Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Forum İslam > İslami Yazılar & Hikayeler

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
boşanmayla, efendimizin, hadisleri, ilgili, peygamber

Peygamber Efendimizin Boşanmayla İlgili Hadisleri

Eski 08-11-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Peygamber Efendimizin Boşanmayla İlgili Hadisleri



Peygamber Efendimizin Boşanma Hadisleri

Peygamber Efendimizin Boşanma İle İlgili Hadisi Şerifleri

İbn Ömer'in (ra) bildirdiğine göre:

Kendisi Resulüllah (as) zamanında karısını hayız halinde iken boşamış, Ömer b Hattab (ra) ise, bu durumu Hz Peygamber'den sormuştur Resulüllah cevaben şöyle buyurmuştur: Abdullah'a söyle karısını geri alsın Sonra kadın temizlenip tekrar hayız görüp de tekrar temizleninceye kadar ona yaklaşmasın Bundan sonra artık isterse nikâhında tutar, dilerse tekrar biraraya gelmeden önce onu boşar İşte kadının bu iki kirlenmesi ve temizlenmesi müddeti, erkeklerin kadınları boşamaları için Yüce Allah'ın emrettiği iddet müddetidir
Sahih-i Müslim'deki hadis numarası: 2675

İbn Abbas (ra)
Kişinin karısını kendine haram kılması kefaret vermeyi gerektirir" demiştir Yine İbn Abbas Şüphesiz ki, Allah Resulü sizin için pek güzel bir örnektirdemiştir
Sahih-i Müslim'deki hadis numarası: 2692

Hz Aişe (rah) şöyle haber vermiştir:
Hz Peygamber (as) Zeynep bt Cahş'ın (rah) yanında eğlenip bal şerbeti içerdi Bunun üzerine ben ve Hafsa, kendi aramızda anlaşarak; Peygamber (as) hangimizin yanına gelirse, o: "Sende megafir kokusu hissediyorum; megafir mi yedin?" diyecekti Nihayet Peygamber bu iki kadından birisinin yanına girince kadın bu sözü ona söylemişti Hz Peygamber de: "Hayır! Zeynep bt Cahş'ın yanında bal şerbeti içmiştim, bir daha onu içmem" buyurdu Bunun üzerine: Ey Peygamber! Eşlerinin rızasını gözeterek Allah'ın sana helal kıldığı şeyi niçin kendine haram kılıyorsun?ile başlayıp Eğer ikiniz de (Hz Aişe ve Hafsa Allah'a tevbe ederseniz, (yerinde olur) Çünkü kalpleriniz sapmıştı Ve eğer Peygamber'e karşı birbirinize arka verirseniz bilesiniz ki onun dostu ve yardımcısı Allah, Cebrail ve müminlerin iyileridir Bunların ardından melekler de (ona) yardımcıdırsona eren ayetler nazil olmuşturSahih-i Müslim'deki hadis numarası: 2694

Hz Aişe (rah) şöyle nakletmiştir:
Resulüllah (as) hanımlarını muhayyer kılmakla emrolunduğu zaman bu işe benden başladı ve bana: "Sana bir şey söyleyeceğim; ancak ebeveynine danışmadan cevap vermekte acele etme" buyurdu Aişe sözlerine devam ederek: Hz Peygamber (as) annemle babamın ondan ayrılmamı istemeyeceklerini kesinlikle biliyordu Sonra bana şu ayeti okudu: Ey Peygamber! Eşlerine şöyle söyle: Eğer Dünya dirliğini ve süsünü (refahını) istiyorsanız, gelin size boşanma bedellerinizi vereyim de, sizi güzellikle salıvereyim Eğer, Allah'ı, Peygamber'ini ve Ahiret yurdunu diliyorsanız, bilin ki, Allah içinizden güzel davrananlar için büyük bir mükâfat hazırlamıştırBen hemen: "Bunun nesi için ebeveynime danışacakmışım! Elbette Allah ve Resulü ile Ahiret yurdunu isterim" dedim Daha sonra, Peygamber'in diğer eşleride benim yaptığımın aynısını yaptılar
Sahih-i Müslim'deki hadis numarası: 2696

Hz Aişe (rah) şöyle rivayet etmiştir:
Onlardan dilediğini geriye bırakır, dilediğinide yanına alırsın"ayeti nazil olduktan sonra Resulüllah (as) biz kadınlardan birinin nöbet günü geldiğinde her defasında bizden izin isterdi (Hadisi Aişe'den rivayet eden) Muaze, Aişe'ye: "Hz Peygamber (as) senden izin istediği zaman, ne derdin?" diye sordu Aişe (rah): "Bu iş bana kaldı ise ben kimseyi kendime tercih edemem cevabını verirdim," dedi
Sahih-i Müslim'deki hadis numarası: 2697

Hz Aişe (rah)
Resulüllah (as) bizi muhayyer bıraktı Ancak, biz bunu talâk saymadık" demiştir
Sahih-i Müslim'deki hadis numarası: 2698

Sübeya (rah) şöyle rivayet etmiştir:
Ömer b Abdullah, Abdullah b Utbe'ye mektup yazarak, Sübeya'nın yanına varıp, ona kendi hadisini ve Hz Peygamber'e fetva sorduğunda kendisine ne cevap verdiğini sormasını emretmiş Ömer b Abdullah da, Abdullah b Utbe'ye cevabi mektubunda Sübeya'nın kendisine şunları haber verdiğini bildirmiştir: Sübeya, Benu Âmir b Lüey soyundan, Bedir gazvesine katılmış olan Sa'd b Havle ile evliymiş Daha sonra, bu zat hanımı hamile iken Veda haccında vefat etmiştir Kocasının vefatından çok geçmeden karısı doğurmuş Nifasından temizlendikten sonra kendisini isteyecekler için giyinip kuşanmış Bu sırada Abdüddar oğullarından Ebu Senabil b Bakek onun yanına gelip: "Seni giyinip kuşanmış ve süslenmiş olarak görüyorum Anlaşılan evlenmek istiyorsun Yemin olsun dört ay on gün geçmedikçe kesinlikle evlenemezsin!" demiş Sübeya O zat bana bunu söyleyince geceleyin üzerimdeki elbiseyi çıkardım Sonra Resulüllah'a giderek bu meseleyi ona sordum Bana doğumumu yaptığım andan itibaren evlenmenin benim için helal olduğunu, istersem evlenebileceğimi, söyledi
Sahih-i Müslim'deki hadis numarası: 2728

Ebu Seleme'nin (ra) Ümmü Seleme'den naklettiğine göre, Ümmü Seleme şöyle anlatır:
"Sübeya Eslemiye, kocasının vefatından birkaç gece sonra çocuğunu doğurdu Kendisi, bunu Resulüllah'a zikredip, durumunu sordu Resulüllah evlenmesini emir buyurdu"
Sahih-i Müslim'deki hadis numarası: 2729

Ümmü Habibe'nin şöyle söylediğini
Zeynep bt Ebu Seleme anlatıyor: Ben, babası Ebu Süfyan vefat ettiği zaman Peygamberin (as) hanımı Ümmü Habibe'nin yanına vardım Ümmü Habibe, içinde sarı renk bulunan bir koku, "haluk" yahut başka bir şey istedi Bundan, önce bir cariyeye sürdü Sonra da bu boyadan kendi iki yanağına sürdü ve şöyle dedi: Yemin olsun, benim böyle koku ve boya ile süslenmeğe ihtiyacım yoktur Ancak ben Resulüllah'ın minber üzerinde şöyle buyurduğunu işittim: "Allah'a ve Ahiret gününe iman eden bir kadına ölü için üç günden fazla yas tutmak helal değildir Sadece kocası için dört ay on gün yas tutabilir"
Sahih-i Müslim'deki hadis numarası: 2730

Zeynep bt Cahş'ın (rah) rivayetinde
Zeynep bt Ebu Seleme şöyle anlatıyor: "Bir defasında erkek kardeşi vefat ettiği zaman Zeynep bt Cahş'ın yanına girmiştim O da bir koku isteyip, bundan süründü Sonra şöyle dedi: "Yemin olsun benim hiçbir kokuya ihtiyacım yoktur Ancak ben Resulüllah'ı (as) minber üzerinde: "Allah'a ve Ahiret gününe iman eden bir kadının, kocasından başka bir ölü için üç günden fazla yas tutup zinet ve süsünü terk etmesi helal olmaz Ancak, kadının kocasının ölümünden dolayı dört ay on gün yas tutup zinet ve süsü terk etmesi bundan müstesnadır" buyurduğunu işittim
Sahih-i Müslim'deki hadis numarası: 2731

Ümmü Seleme (ra) şöyle rivayet etmiştir:
Bir kadın Resulüllah'a (as) gelerek: Ey Allah'ın Resulü! Kızımın kocası vefat etti Gözlerinden rahatsızdır Ona sürme çekebilir miyim?" diye sordu Hz Peygamber (as) iki veya üç defa hep hayır cevabını verdi ve sonra da şöyle buyurdu: "Bu iddet ancak dört ay on gündür Halbuki sizden birisi cahiliye döneminde bir sene bekledikten sonra bir deve tezeği atar böylece yastan çıkmış olurdu
Sahih-i Müslim'deki hadis numarası: 2732

Ümmü Atiye'den (rah) rivayet edildiğine göre:
Resulüllah (as) şöyle buyurmuştur: Hiçbir kadın, kocası hariç herhangi bir ölü için üç günden fazla yas tutamaz Kocasının ölümü üzerine dört ay on gün yas tutar Bu süre içinde Yemen kumaşı hariç boyanmış kumaş giyemez, sürme çekemez, koku da sürünemez Yalnız hayızdan temizlendiği zamanlarda bir parçacık kustnveya ezfarnsürünebilir
Sahih-i Müslim'deki hadis numarası: 2739


Alıntı

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.