![]() |
Namazda Huşu |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Namazda Huşunamazda huşu nedir huşu ile namaz kılmak Namazda huşu ve tefekkür namazda kalp huzuru huşu Namaz hûşu ve hudû ile kılınmalıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hazret-i Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- , "Hûşu ancak, namazda (uzuvlarını) hiç kımıldatmayan ve tevazu içinde olan kimseler için tahakkuk eder ![]() ![]() Felah, namazlarını hûşu ile kılanlara mahsustur ![]() ![]() ![]() "Namazlarını hûşu ile kılan müminler kurtuluşa ermişlerdir ![]() ![]() Bu ayet-i kerime nazil olmazdan önce sahabe-i kiram namazda gözlerini gökyüzüne kaldırıyorlar, sağa sola bakınıyorlardı ![]() ![]() Abdullah Bin Ömer bu ayet-i kerimenin izahında şöyle der: "Sahabe-i Kiram, namaz için ayağa kalktıklarında başka hiçbir şeyle ilgilenmezler, bütün varlıklarıyla kendilerini namaza verirlerdi ![]() ![]() Namazda ayakta iken secde yerine, rükûda iken ayaklara, secdede iken burun ucuna, otururken iki elleri arasına bakmalıdır ![]() ![]() El parmaklarını Rükûda açmak ve secdede bir birine yapıştırmak sünnettir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hazret Ammar -Radıyallahü anh- 'den rivayet edildiğine göre, Hazret-i Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz şöyle buyurmuştur: "Cennette efyah denen bir ırmak vardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bizler, namazı hûşu ve kalp huzuru ile kılanlar içiniz ![]() Hazret-i Ali -Radıyallahü anh- şöyle buyurur: "Hûşu olmayan namazda, lüzumsuz şeylerden kaçınılmayan oruçta, tertile riayet edilmeden yapılan kıraatte, günahlardan sakındırmayan amelde, sehavet bulunmayan malda, sıkı bağlılık bulunmayan kardeşlikte, ihlas olmayan duada hayır yoktur ![]() Müslüman, namazını kalbi ve kalıbı beraber olarak kılmalıdır ![]() ![]() ![]() Namazda her uzvun tevazu göstermesi ve kalbin de, Allah Teala'dan korku üzere olması lazımdır ![]() Bir Hadis-i şerifte: "Kişiye namazdan yazılacak ecir, kalp huzurundan başkası değildir ![]() Diğer bir Hadis-i şerifte: "Kulun kıldığı namazından elde edeceği şey, sadece (namazda oluşunun) şûurunda olduğu anların sevabıdır ![]() ![]() Abdulvahid bin Zeyd: "Alimler, kulun kıldığı namazdan, onun için sadece şûurlu olarak kıldığı kısımların sevap temin ettiği hususunda ittifak etmişlerdir ![]() ![]() Sahabelerden Ammar Bin Yasir -Radıyallahü anh- 'ın bildirdiğine göre, Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz şöyle buyurmuştur: "Öyle durumlar olur ki, kişi namazını bitirince defterine kıldığı namazın sadece onda biri, dokuzda biri, sekizde biri, yedide biri, altıda biri, beşte biri, dörtte biri, üçte biri veya yarısı kadar sevap yazılır ![]() * Namaz kılanlara, ihlas ve hûşu derecesine göre sevap verilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cenab-ı Hakk, farz namazlarının ecir ve sevabını belli bir ölçüye göre vermektedir ![]() "Allah katında farz namaz için bir ölçü vardır ![]() ![]() ![]() Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz şöyle buyurur: "Kim güzelce abdest alır, rükûları ve secdeleri tam yaparak hûşu ile vaktinde namazını kılarsa, o namaz bembeyaz, parıl parıl bir şekilde göğe yükselir ve sahibine şöyle der: "Sen beni nasıl geçirmedin, vaktinde kılarak korudun ise Allah da seni korusun ![]() Kim ki güzel abdest almaz, rükûları ve secdelerini Hûşu ile yapıp, vaktinde namazını eda etmezse, onun namazı da simsiyah zifiri karanlık halinde göğe çıkarak sahibine şöyle der: "Sen beni zayi ettiğin gibi Allah da seni zayi etsin!" Allah'ın dilediği zaman gelince bu tür namazlar, bir eski paçavra gibi dürülüp sarılarak sahibinin suratına çarpılır ![]() Rasulullah (a ![]() ![]() Rasul-i Ekrem bir buyurdu ki: Kıldığın namazı, en son namazınmış gibi, bir daha namaz kılma fırsatı bulamayacak bir kişinin kıldığı namaz gibi kıl ![]() Müceddid-i Elf-i Sânî İmamı Rabbani Hazretleri Mektubat'ta şöyle yazıyor: "Secde de ellerin parmaklarını birleştirmeye, rükûda da parmakları birbirinden ayrı tutmaya (birleştirmemeye) dikkat etmelidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Biri Hz ![]() ![]() Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hz ![]() ![]() ![]() ![]() Pek çok sahabe ve tabilerden şöyle nakledildi ![]() ![]() Kaynak: Osman ERSAN, Gözümün Nûru Namaz, |
![]() |
![]() |
|