![]() |
Muhyiddin-İ Arabi,Den Altın Öğütler |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Muhyiddin-İ Arabi,Den Altın ÖğütlerMuhyiddin-i Arabi,den altın öğütler Marifet, Yakınlık kurmak suretiyle elde edilen bilgi; İlim, Akli bilgi ya da mantıksal çıkarım anlamına gelir ![]() Hayal Gücü; ister uyanıkken ister uykuda olsun daima faaliyettedir ![]() ![]() ![]() ![]() Yokluk (fena); Hayvani nefsin dünyevi arzularından sıyrılmasından başlayan tedrici bir süreç, “ben” bilincinin giderek yok olması ve Allah’ı ve yarattıklarını gözlemlemeye kendini mutlak olarak vermekle sona eren bir durumdur ![]() ![]() * * * Dünyada, berzahta, mahşerde ve cennet-cehennemde her şey burçların etkisi altındadır ![]() * * * Burç değişti, yıldız şöyle oldu da yağmur yağdı diyenler; Allah’a küfür, yıldıza iman ettiler ![]() * * * İyilik olsun kötülük olsun, hepsini kendine bulaştıran insandır ![]() * * * Gerçek Allah’a ibadet etmek, onu dille zikretmek ya da kalple hatırlamak değil, kendin dahil her şeyde onu temaşa etmektir ![]() * * * Marifeti, yani Allah’a karşı irfan sahibi olmayı, vücudun yokluğa gitmesinde beklemek üzerine bir sözümüz var ![]() ![]() ![]() ![]() * * * Uyku ile uyanıklık arası hal (yakaza), Allah’ın gizlediğini anlamaktır ![]() * * * Tasavvuf, zahiren ve batınen şerri edeple durmaya denir ![]() * * * İnsan nasıl karanlıktan doğup aydınlığa (nur) çıkıyorsa, sonunda aydınlıktan çıkıp karanlıkta kalacaktır ![]() ![]() * * * Eğer kalp secdeye varırsa, artık o secdeden başını kaldırmaz, sonsuza dek secdede kalır ![]() * * * Ahiret gününde sorgu ve suale tabi olmayacak kimse, kalbi secde eden kişidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() * * * Secde nedir?… Her secde edenin, kendi benliği olan aslını secde ile görmesidir ![]() ![]() ![]() ![]() * * * Kuşkusuz hakikatler iki kısım üzeredir ![]() ![]() ![]() ![]() Eğer sen, “peki, birbirinden uzak duran bu ilkeleri (el-ümmehât, el-mütenâfie) biraraya toplayan ‘ilke‘ nedir ki onların karışımından meydana gelen şey görünür olur?” diye sorarsan; işte burada çok acayip bir sır ve çok zor bir bütünleştirme vardır ki, onun açıklanması yasaktır ![]() ![]() ![]() * * * Din iki türlüdür ![]() ![]() KAYNAK YORUMSUZ BLOK MUHİDDİN ARABİ ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|