Süveyş Kanalı | Ahmed Hamdi Tüneli |
|
|
#1 |
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Süveyş Kanalı | Ahmed Hamdi TüneliSüveyş Kanalı Süveyş Kanalı (Arapça: قناة السويس,okunuşu: Qanā el-Suways) Akdeniz ile Kızıldeniz'i birbirine bağlayan yapay su yoludur Temelleri Osmanlı İmparatorluğu tarafından atılmış, Baharat Yolu'nun canlandırılması sağlanmıştır İngiltere tarafından da 1869'da açılmıştır Napolyon Mısır'ı fethettikten sonra 1799'da bu konuda olurluluk raporu istemiştir Sina Yarımadası'nın batısındadır 163 kilometre uzunluğunda ve en dar yerinde 300 metre genişliğindedir Kanal, Afrika çevresinde dolaşmaya gerek kalmadan Asya ile Avrupa arasında deniz taşımacılığı yapılmasını sağlar![]() 1992 Yılından Bir Fotoğraf ![]() ![]() ![]() ![]() 1880 Yılından Bir Fotoğraf Kanal Geçişinde Bekleyen Gemiler ![]() Dünyanın en önemli su yolları arasında yer alır Eski gemiciler ticarette çok uzun yol ve mesafe kat ettikleri için böyle bir kanal yapma gereksinimi ortaya çıkmıştır![]() Kanal Üzerindeki Mübarek Barış Köprüsü ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Derinliği 11-12 m'dir Su kesimi 10,36 m'den fazla olan gemiler kanaldan geçemez 1951 yılında trafiği kolaylaştırmak amacıyla el-Kantara ile el-Firdan arasında 13,5 km lik bir yan geçit açılmıştır Dünyada kapakları olmayan en uzun kanaldır Diğer kanallarla karşılaştırıldığında kaza oranı hemen hemen sıfırdır Gece ve gündüz geçiş yapılabilir![]() ![]() ![]() ![]() Ahmed Hamdi Tüneli ![]() Ahmed Hamdi Tüneli, Süveyş Kanalı'nın altından geçen bir otomobil tünelidir Her iki yöne doğru birer şeride sahiptir Asya kıtasında bulunan Sina yarımadasını ve Afrika kıtasında bulunan Süveyş şehirlerini birbirine bağlar![]() 1983 yılında Birleşik Krallık Hükümeti tarafından yapılmıştır Uzunluğu 1630 metre olan tünelin dış çapı ise 11,6 metredir![]() Kaynak |
|
|
|