![]() |
Karşınızdakini Anlamayı Öğrenmenin Yolu |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Karşınızdakini Anlamayı Öğrenmenin YoluKarşınızdakini anlamayı öğrenmenin yolu Bir başkasının duygularını ve hislerini anlamak sağlıklı bir iletişimin olmazsa olmazlarının başında geliyor ![]() ![]() Empati, bir insanın, kendisini karşısındaki insanın yerine koyarak onun duygularını ve düşüncelerini doğru olarak anlayabilme yetisi ![]() Bu yeti daha iki aylık bir bebekken oluşuyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bunu önlenmek için empati kurmamız, yani karşımızdaki kişilerin duygularını da anlamamız şart ![]() ![]() Empati, karşımızdaki insanın yaşadığı olayları yaşamayı değil, onları doğru anlayabilmeyi ifade eder ![]() ![]() Empati yeteneğini sonradan kazanabilmenin yolları: Açık uçlu sorular sormak ![]() ![]() ![]() Yöneltilen sorunun yanıtı, açıklama gerektiriyorsa, bu tür sorulara açık uçlu sorular denir ![]() ![]() ![]() ![]() Yavaş hareket etmek ve yorumda bulunmak Karışımızdakini anlamanın en iyi yolu öncelikle sabırlı olmak ve onu anlamada yavaş hareket etmek, aceleci davranmamaktır ![]() ![]() ![]() Hızlı yargılara varmayalım! Karşımızdaki kişiyle ilgili ön yargılara varmadan önce dinlemeyi deneyelim ![]() ![]() ![]() ![]() Kendi davranış ve düşüncelerimizi de anlamalıyız ![]() Karşımızdakini anlamaya başlamadan önce kendimizi tanımalıyız ![]() ![]() ![]() Onun bakış açısıyla bakmayı denemek Elbette her bireyin kendine özgü bir bakış açısı vardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() TEST EDİN: Empati kurabiliyor musunuz? 1) İş yerinizi arayan kızgın bir kişi şirketin ürünü konusundaki şikâyetlerini bağırarak ve hırçın bir şekilde anlatıyor, ne yaparsınız? A- Şikâyetini dinler ve şikâyetinin çözümü için araştırma yapacağımı söylerim ![]() B- Bana bağırmaya hakkı olmadığını söyleyerek telefonu yüzüne kapatırım ![]() C- Telefonu ilgili servise bağlarım ![]() 2) Etrafınızdaki insanların hislerinden haberdar mısınız? A- Evet, sürekli etrafımı gözlemlerim ![]() B- Etrafımdaki insanların hisleriyle ilgilenmem ![]() C- Yalnızca çok yakınımdaki insanların hislerini önemserim ![]() 3) Değer verdiğiniz kişi depresyonda ve hayatın anlamsızlığından şikâyetçi ![]() ![]() A- Onu dinleyip yardımcı olmaya ve moral vermeye çalışırım ![]() B- Onu bir uzmana yönlendirip kendi işime geri dönerim ![]() C- Şakalar yaparak onu eğlendirmeyi denerim ![]() 4) Etrafınızdaki insanların hisleri sizi ne derece etkiler? A- Etkilenirim ve ben de onlar gibi bir ruh haline bürünürüm ![]() B- Hiç etkilenmem; çünkü başkalarının düşüncelerini gün içinde pek önemsemem ![]() C- Dönem dönem etkilendiğim olur ![]() 5) Bir film ya da kitaptaki karakterle kendinizi özdeşleştirdiğiniz olur mu? A- Her zaman kendimi o karakterin yerine koyarım ![]() B- Karakterlerle duygusal bir bağ kurmam ![]() C- Yalnızca beğendiğim karakterleri kendimle özdeşleştiririm ![]() 6) Çevrenizde yanlış gördüğünüz davranışları olan kişilere doğru yolu göstermek için uğraşır mısınız? A- Evet, çevremdeki insanların hataları benim için önemlidir ![]() B- Başkalarının hatalarını düzeltmek için zaman harcayamam ![]() C- Emin olduğum konularda, zaman zaman fikrimi söylerim ![]() 7) Bazı şeylerin insanları neden o kadar üzdüğü hakkında düşünür müsünüz? A- Evet, sürekli! B- Asla, buna anlam veremem ![]() C- Zaman zaman ![]() 8) Bir diyalog içerisinde başkalarından ziyade kendi düşüncelerime odaklanırım ![]() A- Karşımdaki kişinin düşüncelerini önemserim ![]() ![]() B- Kendi fikirlerim her zaman benim için daha önemlidir ![]() C- Kendi düşüncelerimle çakışmadığı sürece önemserim ![]() A'LAR FAZLAYSA İnsanların duygu ve düşünceleri sizler için çok önemli ![]() ![]() ![]() ![]() B'LER FAZLAYSA Empati, bir duygu yoğunluğunu tanımladığı için, duygusal zekânın en önemli unsurlarından biri ![]() ![]() ![]() C'LER FAZLAYSA Empati konusunda iyi bir yoldasınız ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|