08-03-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Çocuklarda Okul Öncesi Kavramları Şekilli
Çocuklarda Okul Öncesi Kavramları
Bireyin doğumuyla zorunlu eğitim yaşı arasındaki bebeklik ve ilk çocukluk dönemini kapsayan okulöncesi dönemde bireyin fiziki gelişimi ile bilişsel ve sosyal gelişiminin temelleri atılır ve yönü belirlenir Fiziki gelişim, bireyin bedensel ve devinimsel gelişmesini; bilişsel ve psikososyal gelişim de bireyin zihinsel, dilsel, duygusal ve sosyal gelişmesini kapsar
Birey yönünden yaşamsal önemi olan gelişim, büyüme, olgunlaşma ve öğrenmenin etkileşiminin ürünüdür ve bireyin kalıtımsal özellikleriyle içinde bulunduğu fiziki ve sosyal çevrenin özelliklerinden etkilenir Bu nedenle, okulöncesi dönemde çocuğa, aile ortamında, arkadaş, akran ve kardeş grubu içerisinde, diğer yetişkinler çevresinde, okulda ve diğer toplumsal kurumlar tarafından sunulacak öğrenme yaşantılarının niteliği, çocuğun gelişimini etkiler
Çocuğun gelişiminin bir bütün olarak olumlu yönde etkilenmesi için, bu yaşantıların gerekli, yeterli, düzenli, dengeli ve tutarlı, zamanlama yönünden gelişimin kritik dönemlerine ve çocuğun hazırbulunuşluk düzeyine uygun olmaları gerekir Ayrıca öğrenme yaşantılarının öğrenciyi merkeze alarak onun ilgi, istek ve gereksinmelerine uygun olarak düzenlenmesi, başta oyun olmak üzere çocukların gelişim özelliklerine uygun etkinliklerle çocuğun öğrenme yaşantılarına doğrudan katılımının sağlanması, fiziki ve sosyal çevrenin desteğinin çocuğun gelişim özelliklerine, gereksinimlerine dönük olmasına özen gösterilmesi gerekir
|
|
|