![]() |
Şeytaniyet Manzaraları.. |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Şeytaniyet Manzaraları..Şeytaniyet Manzaraları ![]() ![]() Tasavvuf ilminin kabul edilmesi gereken bir kuralı: İyi olan sıfatların Cenabı Hakk’a, kötü olanların ise şeytana mal edilmesidir ![]() Çünkü kötü sıfatları şeytan temsil eder ![]() ![]() Bireyin veri tabanında yerleşik bir düzen kuran, kaygı verici bu kötü vasıflar, kuvveden fiile çıktığı takdirde yani açık seçik ortaya döküldüğünde, şeytaniyet sıfatı olarak kabul edilir ![]() Örneğin; şımarıklığı ayyuka çıkan kibirli insanların, ‘‘kendilerini vazgeçilmez’’ sanmaları… (Kaldı ki bu boş bir hayalden ibarettir ![]() Güçlülerin, zayıf olanlara sebepli-sebepsiz yüklenerek zulmetmesi, kahır içinde bırakması, onlardan şefkâtini esirgemesi… İnsanın mala-mülke sahip olabilme hırsıyla yanıp tutuşması, kendini savunma ihtiyacını hissetmesi, tuzağa düşürülmekten, aldatılmaktan korkması ve bu nedenle her olaya kuşkucu nazarlarla bakması; hastalık hastası oluşu, bir yakınında hastalık çıktığında, bu hastalığın kendisinde de olduğu ya da olabileceği kuşkusuna kapılması veya sirayet eder düşüncesiyle o kimseden uzak durması, ölümden aşırı derecede korkması gibi… Bu duygularının üzerine gidilmemesi, yapılması gerekenlerin yapılamaması ya da ihmal edilmesi halinde kişinin başına tehlikeli işler açılması mukadder olur ![]() Bu bağlamda yine Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ‘‘Muhakkak, âdemoğlunun kalbinin her vadide bir şubesi vardır ![]() ![]() Hadis’te bahsi geçen ‘‘vadi’’ kavramını bireysel manadaki nefs ya da insanın veri tabanı olarak tanımlamak mümkün ![]() Nefsin istekleri ise vadinin şubeleri şeklinde ayırt edilmiş ![]() Şayet bireyin şuuru (aklı) bu isteklere tâbi olarak, sıradan bir insan gibi yaşamaya devam ederse, hangi alanda/konuda olursa olsun bir şekilde helâk olması işten bile değildir, denmek isteniyor burada ![]() Yukarıda örneklerini verdiğimiz faktörler, kalıtımsal olarak ya da şartlanmalar /alışkanlıklarla bir hamur halinde bahsi geçen veri tabanını oluştururken, istisnaları dışında hemen herkeste mevcut olan bu duygu/istekler ve azgınlıklar demetine ben, şeytaniyet manzaraları ismini yakıştırıyorum ![]() Doğrusu, kuşku yaratmak ve kafaları kurcalamak gibi bir merakım yok ![]() ![]() ![]() İşin ilginç tarafı, bırakın sıradan insanları; başını örten, namazını kılan, orucunu tutan kişiler için dahi bu durumun geçerli olması ![]() Çünkü helâk olmada özellikle toplumsal olaylarda birden değişen atmosferin, yatıştırmacı olmayan uzlaşmasız tavırların, duyguların nelere sebep olabileceğini görüyoruz ![]() Bakın bir kutsi hadis olayı nasıl özetliyor: “Kulun kalbi, Rahman’ın iki parmağı arasındadır ![]() Rahman’ın iki parmağı “celal” ve “cemal” tecellisidir ![]() ![]() Bu bir hükümdür ![]() Evet, Kutsi Hadisin taşıdığı anlam budur ![]() “Rahman'ın kulları (Esmâ hakikatlerinin şuurunda olanlar) arzda (beden yaşamında) benliksiz ve şuurlu yaşarlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Görülüyor ki insanı bu noktaya istikrarsızlık ve dengesizlik getirmektedir ![]() Onun için kaygıları/ keşkeleri bir kenara bırakıp eksik kalan yönlerimizin üzerine süratle gitmek ve helâke yol açacak hareketlerden kaçınmak, olgunlaşmak zorundayız ![]() Bu yazıda inanç noktalarına aldırış etmeyen insanların ne hale gelebileceklerini gözler önüne sermeye çaba gösterdik ![]() ![]() Aksi takdirde bir yerlerde tıkanıp kalabiliriz ![]() Beraberce düşünelim! Bir insan var sandığı kendi benliğini yok etmedikçe, insanlığı kurtarmaya soyunması, kendisi ile birlikte onların da batağa sürüklenmesine neden olur ![]() Burada tafsiline giremeyeceğimiz ve sadece değinmekle yetineceğimiz bu ve benzeri tavırlar ancak “şeytaniyet manzaraları” şeklinde tarif edilir ve tanımlanır ![]() Bu konu o denli açıktır ki bir ihtimal veya karabasan değildir ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Şeytaniyet Manzaraları.. |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Şeytaniyet Manzaraları..‘Muhakkak, âdemoğlunun kalbinin her vadide bir şubesi vardır ![]() ![]() “Kulun kalbi, Rahman’ın iki parmağı arasındadır ![]() Rahman’ın iki parmağı “celal” ve “cemal” tecellisidir ![]() ![]() Bu bir hükümdür ![]() Yine kocayürekce bir harika bir paylaşım olmuş,Rabbim bizleri RAMANİ Kullarından eylesin Şeytani vazsuflılardan muhafaza eylesin İNŞALLAH ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Şeytaniyet Manzaraları.. |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Şeytaniyet Manzaraları..Alıntı: LâL Nickli Üyeden Alıntı ‘Muhakkak, âdemoğlunun kalbinin her vadide bir şubesi vardır ![]() ![]() “Kulun kalbi, Rahman’ın iki parmağı arasındadır ![]() Rahman’ın iki parmağı “celal” ve “cemal” tecellisidir ![]() ![]() Bu bir hükümdür ![]() Yine kocayürekce bir harika bir paylaşım olmuş,Rabbim bizleri RAMANİ Kullarından eylesin Şeytani vazsuflılardan muhafaza eylesin İNŞALLAH ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Harika olan benim gönül dostumun güzel yüreği, temennilerin için AMİN,seninde okuyan gözlerine zamanına derin ufkuna sağlık ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|