat sarayını kendisini tanıttırmak için inşâ etmiştir Namaz, O’nu tanımaktır , âlemi kendisini sevdirmek için nihâyetsiz zînetler ile süslemiştir Namaz, O’nu sevmektir , gördüğümüz hârika ihsanlarıyla bize olan muhabbetini gösterir Namaz, O’na muhabbet ve itaattir , görünen nîmet ve ikramlarıyla bize olan şefkatini ilân eder Nihâyetsiz bir şefkat ise elbette nihâyetsiz bir hürmete layıktır Namaz, O’na hürmettir , yaptığı mükemmel san’atlarla bize gizli güzelliğini gösterir Namaz, O güzele iştiyaktır , benzersiz san’atlarıyla her şeyin kendisine has oluşunu ve kendi kudret eseri olduğunu i’lan eder Namaz, O’nu tek, benzersiz ve ortağının olmayışını kabul etmektir Namaz, yaratılışın asıl vazifesi ve kulluğun esasıdır Namaz insanı yokluk karanlılarından varlık âlemlerine getiren ve onu câmit bir taş, ruhsuz bir ot veya şuursuz bir hayvan değil de eşref-i mahlûkat ve halîfe-i zemin olarak yaratan ’a, şükür ve O’nu en üstün bir şekilde övmektir Namaz, bütün mahlûkatın ibâdetlerine işâret eden kudsî bir haritadır Namaz, yaratılmış olmayı, abd oluşu, âciz, fakir, kusurlu ve fâni oluşu ve elbette ki yaratana muhtaç oluşu kabul ve izhardır Yani namaz, kulluğun ilânıdır Namaz, haddini bilmektir Namaz, ibâdetlerin her çeşidini içeren nûrânî bir fihristedir Namaz, ’ın belirli vakitlerde manevî huzuruna yapılan davettir Namaz, mi’raçtır Her Allahu Ekber bir basamağıdır Namaz, ’ın kullarına Namaz, kul ile arasında yüksek bir bağlılık ve yakınlık, ulvî bir münâsebettir Namaz sevgiliyle yapılan kudsî bir sohbettir Namaz, her bir ruh ve vicdanın lakayt kalamayıp iştiyak ile yapmak istediği ulvî ve nezih bir hizmettir Namaz, fânilere tenezzül ve minnet zilletinden kurtulup Bâki’ye müteveccih olmaktır Namaz, bizi unutan ve elimize geçmeyen dünyayı, “Allâhu Ekber” diyerek elimizle arkamıza atıp vefasız dünyaya onu unutmakla ceza vermek ve dertlerimizi kalbin ağlamasıyla rahmet dergâhına döküp, ’ın Rahmet kucağına sığınmaktır Namaz, Kalp, ruh ve duyguların gıdasıdır Namaz, kabrin arkasında devam etmekte olan beşer yolculuğunda bir bilettir Namaz, dünyada manevî kuvvet, kabirde gıda ve ziya, mahşerde kurtuluş senedi, sırat köprüsünde Burak’tırNamaz, îmanı ışıklandırıp inkişaf ettirendir Namaz, ’ın büyüklüğünü kalplere yerleştirendir Namaz, akılları ’a yönelten ve ilahî adalet kanunlarına itaat ettirendir Namaz, kâinattaki ’a âit nizamı i’landır Namaz, kâinat ile ahenktir Namazsızlık ise; ilahî düzenden çıkmak, ahengi bozmak ve ’ın va’dini ve rahmetini suçlamaktır alıntı |
|