![]() |
En Tehlikeli 10 Havaalanı |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() En Tehlikeli 10 HavaalanıEn Tehlikeli 10 Havaalanı ![]() Karayipler’deki St ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dört şeritli karayoluyla kesişen ya da kumsalda olduğu için gelgitle sualtında kalan pistler; yan rüzgârlar, türbülanslar, sisler, fiyort duvarları ![]() ![]() Kimi için sevdiğine kavuşmak, bir başkası için özgürlük, bir diğeri için de kalabalık ve kaos demek havaalanları ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Görkemli Cebelitarık Kayası, Akdeniz ile Atlas Okyanusu’nun birleştiği suları yukarıdan izliyor ![]() Onlar için uçağa binmemek demek eve bazen günlerce süren zorlu yolculuklar yapmak, bin bir sıkıntı çekmek demek ![]() ![]() ![]() ![]() Uçaklar buraya ancak gelgitin olmadığı zamanlarda inebiliyor ![]() Dünyanın en tehlikeli havaalanları konusunda, havacılık otoriteleri tarafından yayınlanmış birçok liste bulunuyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Fransa’nın gözde kayak merkezlerinden Courchevel’deki havaalanı Alpler’in üzerinde; bu nedenle de oldukça eğimli ![]() ![]() ![]() Pilotluk hayatımda, günümüzde “dünyanın en tehlikelileri” olarak kabul edilen havaalanlarının 10’una da iniş yaptım ![]() ![]() Listede her havaalanının künye bilgileri bulunuyor ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
En Tehlikeli 10 Havaalanı |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() En Tehlikeli 10 HavaalanıPrincess Juliana Uluslararası Havaalanı ![]() Pilotun uçağın tekerliğini, kısalığı nedeniyle pistin tam başına koyması, bu yüzden de Princess Juliana Uluslararası Havaalanı’na çok alçaktan yaklaşması gerekiyor ![]() Hollanda’ya bağlı Sint Maarten’in başkenti Philipsburg’un 15 kilometre kuzeybatısındaki Princess Juliana Uluslararası Havaalanı, 1942’de faaliyete geçtiğinde toprak bir pistti ![]() İnsanların neredeyse 10 metre üzerinden geçen 400 tonluk dev Jumbo Jet’in fotoğrafını ilk defa gördüğümde içimden “mutlaka fotoğraf hilesi var” dediğimi çok iyi hatırlıyorum ![]() ![]() ![]() ![]() Her beş metrede bir görülen ikaz tabelalarına aldırmayan turistler, Simpson Lagünü’ne doğru kalkışa hazırlanan uçağın kulakları sağır eden bir gürültüyle tam gaz vermesiyle, tel örgülere sımsıkı tutunmalarına rağmen kendilerini yerde buluyor ![]() ![]() Gustav III Havaalanı ![]() Fransa’nın denizaşırı topraklarından Saint Barthelemy’de bulunan Gustav III Havaalanı’na yaklaşan bir uçak, önce Fourchue Adası üzerinde bilgi vermek zorunda ![]() ![]() Zirvesinde bir rüzgâr torbası bulunan tepenin tam üzerine geldiğinde pistin ancak küçük bir kısmını görebilen pilot, bu andan itibaren uçağın düşük hızla yaklaşmasını sağlamalı ![]() ![]() ![]() ![]() St ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Pas geçme kararı veremeyen, inişi 650 metrelik pist başına gerçekleştiremeyen ve soluğu pist sonundaki St ![]() ![]() Pistin plaja, yani aşağıya doğru yüzde 3’lük eğimi de işi ayrıca zorlaştırıyor ![]() ![]() ![]() ![]() Cebelitarık Havaalanı Cebelitarık, İber Yarımadası’nın güneyinde İngiltere’ye bağlı bir kent; dört şeritli karayolunun kestiği havaalanıyla da ünlü ![]() Cebelitarık Havaalanı sadece üzerinden geçen dört şeritli karayolu ile ünlü değil ![]() ![]() Bu küçük fakat olağanüstü stratejik kara parçası yüzünden İspanya ile İngiltere arasında yüzyıllardır devam eden anlaşmazlık, havaalanına inişi daha da zorlu hale getirmiş ![]() ![]() ![]() Cebelitarık’ta bir başka tehlikesi de fren sistemi zamanında kullanılmadığında uçağın soluğu denizde alması ![]() İniş yapmak için batıdan yaklaşan pilotun işi, İspanya hava sahasına girmesi kesinlikle yasak olduğu için çok riskli ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
En Tehlikeli 10 Havaalanı |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() En Tehlikeli 10 HavaalanıBarra Havaalanı ![]() Courchevel’deki havaalanında kar, bazen ek donanımlar kullanmayı da gerektiriyor ![]() Dünyanın tek ticari kumsal havaalanına sahip Barra Adası, İskoçya’nın Dış Hebrid Adaları’nın en bilineni ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İskoçya’nın Barra Adası’nın havaalanının özelliği, bir kumsalda yer alması ![]() ![]() Bu meydana uçan tecrübeli kaptanlardan birinin “Eğer üzerinde dolaşan martıların ayaklarını görebiliyorsanız iniş serbest” dediği kumsal, adanın Keltçe konuşan yaklaşık 1300 kişilik nüfusunu dünyaya bağlıyor ![]() ![]() Sanki bir göldeymişsiniz hissi uyandıran iniş sonrasında suları yararak ilerleyen uçakların en büyük sıkıntısı, kum zeminin uçağın iniş takımlarının batmasına sebep olacak kadar çamur olması ![]() ![]() ![]() Tenzing Hillary Havaalanı ![]() Everest’e çıkan ilk dağcılar Edmund Hillary ve Tenzing Norgay’in adını taşıyan havaalanı Lukla kasabasında bulunuyor ![]() ![]() ![]() ![]() Lukla, Everest ana kampının hemen yakınında bulunuyor ![]() ![]() Everest ana kampının hemen altında yer alan Lukla, dünyanın en ağır meteorolojik ve coğrafi koşullarına sahip havaalanı ![]() ![]() ![]() ![]() Zaten kısa ve aşağıya doğru eğimli olan pistten arka rüzgâr aldığınızda tehlike anormal derecede artıyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
En Tehlikeli 10 Havaalanı |
![]() |
![]() |
#4 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() En Tehlikeli 10 HavaalanıNarsarsuaq Havaalanı ![]() Narsarsuaq Havaalanı, aşılmaz hissi veren iki tepe arasında uzanan bir buzulu arkasına alıyor ![]() ![]() Narsarsuaq Havaalanı, İkinci Dünya Savaşı’nda kurulmuş askeri bir üs ![]() ![]() Narsarsuaq Havaalanı hem yaklaşmanın zorluğu, hem de doğa koşullarının sertliğinden dolayı pilotların korkulu rüyası ![]() ![]() ![]() ![]() Kanada veya İzlanda’dan kalkan ve bu dengesiz ve son derece tehlikeli okyanusu aşarak bitkin bir halde Narsarsuaq’a ulaşan pilotlar bir sürprizle karşılaşıyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Paro Uluslararası Havaalanı ![]() Paro Uluslararası Havaalanı’na inişte uçağın aşırı şekilde sola doğru yatması gerekiyor ![]() Bhutan’ın Paro Uluslararası Havaalanı, etrafı 5 bin 500 metrelik dağlarla çevrili derin bir vadinin tam ortasında ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bhutan’ın tek havayolu şirketi Drukair’in uçakları, inişten sonra oymalı terminal binasının yakınında bekliyor ![]() Yeryüzü şekillerinin “aletli iniş sistemi” (ILS) yerleştirmeye imkân vermediğini, bu tehlikeli bölgeye uçan pilotların özel olarak eğitildiğini ve dünyada sadece 25 pilotun bu meydana iniş ve kalkış yapabildiğini belirtmekte fayda var ![]() ![]() ![]() Paro Havaalanı, Hindistan tarafından inşa edildi ve hava trafik kontrolü de dahil birçok hizmet bu ülke tarafından veriliyor ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
En Tehlikeli 10 Havaalanı |
![]() |
![]() |
#5 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() En Tehlikeli 10 HavaalanıJuana Azurduy De Padilla Uluslararası Havaalanı ![]() Bolivya’nın Sucre kenti yakınındaki Juana Azurduy de Padilla Uluslararası Havaalanı, zorlu bir coğrafyada bulunuyor ![]() ![]() Juana Azurduy de Padilla Uluslararası Havaalanı, Bolivya’nın tüm coğrafi özelliklerini gösteriyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bunlar yüzünden pilot, aşırı derecede dik bir şekilde meydana yaklaşmak zorunda ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Juanco E ![]() ![]() Saba Adası, Hollanda Antilleri’nde bulunuyor ![]() ![]() Juancho E ![]() ![]() ![]() Birkaç büyük kayadan oluşan Green Adası, sadece “görerek şartlarda” yaklaşmak zorunda olan pilotlara sanki bir deniz feneri gibi yardımcı oluyor ![]() ![]() ![]() ![]() Tam pist başında bulunan küçük tepecik yüzünden, pist orta çizgisinin neredeyse 200 metre solundan yaklaşması gereken pilot, bu çizgiye inmeli ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|